Polskie marki modowe szyją coraz lepsze… story!
8 lutego 2017, Paulina Pocheć
Polskie marki modowe mogą pochwalić się nie tylko coraz lepszymi wynikami sprzedaży. Jak wynika z raportu przygotowanego przez nas, Mustache.pl i NapoleonCat, młode polskie brandy poza szyciem modnych ciuchów, szyją także dobre story w internecie. Przeprowadziliśmy badanie dotyczące aktywności polskich brandów modowych w social media i wyłoniliśmy firmy, które są najbardziej widoczne w polskiej sieci. Jesteście ciekawi na kogo warto postawić? Czytajcie dalej!
Topową marką okazało się Mosqito. Sieć posiada ponad 80 tysięcy followersów na Instagamie i blisko 601 tysięcy fanów na Facebooku. Co prawda, są marki, które mają więcej fanów, np. Yeah Bunny, którą na Instagramie obserwuje blisko 125 tys. osób, jednak to co wyróżnia Mosqito i dzięki temu daje mu laur pierwszeństwa, to interakcje użytkowników i fanów, którzy właśnie posty tej marki najchętniej komentowali i lajkowali oraz udostępniali ich treści na swoim profilu. Co zapewniło Mosqito taki wynik? Topowe posty związane były z rabatem, któremu towarzyszą często hasła: (rewolucja, zakupy123, rabat, darmóweczka), wpisy dodatkowo wzbogacano memami. Dużą interakcyjność na umieszczane wpisy wywołało z pewnością także włączenie się do promocji Mosqito znanej dziennikarki – Doroty Wellman, która w jednym z programów Dzień Dobry TVN prezentowała się w koszulce marki z napisem „ŁOBUZIARA”. Marka Mosqito wykazała się również największym zapałem, jeśli chodzi o liczbę zamieszczonych znaczników. Hashtagi: #skleponline, #mosquitopl oraz #zakupyonline pokazały się łącznie pod 322 postami.
Drugą lokatę w rankingu rozpoznawalności zajęła marka Dziedzic Pruski. Jak się okazuje nie wystarczy śmieszny obrazek i kilka fraz na koszulce, aby podbić serca odbiorców. Trzeba robić to tak jak Dziedzic Pruski. Kultowe już t-shirty sprawiły, że marka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm. Co wyróżnia markę w social media? Przede wszystkim grafiki z firmowym logo okraszone śmiesznymi cytatami, np. „Nie po to Pan Bóg stworzył pizzę, żeby jeść sałatki”. Marka posiada blisko 82 tysiące obserwujących na Instagramie i blisko 125 tys. fanów na Facebooku.
Trzecie miejsce w rankingu przypadło marce RISK Made In Warsaw, która od kilku lat z powodzeniem podbija serca kobiet. Brand łączy w sobie elegancję z wygodą, proponując ubrania z dresu i jak się okazuje to właśnie ta marka zamieszcza posty i wpisy, które najbardziej angażują internautów, a w szczególności internautki. Facebook’owy fanpage marki może się pochwalić największą ilością reakcji, komentarzy i udostępnień w stosunku do liczby followersów. Jaki jest pomysł na budowanie zaangażowania? Konkursy, w które włączają się setki fanek marki.
W celu powstania zestawiania przeanalizowaliśmy ponad 14 tys. polskich portali internetowych, social media, m.in.: Facebook, Twitter, YouTube, Google+, NK, GoldenLine, Instagram, mniejsze platformy społecznościowe oraz fora i blogi. Wśród innych analizowanych 20 marek znalazły się: Sugarfree, Diamante, Yeah Bunny, MISBHV, MROVCA, PLNY LALA, PLNY Textylia, Alkopoligamia, Mr GuGu & Miss Go, Hultaj Polski, Colorat, Sugarpllis, Alloha From Deer, MSZZ, Kozacki Mops, Jungmob, A150.
Zachęcamy do zapoznania się z całym raportem, w którym przeanalizowaliśmy wiele ciekawych wskaźników.
Raport do otwarcia w nowej zakładce: KLIKNIJ
Bądź do obejrzenia poniżej:
[pdf-embedder url=”/app/uploads/2017/09/MŁDA-POLSKA-raport-Newspoint-NapoleonCat-Mustache.pdf”]