Tydzień pod znakiem debat, Filipin i kynologii

18 października 2007, Paulina Pocheć

Wraz z Newton PL prezentujemy piąty raport (6-12 października) nt. kampanii wyborczej. Ostatni tydzień zdominowany tematyką debat prezydenckich, tajemniczej filipińskiej choroby Aleksandra Kwaśniewskiego oraz Saby – suki należącej do Ludwika Dorna.
Politycy

Ze względu na szeroko zapowiadaną debatę pomiędzy Donaldem Tuskiem a Jarosławem Kaczyńskim, lider Platformy Obywatelskiej znacznie zmniejszył dystans dzielący go od premiera pod względem ilości publikacji. Ukazało się o nim 1733 publikacji internetowych, czyli tylko o 115 mniej niż o premierze.

W pierwszej dziesiątce polityków pojawił się też Ludwik Dorn, który wzrost ilości publikacji zawdzięcza…suce Sabie i wykształciuchom. O marszałku najczęściej pisano w kontekście złożenia przez niego pozwu przeciw Lewicy i Demokratom, którzy w swoim spocie radiowym zarzucili czworonogowi pożarcie rządowych mebli. Sporo szumu medialnego wywołał również „list do wykształciucha”.

Z kolei Aleksander Kwaśniewski podczas konwencji LiD w Szczecinie po raz kolejny wzbudził spekulacje na temat swojej rzekomej choroby alkoholowej. Sprawa zapewne nie nabrałaby takiego rozgłosu, gdyby nie egzotyczne próby wytłumaczenia zachowania Aleksandra Kwaśniewskiego tajemniczą chorobą z Filipin.

Donald Tusk wyprzedził Jarosława Kaczyńskiego pod względem ilości publikacji w dniach 8-9 października. Było to wynikiem m.in. spekulacji, czy odbędzie się debata między nim i Aleksandrem Kwaśniewskim. Sensację oraz liczne komentarze oponentów politycznych wywołała również deklaracja lidera Platformy, że jest gotowy do dyskusji w Radiu Maryja.

Z kolei Jarosław Kaczyński znacznie przewyższył Donalda Tuska pod względem ilości artykułów 10 października. Publikacje na jego temat w tym dniu dotyczyły głównie planów pozwania lidera PO do sądu po wyborach za stwierdzenie, że bracia Kaczyńscy korzystali w latach 90. z majątku państwowego. Echem w mediach odbiła się również wizyta premiera w Kołobrzegu, podczas której obiecał, że jeżeli PiS wygra wybory parlamentarne i zdobędzie samodzielną władzę, to rząd podejmie inicjatywę w sprawie powstania 17. województwa – środkowopomorskiego.

Partie polityczne

Ranking partii politycznych wygląda podobnie jak w ubiegłym tygodniu. Ilość artykułów o każdej z partii nieznacznie wzrosła. Platforma nadal zmniejsza dystans dzielący ją od Prawa i Sprawiedliwości. W tym tygodniu odnotowała tylko o 167 publikacji internetowych mniej niż PiS (w ubiegłym różnica wynosiła 264 publikacje).

Metodologia badania

Obecność poszczególnych podmiotów badania w mediach internetowych NewsPoint mierzy poprzez:

  • wyszukiwanie fraz oraz ich dopuszczalnych odmian gramatycznych w publikacjach, np. dla zbadania obecności aktora Cezarego Pazury zakwalifikowane frazy mogą mieć postać np.: „Cezarego Pazury”, „Cezarym Pazurą”, a także „Czarka Pazury”, „Czarkiem Pazurą”,
  • wyszukiwanie marek należących do badanej instytucji, np. dla EFG Eurobank Ergasias S.A. Spółka Akcyjna zakwalifikowane będą obecności: „polbank”, „polbanku” itp.,
  • wyszukiwanie słów związanych ściśle z wydarzeniem medialnym, np. „taśmy Gudzowatego”, „lustracja dziennikarzy”, przy jednoczesnym dbaniu o odpowiedni kontekst oraz temat przekazów informacyjnych, tzn. wydarzenie: „zmiany w konstytucji” odnosi się do postulatów zmian konstytucji w kontekście ochrony życia poczętego oraz wszelkich reakcji na te postulaty.

Dodatkowe informacje nt. wyników raportu:

  • liczby przedstawione w zestawieniach i na wykresach odnoszą się do ilości poszczególnych artykułów nie zaś do ilości wystąpień odpowiednich wyrażeń,
  • raport uwzględnia tylko i wyłącznie datę publikacji artykułów, tzn. że artykuły zamieszczone w serwisach WWW poza okresem badania nie zostały uwzględnione w raporcie,
  • raport nie uwzględnia identycznych artykułów obecnych na wielu witrynach, tzn., że obecność na wielu witrynach tego samego artykułu zostanie uznana za pojedyncze zdarzenie.


Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.