Wyszukiwanie inteligentne NewsPoint ułatwia pracę specjalistom PR

20 marca 2009, Paulina Pocheć

System monitoringu Internetu NewsPoint został wzbogacony o nową wersję usługi Wyszukiwania Inteligentnego. Funkcja Wyszukiwania Inteligentnego pozwala na precyzyjny monitoring oraz raportowanie efektów działań PR w internecie. System NewsPoint to jedyne w Polsce rozwiązanie do monitoringu internetu, które posiada taką funkcjonalność.

Wyszukiwanie Inteligentne jest pomocne przy monitorowaniu efektów działań PR w tych sytuacjach, kiedy szukane słowo kluczowe bądź wyrażenie jest wieloznaczne jak choćby słowo „orange” czy „play”. Wpisanie takiego słowa w okno zwykłej ogólnodostępnej wyszukiwarki zaowocuje dużą liczbą nietrafionych wyników, z których wyłonienie tych istotnych wiąże się z nakładem ogromnej ilości czasu – co w firmie bezpośrednio przekłada się na koszty.

Wyszukiwanie Inteligentne pozwala również monitorować złożone zagadnienia podczas innych codziennych działań specjalistów ds. public relations, chociażby podczas przeglądu artykułów na dany temat. W tym przypadku ogólne zapytania przy zastosowaniu prostego wyszukiwania zadziała podobnie – rezultatem będzie duża liczba wyników, jednak niekoniecznie odpowiadających na problem użytkownika.

W odpowiedzi na te trudności, NetSprint oddaje użytkownikom NewsPoint do dyspozycji nową wersję usługi Wyszukiwania Inteligentnego, która pozwala na uzyskanie wysokiej jakości wyników wyszukiwania. Wyszukiwanie Inteligentne analizuje treść artykułu w oparciu o algorytm mierzący odległości pomiędzy poszczególnymi wyrazami lub wyrażeniami w całym tekście czy częstotliwość wystąpień danego słowa (wraz ze wszystkimi odmianami) w pojedynczym artykule. Miedzy innymi w oparciu o ten właśnie algorytm Wyszukiwanie Inteligentne dostarcza wyniki precyzyjnie odpowiadające wymaganiom użytkownika.

Usługa Wyszukiwania Inteligentnego jest ściśle powiązana z kontem użytkownika systemu NewsPoint co oznacza, że wyniki są automatycznie dostępne na koncie użytkownika tego systemu. Przebiegiem całej operacji od momentu przyjęcia zlecenia od klienta, aż do dostarczenia wyników zajmuje się konsultant NewsPoint.

Wyszukiwanie Inteligentne oznacza duże ułatwienia dla specjalistów public relations podczas monitorowania efektów ich działań. Nasza usługa pozwala im oszczędzić czas, do tej pory przeznaczony na żmudne, ręczne oddzielanie nieadekwatnych wyników wyszukiwania” – komentuje Anna Miotk, dyrektor rozwoju biznesu NewsPoint.

By zobrazować zasadę działania usługi poniżej przedstawione zostały przykłady zastosowań usługi.

Poszukiwanie informacji na temat drużyny piłkarskiej Lech

Wyszukiwanie samego słowa „Lech”, poza wynikami na temat zespołu, pokaże też wyniki dotyczące prezydenta Lecha Kaczyńskiego czy też innych mężczyzn o imieniu Lech. Mogą pojawić się także informacje dotyczące piwa Lech.

W Wyszukiwaniu Inteligentnym zastosowano także dodatkowe słowa, najczęściej pojawiające się w artykułach o drużynie piłkarskiej, takie jak: zespół, drużyna, liga, ligowy, rozgrywka, mecz, puchar, zwycięstwo, porażka, stadion oraz prefiksy wygra* i przegra* (prefiks pozwala na wyszukanie wszystkich odmian słowa „wygrany”, „wygrana”, „wygrać”, „wygrali”). Pozwoliło to na uzyskanie wyników wyszukiwania dotyczących wyłącznie drużyny piłkarskiej.

Przegląd prasy – artykuły dotyczące branży budowlanej; zagadnienia związane z kryzysem, ale też z nowymi inwestycjami.

W artykułach na ten temat najczęściej pojawiają się przynajmniej takie słowa, jak: deweloper, budownictwo, budowlany, mieszkanie/mieszkaniowy (ze wszystkimi odmianami), dom, nieruchomości, działki oraz: kryzys, załamanie, spadek cen, wzrost cen, rynek, poprawa, droższy, tańszy, korekta, deficyt, kredyt, koniunktura, zastój.

Artykuły o inwestycjach zawierają słowa deweloper, budownictwo, wybuduje, budowa oraz inwestycja. Okazuje się, że jednocześnie należy wyłączyć trzecią grupę słów: oprogramowanie, programista, software (w tym kontekście jest też używane słowo deweloper) i narkotyk (w tym kontekście jest używane słowo działka).

Po uruchomieniu wyszukiwania będziemy otrzymywać artykuły dotyczące kryzysu i nowych inwestycji w branży deweloperskiej.

Usługa Wyszukiwania Inteligentnego jest dodatkową funkcjonalnością NewsPoint, konfigurowaną przez konsultantów na życzenie klienta. Dział NewsPoint zapewnia pełną obsługę i opiekę konsultantów nad procesem konfigurowania usługi Wyszukiwania Inteligentnego, a także w trakcie jej funkcjonowania.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...