Wrześniowy Kantar TNS Consumer Index

17 października 2018, Robert Sadowski

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym Kantar TNS Consumer Index i danymi Newspoint na temat nastrojów w mediach dla TNS Polska oraz komentarzem Michała Rogowskiego – Client Service & Business Development Directora Kantar TNS.

Wrzesień widziany przez różowe okulary

Polacy wrócili z wakacji. Pogoda dopisała i mimo sinic, gdzieniegdzie uniemożliwiających kąpiel morską, udało się rodakom wypocząć. A jeszcze wyprawkowe 300+ pozwoliło rodzicom dzieci w wieku szkolnym nieco podreperować domowy budżet. Nic zatem dziwnego, że wskaźnik nastrojów konsumenckich powrócił do wysokich wartości, osiągając poziom 7,8, czyli poza kwietniem i czerwcem bieżącego roku – najwyższy od dłuższego już czasu!

Póki co wygląda na to, że przeciętny konsument nie łamie sobie głowy Sądem Najwyższym i wiekiem sędziów. Przeciętny konsument prędzej ubierze t-shirt z kotwicą Polski Walczącej i skrzydłami husarii niż słowem „konstytucja”, a wydarzenia z ostatnich dni mogą go tylko dodatkowo przekonać, że jego optymizm nie jest bezzasadny. Choćby to, że dosłownie kilka dni temu Polska została rynkiem rozwiniętym, a nie rozwijającym się, co umiejscawia nas w gronie 25 najbardziej rozwiniętych gospodarek świata. Jeśli nałożymy na to dodatkowo fakt, że – póki co – 500+, 300+ i inne rządowe transfery socjalne nie zdetonowały budżetu państwa, a wręcz przeciwnie – zapowiadany budżet na 2019 ma zakładany rekordowo niski deficyt – może jednak warto zawierzyć optymizmowi przeciętnego konsumenta i spojrzeć przez różowe okulary na otaczającą nas rzeczywistość? Mimo jej deficytów tu i tam…

Z tej perspektywy ogromnie ciekawy będzie koniec września, październik i nadchodzące miesiące. Co nam przyniosą, gdy upał zelżeje, kampania wyborcza do samorządów nabierze rumieńców, a konflikt polskiego rządu z instytucjami Unii Europejskiej przyniesie te lub inne rozstrzygnięcia oraz konsekwencje? Oby najbliższy czas nie przyniósł powodów, by ledwie nałożone różowe okulary gwałtownie zrzucić!

Więcej wskaźników »



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...