Roman atrakcyjniejszy niż Allegro?

2 sierpnia 2007, Paulina Pocheć

Kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Jedna z największych w Polsce firm z branży e-commerce – Allegro.pl – pojawia się w polskim Internecie niemal 20 razy rzadziej niż partia Prawo i Sprawiedliwość.

Biznes budzi największe emocje w połączeniu z polityką lub sportem. Wysoka pozycja najpopularniejszych firm z branż finansowej, IT oraz telekomunikacyjnej wynika najczęściej bądź z publikacji w kontekście politycznym lub na przykład z faktu sponsorowania drużyn sportowych.

Kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Jedna z największych w Polsce firm z branży e-commerce – Allegro.pl – pojawia się w polskim Internecie niemal 20 razy rzadziej niż partia Prawo i Sprawiedliwość.

Biznes budzi największe emocje w połączeniu z polityką lub sportem. Wysoka pozycja najpopularniejszych firm z branż finansowej, IT oraz telekomunikacyjnej wynika najczęściej bądź z publikacji w kontekście politycznym lub na przykład z faktu sponsorowania drużyn sportowych.

W pierwszym półroczu 2007 roku w polskim Internecie najczęściej pojawiało się nazwisko premiera Jarosława Kaczyńskiego (21683 wystąpienia). Jego brat, Lech Kaczyński, cieszy się niewiele mniejszą popularnością (15656). Na kolejnych miejscach w rankingu znajdują się Andrzej Lepper i Roman Giertych.

Firmy informatyczne

Od stycznia do czerwca 2007 nazwa Microsoft pojawiła się w polskim Internecie niemal 2 razy tyle, co kolejna firma w rankingu, czyli Google. Na trzecim miejscu znalazł się Prokom. Wysoka pozycja polskiej firmy, która wynika w dużej mierze z obecności marki w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu (Prokom Trefl Sport), potwierdza wartość, jaką daje organizacji sponsoring sportowy.

E-commerce

Polski e-commerce wymieniany jest w mediach online dość rzadkoh. Dominują najważniejsi gracze na rynku: Allegro (1840) i Ebay (927). Mamy tu do czynienia z sytuacja podobną jak w przypadku firm informatycznych – lider rankingu pojawiał się w polskim Internecie 2 razy częściej niż druga w kolejności firma.

Telekomunikacja

Pierwsze miejsce marki Orange w rankingu jest wynikiem częstego pojawiania się w mediach tematu Orange Ekstraklasy. Jest to kolejny przykład wymiernych korzyści wizerunkowych ze sponsoringu sportowego. Z kolei operator P4 znalazł się na 3. pozycji dzięki szeroko komentowanej w mediach kampanii promocyjnej marki Play,


Sportowcy

Polski Internet został opanowany przez Roberta Kubicę (10338 publikacji). Kierowca Formuły 1 jest wymieniany ponad dwukrotnie częściej niż Adam Małysz. Grupę sportowców która najczęściej pojawia się w polskim Internecie stanowią piłkarze.

Wykonawcy

Kontrowersyjność jest sprawdzonym sposobem na popularność w Internecie, o czym świadczy stabilna pierwsza pozycja Dody w naszym podsumowaniu. Znaczący skok popularności odnotował zespół Myslovitz, który w maju wystąpił na Juwenaliach w kilku miastach oraz pojawiał się często w zapowiedziach Festiwalu w Jarocinie. Miłą niespodzianką jest wysoka, 4. pozycja znacznie bardziej ‘niszowego’ muzyka – Leszka Możdżera.

Aktorki i Aktorzy

Nazwisko Krystyny Jandy pojawiało się w polskim Internecie najczęściej m.in. za sprawą jej udziału w reklamie jednego z banków, premierze „Boskiej” oraz działalności związanej z teatrem Polonia. Anna Dymna znalazła się na drugim miejscu m.in. ze względu na jej działalność charytatywną.
Borys Szyc od kilku miesięcy jest najpopularniejszym polskim aktorem. Przyczyniła się do tego między innymi gówna rola w filmowej adaptacji sztuki „Testosteron”. Z kolei drugi w rankingu aktorów Jerzy Stuhr w kwietniu skończył 60 lat, a w maju rozpoczął zdjęcia do swojego nowego filmu: „Korowód”.

Instytucje finansowe

O instytucjach finansowych, takich jak PKO BP czy PZU bardzo często pisze się w kontekście politycznym. Z kolei bank BPH swoją wysoką pozycję w rankingu zawdzięcza informacjom giełdowym.

Stacje telewizyjne

O pierwszym miejscu TVN przesądziły publikacje na temat programu „Taniec z Gwiazdami”, wyników finansowych Grupy ITI oraz „Sopot Festival”.

Marki samochodów

Sukcesy Roberta Kubicy przełożyły się na znaczny wzrost popularności marki BMW – była wymieniana w serwisach internetowych i blogach aż 8020 razy. Kolejny w naszym rankingu Volkswagen ma aż o 1/3 mniej publikacji.

 

Ściągnij:
raport w doc
wykresy



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.