Marta Smyrska (SMYRSKA PR) ocenia Newspoint

26 kwietnia 2013, Paulina Pocheć

Jestem fanką narzędzi do monitorowania mediów. Od lat, na przemian, używałam monitoringu IMM i Press Service, a w ostatnich latach przerzuciłam się na usługi nowych dostawców. Do przetestowania Newspointa skłoniło mnie ich nowe, świetne narzędzie – Dashboard.

Zaczęło się od falstartu. Jako „stara wyjadaczka” nie podchwyciłam uprzejmej propozycji pomocy przy skonfigurowaniu słów kluczowych. To był błąd! Kiedy któregoś wolnego wieczoru, jak już położyłam dzieci spać, i siadłam w końcu do Newspointa okazało się, że nie umiem skonfigurować projektu. Przy czym, na potrzeby testu (ale zgodnie z charakterem;), wcieliłam się w rolę idealnego testera: niecierpliwego, mającego mało czasu, bez ochoty do rozgryzania szczegółów. Nie zamierzałam, tym bardziej, przebijać się przez 43-stronicowy przewodnik użytkownika!

Po tym nieudanym debiucie zniechęciłam się do dalszego testu. Monitoring to dla mnie narzędzie z definicji samoobsługowe i konieczność jakiekolwiek pomocy konsultanta uznałam za okoliczność dyskwalifikującą.  Byłam jednocześnie trochę zła, bo intuicyjnie czułam, że Dashboard chowa przede mną masę interesujących danych, a ja nie wiem jak się do nich dobrać. Jednak, jak w dobrej restauracji, obsługa klienta Newspointa czuwała, żeby zapytać, co jest nie tak z moim kotletem. Po krótkiej rozmowie telefonicznej (żeby skonfigurować projekt trzeba odsłonić niewidoczną od razu opcję) narzędzie do monitoringu stanęło przede mną otworem. Na dodatek z nieograniczoną liczbą słów kluczowych.

Zanim przeszłam do Dashboarda skonfigurowałam słowa kluczowe w panelu do monitoringu mediów.  Trochę się namachałam, bo postanowiłam sprawdzić, co słychać na rozdrobnionym rynku budowlanym, u deweloperów powierzchni magazynowych oraz, dla kontrastu, na rynku słodyczy czekoladowych. Niewygodne było przechodzenie między dwiema platformami, ale docelowo Newspoint planuje ujednolicenie pozostałych części panelu z Dashboardem. Uff, moje projekty poszły w końcu w ruch. Wizualnie Dashboard jest przejrzysty, dane „zasysają się” bardzo szybko, a obsługa jest intuicyjnie prosta (czego nie mogłam powiedzieć o panelu monitoringu). Wypełniony danymi Dashboard nabiera charakteru i kolorów. Zainteresował mnie zwłaszcza Share of Voice (udział w dyskusji), pozwalający na sprawdzenie jak dużo pisze się o naszej marce, w porównaniu do konkurencji. Można też śledzić wskaźnik „siła skojarzeń marki” z daną kategorią produktową oraz oczywiście wydźwięk publikacji.

Zadowolona z testu (choć zaskoczona niektórymi wartościami) czułam się uzbrojona w interesujące dane, które można wykorzystać do pracy nad opracowaniem projektu, do wyznaczania celów i monitorowania działań PR, a nawet w celu nawiązania pogawędki.  – Dzień dobry, co słuchać – zagadnęłam zaprzyjaźnionego szefa firmy –  bo Share of Voice Wam spada?Share od Voice nam spada? – zainteresował się od razu – to wszystko zgodnie z planem. Wytłumaczył mi, że mają teraz taką strategię, żeby być raczej cicho (z ang. quiet) i faktycznie wykresy Newspointa potwierdzają, że obrana przez firmę strategię działa, skutkując obniżeniem poziomu udziału w dyskusji poniżej 5 %;)

Podsumowując test, nowym klientom Newspointa radzę, aby skorzystali z pomocy konsultantów przy konfiguracji swoich kont. Dashboard to nie jest zwykły monitoring, ale analityczny, a przy analizie warto skorzystać z doświadczenia fachowców. Trawestując, monitoring Newspointa to z pozoru zwykły, poczciwy Excel, ale Dashboard jest już jak tabele przestawne, z kolorowymi wykresami, pozwalające na łatwą analizę danych, obserwowanie efektów komunikacji oraz porównywanie z konkurencją.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...