Internauci płaczą po Michaelu Jacksonie

15 lipca 2009, Paulina Pocheć

Specjaliści NewsPoint przeprowadzili analizę medialnego szumu związanego z odejściem Michaela Jacksona. Najbardziej komentowanymi wydarzeniami były nagła śmierć artysty, a także transmisja ceremonii pogrzebowej.

Internet oszalał po śmierci Michaela Jacksona –  po  odejściu „Króla Popu”, liczba informacji na jego temat wzrosła kilkadziesiąt razy. W przypadku portali internetowych średnia liczba publikacji oscylowała wcześniej wokół kilku artykułów dziennie. Z kolei liczba artykułów informujących o nagłej śmierci Jacksona osiągnęła aż 871 publikacji. Następnie zaczęła stopniowo maleć, by jeszcze raz wzrosnąć do 231 publikacji w dniu 7 lipca, kiedy to odbywała się oficjalna uroczystość pogrzebowa.

Nieco inaczej zareagowali przeciętni użytkownicy internetu. Sam fakt śmierci Jacksona wywołał wśród nich tak samo duże poruszenie, jak wśród redaktorów portali internetowych – 27 czerwca pojawiło się 1268 wzmianek na blogach i forach. Podobnie jak w przypadku portali internetowych, z dnia na dzień wzmianek o artyście było coraz mniej, do 8 lipca, kiedy liczba postów na blogach i forach wzrosła aż do 581. Różnica w czasie reakcji na to wydarzenie tradycyjnych mediów online i mediów społecznościowych zapewne wynika z faktu, że o ile portale zapowiadały samą ceremonię pogrzebową, o tyle internauci bardziej byli skłonni dzielić się opiniami już po obejrzeniu transmisji z niej. Ceremonia i ujawniane przez media kolejne okoliczności związane ze śmiercią artysty budziły największe emocje internautów, a także stały się przyczynkiem do dyskusji o jego dokonaniach artystycznych.

Metodologia: monitorowane hasła to fraza „Michael Jackson” we wszystkich odmianach. Analiza objęła wszystkie 2300 polskojęzyczne portale monitorowane przez NewsPoint i NewsPoint UGC w okresie 10 czerwca – 10 lipca 2009 r.

Pobierz raport w pdf



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.