Marketing i PR w Polsce ’17
6 października 2017, Marek Bysaha
Attention Marketing opublikował raport, który analizuje funkcjonowanie działów marketingu i PR w średnich i dużych firmach w Polsce. CEO Newspointa – Robert Stalmach udzielił w nim eksperckiego komentarza. Co znajdziemy w raporcie?
W przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat polskie przedsiębiorstwa przeszły długą drogę rozwoju. Mamy coraz większą świadomość dotyczącą marketingu, wiemy, przynajmniej w teorii, do czego służy PR i rozumiemy, że monitoring mediów jest istotny przy tego typu działaniach. Najnowszy raport Attention Marketing pokazuje, jak to wygląda w praktyce. Jest to przede wszystkim jedyna w Polsce taka kompleksowa i dogłębna analiza funkcjonowania działów marketingu i PR w dużych i średnich firmach w naszym kraju. Raport stanowi także zbiór komentarzy branżowych ekspertów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i komentują wyniki badania.
Publikacja zwraca szczególną uwagę na budżety i wydatki jakie są poświęcane na działania z pogranicza marketingu i PR oraz pokazuje które z nich są odbierane jako najistotniejsze. W raporcie Attention Marketing znajdziemy również informacje na temat tego, jak mierzone są efekty pracy marketingowców i PRowców w firmach. Raport wskazuje z jakich narzędzi korzystają oraz jaka wśród nich jest świadomość aktualnych światowych trendów w marketingu i public relations.
Analiza dowodzi, że badania marketingowe są integralną częścią tworzenia strategii sprzedażowej firm. W czołówce najbardziej popularnych metod znajdują się badania związane ze sporządzaniem strategii, prowadzeniem sprzedaży oraz promocją marki. Natomiast najrzadziej wykorzystywane przez firmy jest badanie rynku.– opowiada jeden z ekspertów, CEO Newspointa, Robert Stalmach.
Czy świadomość znaczenia monitoringu marki i jej działań wśród polskich przedsiębiorców jest wystarczająca? To jedno z pytań, na które znajdziecie odpowiedź w raporcie Marketing i PR w Polsce 2017.
Zachęcamy do pobrania raportu.