Komunikacja w dobie kryzysu – kolejna Rewolucja w Finansach
11 maja 2009, Paulina Pocheć
Branże finansową często zestawia się Formułą 1, najdroższym sportem Świata. To porównanie jak ulał pasuje również do mówienia o kryzysie. W normalnych warunkach na torze do zmian dochodzi rzadko, najczęściej wtedy, gdy ktoś popełni błąd lub w momencie zmian w Pit Stopie. Nie oszukujmy się – taki zwykły wyścig Formuły 1 nie jest najciekawszym widowiskiem. Zmienia się to jednak zupełnie, gdy na torze zaczyna padać deszcz, robią się kałuże, a widoczność maleje niemal do zera. Wtedy, co okrążenie dochodzi do zmian pozycji, i tylko najlepsi umieją w takich warunkach nie tylko utrzymać się na torze, ale i zmaksymalizować dystans do rywali. To wtedy kierowcy mają pełną możliwość wykazania się swoim kunsztem, bo na drugi plan schodzą techniczne różnice między samochodami. To takie wyścigi oglądamy z zapartym tchem do końca nie wiedząc, kto będzie na mecie.
Myśląc o kryzysie zapominamy czasem, że ten niezwykle ciekawy czas to nie tylko pasmo problemów, które przeszkadzają w działaniu naszej firmy i realizowaniu starannie przygotowanych planów. Kryzys to zbiór specyficznych warunków, które zmieniają zasady gry. Dla wszystkich. Dlatego te ciekawe czasy to również szanse na zdystansowanie konkurencji. To właśnie decyzje podejmowane w czasie kryzysu pozwalają lepiej wyjść na prostą, gdy dobiegnie on końca. A od tego, jak wyjdziemy z tego zakrętu zależy też to, jakiej prędkości zdążymy nabrać, gdy wszystko się uspokoi…
Kolejna edycja „Rewolucji w Finansach” jest poświęcona właśnie temu, w jaki sposób firmy z branży finansowej, mogą wykorzystać narzędzia komunikacji marketingowej, aby zwiększyć przewagę nad konkurencją w czasie kryzysu i po wyjściu z niego. Jest to szczególnie ważna broń w walce z konkurencją, bo takie aspekty, jak wizerunek i zaufanie nabierają w czasie niepewności szczególnego znaczenia dla Klientów. Żyjemy w czasach, w których skuteczne komunikowanie się z Klientami i potencjalnymi Klientami to klucz do zwycięstwa w walce z konkurencją. Otoczenie kryzysu, szczególnie w sferze medialnej, jeszcze bardziej potęguje efekt informacji, ponieważ odbiorcy reagują na nie znacznie silniej niż zazwyczaj. Jednak te zmienne warunki to również wielkie wyzwanie dla najlepszych marketingowców i specjalistów od komunikacji, którzy wreszcie mogą wykazać się swoim kunsztem. Kryzys to czas, który sprzyja zmianom, nie tylko tym złym, ale także dobrym, które po pierwsze chronią nas od strat, a po drugie pozwalają zyskać przewagę nad konkurencją.
Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w Rewolucji w Finansach zapraszamy 27 maja o godz. 10 do siedziby Agory, ul. Czerska 8/10.
Więcej informacji i program spotkania na stronie www: Rewolucja w Finansach.