Mariusz Mika odpowiedzialny za New Business w Newspoint
26 czerwca 2018, Robert Sadowski
Mariusz Mika przeszedł z Datarino do Newspoint – firmy zajmującej się monitoringiem mediów, analityką influencerów i big data. Objął w niej stanowisko Head of New Business. Rolą Mariusza będzie pozyskiwanie nowych klientów na kompleksowe usługi analityczne oparte na danych z monitoringu oraz zwiększenie skali przychodów Newspoint.
Mariusz Mika w swoim dotychczasowym portfolio zawodowym pozyskiwał i obsługiwał m.in. takie marki, jak: IKEA, Ambasada Austrii, Ambasada Szwajcarii, Ambasada Niemiec, Stena Line, ITAKA, Giant Polska, Go Sport, Decathlon, Euro RTV AGD, FFiL ŚNIEŻKA, BRW SA. W pracy interesuje go dostarczanie wartości dodanej klientowi. Uważa, że oferowanie wiedzy klientowi wraz z wariantem jego użycia daje szerokie możliwości wykorzystania usług/produktów na rynku, na którym przyszło mu działać.
Lubię, gdy dostarczana przeze mnie wartość buduje przewagę konkurencyjną klienta. W sprzedaży bardzo cenię model oferowany przez metodologię Davida Sandlera, która zakłada docieranie do sedna tematu, humanizuje relacje biznesowe, a także porządkuje proces sprzedaży. Bliska jest mi także idea „wyróżnij się albo zgiń” budowana na osobowości człowieka – dodaje Mariusz Mika.
Pod koniec 2017 Newspoint zaprezentował nowy panel użytkownika z modułem influencerów i metadanymi, a równolegle, kompleksowo zmienił identyfikację wizualną – wprowadził nowe logo, standardy prezentacji i nową stronę www. Nowy panel Newspoint dostępny jest w modelu SaaS dla użytkowników z całego świata (Newspoint monitoruje 75 języków ze 170 krajów).
Mariusz ma za zadanie znaczne zwiększenie skali biznesu Newspoint z monitoringu mediów i analityki influencerów głównie z rynku agencyjnego i dużych klientów końcowych, w tym z rynków zagranicznych. Do zadań Mariusza należeć będzie pozyskiwanie nowych klientów na kompleksowe usługi analityczne oparte na danych uzyskiwanych dzięki narzędziu Newspoint, rozwój nowych obszarów biznesowych Newspoint, takich jak wykorzystanie analityki big data w content marketingu, nawiązywanie partnerstw usprawniających procesy sprzedaży i pomagających zwiększyć skalę przychodów spółki – mówi CEO Newspoint Robert Stalmach.
Z digitalem Mariusz Mika związany jest od 2004 roku. Początki jego kariery to Eniro Polska, następnie ponad 10 lat w spółce Netsprint i ostatnio Datarino Group. Magister historii Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania w reklamie i zarządzania nowoczesną firmą. Posiadacz międzynarodowego certyfikatu ILM 5 wydanego przez The Institute of Leadership and Management w Londynie. Prywatnie mąż jednej żony, tato trójki dzieci, uwielbia górskie rodzinne wędrowanie, spędzanie wspólnego czasu z rodziną, pływanie kajakiem. Miłośnik dźwięku klasycznych gitar, skrzypiec i fortepianu. Entuzjasta roweru, jako środka lokomocji. Orędownik wzmocnienia męskich wartości w dzisiejszym życiu.