Komentarz Roberta Stalmacha do raportu World Internet Project

24 lipca 2014, Paulina Pocheć

Przedstawiamy komentarz Roberta Stalmacha do raportu World Internet Project

 Link do infografiki

„Otaczający nas cyfrowy świat ulega gwałtownym przeobrażeniom. Internet dawno przestał już być dodatkiem, stał się współczesną energią elektryczną – nośnikiem i podstawą dla usług i kanałów komunikacji. Ta cecha internetu sprawia, że wszystkie sfery życia ulegają dzięki niemu przeobrażeniom, w szczególności sfera rozrywki. Dlatego tak ważne są tego typu badania – aby zrozumieć zakres zachodzących przemian, ich kierunek i dynamikę. Dzięki takim raportom dowiadujemy się więcej o otaczającej nas rzeczywistości.

              Wśród mediów tradycyjnych, jako główny kanał dystrybucji rozrywki wciąż dominuje telewizja i to we wszystkich grupach wiekowych. Radio i prasa są za to domeną starszego pokolenia. Wśród użytkowników internetu telewizję w tradycyjny sposób, przynajmniej raz w tygodniu, ogląda 84% badanych, a wśród nie-użytkowników 88%. Niska skłonność internautów do rezygnowania z telewizji, radia i prasywynikać może z chęci odpoczynku od nadmiaru informacji i bodźców, których dostarcza sieć. Wygląda na to, że upadek mediów tradycyjnych jednak odsunie się w czasie.

           Główną zaletą internetu pozostaje jego mobilność. Nie tylko korzystamy z niego w różnych miejscach (96% w domu, 25% w pracy, 18% w drodze/podróży, 8% w szkole), ale również na  różnych urządzeniach. Internet pozwala oderwać treści od konkretnego sprzętu i np. artykuł znaleziony na smartfonie dokończyć w domu na sofie z tabletem w ręku. Dodatkowo możliwość zmieniania urządzenia, na te, które akurat jest pod ręką sprawia, że łatwiej o bieżący kontakt ze znajomymi i pracą jednocześnie.

           Poza bieżącym kontaktem, internet służy również do przeglądania obrazów, które w dobie rozwoju kultury wizualnej coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Nie jest to nowa tendencja, ale coraz bardziej zauważalna.

           Rozrywka online zajmuje coraz więcej naszego czasu ale czy idą za tym zyski? Okazuje się, że niekoniecznie, bowiem spośród badanych osób zaledwie 16% przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zdarzyło się im zapłacić za rozrywkę w internecie. Jednak profil osób płacących odpowiada młodym, zaangażowanym użytkownikom sieci, można mieć więc nadzieję, że ten odsetek wzrastać będzie wraz ze zwiększającym się udziałem takich osób w populacji.

          Raport jest pomocny dla specjalistów z branży rozrywkowej i nie tylko. Pomaga określić rosnące zagrożenia, jak i zdefiniować nowe możliwości rozwoju usług i produktów. Podziękowania dla Center for Digital Future i Gazeta.pl za świetną analizę. Czytelnikom życzę jak najlepszego przełożenia wniosków na praktykę gospodarczą.”

 



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...