Główna/Blog/Aktualności/Monitoruj skutecznie Internet – Marcin Osiak z Performance Marketing Solutions ocenia Newspoint
Monitoruj skutecznie Internet – Marcin Osiak z Performance Marketing Solutions ocenia Newspoint
22 marca 2013, Paulina Pocheć
Marcin Osiak z Performance Marketing Solutions przetestował ostatnio nasze narzędzie do monitoringu portali i social media. Poprosiliśmy go, aby napisał nam, co myśli o naszym autorskim rozwiązaniu.
Monitoruj skutecznie Internet
Od początku roku przyglądałem się bliżej narzędziom do monitoringu Internetu, aby wybrać to, które obok Google Alerts najlepiej wspomoże pracę i pozwoli dotrzeć do miejsc, gdzie klienci rozmawiają o markach, które reprezentuję. Newspoint to była ostatnia platforma, z jaką w ostatnim czasie miałem do czynienia, ale w przypadku inwestycji będzie pierwszą, do której się zgłoszę.
Pierwsze wrażenie nie zawsze najważniejsze
Gdyby test był krótszy i gdyby inne elementy by nie zagrały jak trzeba, tego śródtytułu, jak i pewnie całego tego tekstu by nie było. Po pierwszym zalogowaniu się do Newspointa czułem się przytłoczony i… zniechęcony. Nie chodzi tutaj jednak o ilość informacji, ale o sposób ich podania. Profile, tagi, linki, liczby, wszystko szare i ponure. Po kilku minutach zwiedzania miałem ochotę wyjść i zapomnieć. Gdy jednak wgryzłem się w serwis i przełamałem barierę niechęci, okazało się, że nie taki diabeł straszny. Newspoint, podobnie jak inne tego typu narzędzia serwuje bardzo dużo bardzo dokładnych informacji na temat, marki w internecie.
Mimo prostoty, Newspoint po bliższym zapoznaniu się z nim staje się nawet przyjazny. W jednym miejscu zebrane i odpowiednio podzielone wyniki przeszukiwania sieci, po kilku dniach stały się encyklopedią wiedzy na temat tego, „co w necie piszczy” i gdzie o nas mówią.
Pod koniec testu dostałem dodatkowo do dyspozycji nową funkcjonalność – dashbord. Segregacja danych podana w postaci bardzo czytelnych i przejrzystych wykresów sprawiła, że z Newspoint stał się narzędziem w moich oczach kompleksowym. Na podstawie danych z dashboardu można łatwiej planować strategię i dobierać kanały promocji w sieci oraz czytelnie prezentować zebrane przez Newspoint informacje osobom mniej zorientowanym w internecie. W przypadku marki, którą wrzuciłem do testów moje wrażenie o tym, gdzie najczęściej się o niej rozmawia zostało skutecznie zweryfikowane 😉
Niewygodne maile
Raport e-mail, to moim zdaniem pięta achillesowa Newspointa. I choć dane w nich zawarte są bardzo dokładne oraz zawierają dużo informacji, to ich forma i długość w moim przypadku jest nieakceptowalna. W tym miejscu muszę przyznać, że ani razu nie doczytałem tej wiadomości do końca, ponieważ ogrom odnośników zebranych w tabelce zwyczajnie był męczący. Ułożenie profili i tagów w samej platformie sprawia, że dane przychodzą posegregowane – do raportu e-mail nie są one jednak w żaden sposób wybierane, przez co ciężko jest w gąszczu linków wyłapać te najistotniejsze.
Niemniej jednak i tu znalazłem coś dobrego. Mianowicie nie mam jeszcze wyrobionego nawyku, aby zaglądać regularnie do tego typu narzędzi. Paradoksalnie raport Newspointa pozwolił mi taki nawyk ukształtować, ponieważ otrzymanie maila dopingowało mnie do tego, aby codziennie wejść do panelu klienta w Newspoint i sprawdzić, co w sieci się dzieje wokół mojej marki. Gdyby raport był idealnie skrojony, pewnie dane w nim zawarte wystarczyłyby do rozeznania się w temacie i nie zaglądałbym do panelu klienta zbyt często w celu zgłębienia otrzymanych informacji. W tym miejscu jako podsumowanie idealnie sprawdzi się stare przysłowie: Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
Świetny support
Obsługa klienta za to w Newspoint stoi na bardzo wysokim poziomie. Osoby, z którymi miałem kontakt nie tylko ograniczały się do rozwiązywania problemów i odpowiadania na pytania, ale szły o krok dalej i sugerowały wyjścia, które ich zdaniem mogą korzystnie wpłynąć na korzystanie z produktu. Nie ukrywam, że posiadanie takiego przewodnika, zwłaszcza w pierwszych dniach korzystania z narzędzia jest bezcenne. Spośród wszystkich testowanych przeze mnie platform, w tej kompetencje miękkie i podejście do klienta opanowane są najlepiej.
Podsumowanie
Choć w porównaniu z konkurencją Newspoint nie jest tak czytelny i przejrzysty, to funkcjonalnością ani na krok nie odstaje od reszty, a poziomem obsługi klienta bije pozostałych na głowę. Jeśli więc jesteś typem człowieka, który zadaje dużo pytań i nie zależy Ci na wodotryskach w postaci kolorowych wykresów w każdym miejscu– z Newspointem zaprzyjaźnisz się najszybciej.
Marcin Osiak
Specjalista ds. Marketingu
Performance Marketing Solutions
https://marcinosiak.blogspot.com/