Polskie miasta najczęściej wzmiankowane w internecie – raport info-PR i NewsPoint

24 lipca 2008, Paulina Pocheć

Wspólny raport NewsPoint i info-PR to zestawienie ilości wzmianek na temat dziesięciu największych miast Polski w mediach internetowych w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Do analizy wybrano miasta z grupy tych liczących powyżej 300 tys. mieszkańców.

Raport obejmuje publikacje na temat 10 największych miast polskich, w których liczba mieszkańców przekracza 300 tysięcy: Warszawy, Łodzi, Krakowa, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy, Lublina, Katowic. Analiza ilościowa objęła publikacje ukazujące się w portalach serwisach internetowych w okresie od 1 maja 2008 r. do 30 czerwca 2008 r.

Jak można było się spodziewać, pierwsze miejsce pod kątem ilości publikacji uzyskała Warszawa, co wiąże się z jej dominującą pozycją jako miasta stołecznego. Dalsze wyniki również potwierdzają regułę, że im większe jest dane miasto, tym więcej ma w nim miejsce wydarzeń, inicjatyw kulturalnych czy zespołów sportowych oznaczonych jego nazwą, – co z kolei przekłada się na większą liczbę wzmianek w mediach.

 

Miasto Ilość mieszkańców Ilość publikacji (miejsce)
Warszawa 1 700 500 91522 (1)
Łódź 778 200 11965 (6)
Kraków 733 100 23641 (2)
Wrocław 632 200 19684 (3)
Poznań 581 200 18595 (4)
Gdańsk 456 700 16148 (5)
Szczecin 415 700 8651 (8)
Bydgoszcz 384 700 5765 (9)
Lublin 354 200 10596 (7)
Katowice 334 200 5685 (10)

Z tendencji tej wyłamuje się jednak Kraków. Raport potwierdza jego silną pozycję jako kulturalnej stolicy Polski – z ilością wzmianek równą 23 tys. znalazł się on na drugim miejscu, zaraz po Warszawie (chociaż pod względem liczby ludności jest zaledwie trzeci). Podobnie wyróżnia się Lublin, który w porównaniu z Bydgoszczą i Katowicami, liczącymi podobną ilość mieszkańców jest dwukrotnie częściej niż one wzmiankowany. Zaskakuje także dość niska pozycja Łodzi, która pod względem liczby ludności jest drugim największym miastem w Polsce, jednak pod względem ilości wzmianek prasowych znalazła się dopiero na szóstym miejscu.

Metodologia raportu

Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint. Artykuły do analizy były wyszukiwane w oparciu o jedno wybrane słowo kluczowe – nazwę miasta we wszystkich odmianach. Analizie ilościowej poddano artykuły z okresu 1 maja 2008 r. – 30 czerwca 2008 r.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.