NewsPoint – nowa usługa na rynku monitoringu mediów
24 stycznia 2007, Paulina Pocheć
NetSprint.pl – spółka specjalizująca się w systemach wyszukiwawczych, wprowadza na rynek NewsPoint – system monitoringu komunikacji w Internecie. Narzędzie zostało udostępnione we współpracy z norweską firmą Opoint AS, która oferuje je z powodzeniem na rynkach skandynawskich. NetSprint.pl liczy na duże zainteresowanie nowym produktem, ze względu na jego unikalną funkcjonalność oraz nowatorski system rozliczeń.
Spółka NetSprint.pl, specjalizująca się w tworzeniu mechanizmów wyszukiwawczych, w rok po wdrożeniu bezpłatnej usługi NetSprint Donosiciel – wprowadza na rynek komercyjną aplikację NewsPoint – zaawansowany, przyjazny w obsłudze, dostosowany do potrzeb działów PR firm i organizacji system monitoringu komunikacji w Internecie.
Monitoring mediów, a w szczególności mediów internetowych, jest usługą wspierającą szereg działań rynkowych: od badań rynkowych, przez planowanie marketingowe do mierzenia efektów kampanii wizerunkowych. Usługa polega na wyszukiwaniu zagadnień w mediach elektronicznych i analizowaniu wpływu ich publikacji na działalność Klienta.
Wdrożony, we współpracy z norweska firmą Opoint AS, system oferuje nowatorskie narzędzia badania treści publikowanych w Internecie. Użytkownik NewsPoint otrzymuje dostęp online do panelu złożonego z inteligentnej wyszukiwarki, modułu statystyk i analizy mediów, archiwum publikacji oraz narzędzi dostarczania informacji na adres e-mail bądź bezpośrednio na własną witrynę internetową.
NewsPoint ma szereg cech, które stanowią o jego unikalności na polskim rynku:
- Klient wraz z usługą otrzymuje panel administracyjny, co oznacza, że może konfigurować NewsPoint wg własnego uznania: definiować dowolną ilość monitorowanych słów i wyrażeń, definiować powiadomienia e-mailem, a także moduły informacyjne na firmowej witrynie.
- Oferuje narzędzia do ilościowej i jakościowej analizy informacji w przejrzystej formie, zrozumiałej nie tylko pracownikom działów PR.
- Prezentuje informacje podkreślając ich kontekst, sekcje, w których były zamieszczone oraz czas ich publikacji, grupując artykuły z różnych źródeł, co oszczędza czas i wyraźnie wskazuje na istotne dla organizacji wiadomości.
- Monitoruje media wykorzystując moduł Wyszukiwania Inteligentnego filtrujący informacje ze względu na: obecność słów w określonym kontekście, bliskość wyrażeń, ich wieloznaczność, ilość wystąpień określonych słów w tekście. Moduł Wyszukiwania Inteligentnego pozwala zdefiniować bardzo precyzyjnie potrzeby informacyjne Klienta i całkowicie je zaspokoić.
- Dzięki unikalnej technologii ogranicza do minimum ryzyko pominięcia informacji dotyczącej Klienta lub jego konkurentów.
- Możliwość miesięcznego, bezpłatnego testowania aplikacji przed dokonaniem zakupu.
Aplikacja adresowana jest do klientów indywidualnych jak i pracowników agencji marketingowych i PR. Dzięki wykorzystaniu NewsPoint agencje będą mogły zaspokajać potrzeby swoich Klientów w zakresie monitorowania Internetu w ergonomiczny i przyjazny dla nich sposób.
Prezes NetSprint.pl, Artur Banach, zapytany o szansę rozwoju NewsPoint na krajowym rynku powiedział:
„Naszym celem jest, aby NewsPoint oszczędzał czas i pieniądze zarówno profesjonalnych podmiotów na rynku Public Relations jak i niewielkich firm, które dotychczas nie monitorowały obecności swojej i swoich konkurentów w Sieci. NewsPoint jest dostępny online, nie trzeba go instalować, wystarczy tylko wpisać adres www w przeglądarce i zalogować się. Dzięki przeszukiwaniu praktycznie całego opiniotwórczego Internetu oraz dostosowanemu do potrzeb pracowników działu PR panelu zarządzania, narzędzie to umożliwia zarówno szybkie reagowanie na sygnały pochodzące z rynku jak i śledzenie i raportowanie komunikacji w długim horyzoncie czasowym.”
Równocześnie z wprowadzeniem NewsPoint na rynek uruchomiony został dedykowany serwis internetowy www.newspoint.pl, w którym prezentowane są funkcjonalności aplikacji, opis oferty, cenniki oraz dokumentacja techniczna. Na stronie dostępny jest formularz rejestracyjny umożliwiający potencjalnym Klientom zamówienie usługi.
Spółka już planuje rozbudowę systemu. Planujemy w tym roku wzbogacić użyteczność NewsPoint o moduł powiadamiania SMS oraz poszerzyć analizę mediów o wyniki oglądalności artykułów w Internecie. – Kontynuuje Artur Banach – Jesteśmy otwarci na wszelkie opinie na temat wdrożonej aplikacji. Pomogą one nam w jej dalszym rozwoju.