Robert Wróbel (FreeGroup :: Interactive Consulting) ocenia Newspoint!

13 maja 2013, Paulina Pocheć

Usiadłem do tematu kompletnie „na zielono”.

Stwierdziłem co tam będę czytał instrukcję obsługi w końcu z „branżuni” jestem :). Zabawa na tyle mnie wciągnęła, że lecąca w tle konferencja zeszła na dalszy plan. Ustawiałem sobie różne profile, wybierałem kanały do monitoringu, dodawała słowa kluczowe. Wyniki wyskakiwały różne ale eksperymentowałem dalej. Przyznam, że system jest intuicyjny w 70%. Najwięcej problemów miałem z odpowiednim doborem słów aby maksymalnie dobrze zmonitorować w danym profilu sieć aby wyniki była jak najlepszej jakości. Niestety problemy pojawiały się w sytuacji kiedy słowo miało wiele znaczeń np. Bytom bo to nazwa miasta i marki odzieżowej. Niestety w takim wypadku moje pójście na skróty powodowało, że dostawałem „dziwne” wyniki. Postanowiłem dokształcić się czytając instrukcję. Tutaj drobna sugestia aby ją może trochę odchudzić. Rozumiem, że system ma wiele opcji i możliwości ale im mniej kartek tym wygodniej. Trochę mi to pomogło ale finalnie najlepszym rozwiązaniem okazało się wsparcie specjalistów z Newspoint, którzy podczas rozmowy telefonicznej nanosili za mnie zmiany w profilach. Kluczowe w przypadku słów wieloznacznych było odpowiednie ustawianie wyjątków do tych słów w danych profilach. Po wsparciu ekipy Newspoint wreszcie wyniki były wiarygodne bo tak jak wspomniałem w przypadku słowa Bytom interesowała mnie marka odzieżowa. Bardzo fajnie wygląda podgląd wyników bo można zobaczyć to w formie wylistowanych pozycji a także z każdej pozycji przejść bezpośrednio do danej strony. Kolejna wygodna funkcja to eksport wyników np. do pliku PDF, który można wygodnie wysłać emailem.

Kiedy już miałem ustawione wszystkie profile a w tym wypadku były to profile kilku marek odzieżowych i po wyklikaniu wyników uruchomiłem najnowsze narzędzie NewsPoint czyli Dashboard.

Wiadomo, że jeden obraz jest wart 1000 słów i tak w tym wypadku było. Dashboard w bardzo logiczny sposób daje wykresy porównawcze profili, które chcemy porównać. Taka forma porównawczej prezentacji w bardzo wygodny sposób pokazuje jak wyglądają aktywności danych brandów. Widać jak na dłoni, które brandy i jak są aktywne w sieci i jakie budzą emocje wśród internautów bo nie tylko jest ważne to, że o danej marce jest dyskusja ale też w jakim tonie. Przetestowałem wyniki na jednym z potencjalnych klientów mojej firmy co uzmysłowiło mu, że to co pokazuje Google to nie jest cały internet :-).

Poniżej kilka screenów z wynikami dla uzmysłowienia porównań a to tylko drobna część możliwości.

Część całej platformy, którą jest Dashboard jest już zdecydowanie bardziej intuicyjna w obsłudze i generalnie w paru ruchach można zmieniać dane do porównywania. Jest to bardzo istotne bo z ustawionych wcześniej profili można tutaj układać sobie różne kombinacje do porównań.

Ktoś kiedyś powiedział, że ludzie to egoistyczne w jakimś stopniu stworzenia i że każdy na zdjęciu klasowym najpierw szuka siebie :).

Dlatego też postanowiłem sprawdzić co, gdzie i co o mnie piszą. Bardzo fajna zabawa, polecam :-).

Reasumując.

Działając w internecie w ramach szeroko pojętego marketingu nie można nie brać pod uwagę tego co się dzieje z daną marką. Sama wyszukiwarka Google czy opcja Google Alerts to zdecydowanie za mało bo wyniki są bardzo ubogie i nie dają pełnego wglądu w sytuację. Może ktoś powie, że to są oczywiste oczywistości ale zapewniam, że wyniki z Newspoint dają wiele do myślenia. Szczególnie polecam to osobom odpowiedzialnym za dane brandy w firmach bo można bardzo się zdziwić co ludzie piszą o markach.

Pozdrawiam

Robert Wróbel

FreeGroup :: Interactive Consulting

 



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...