Poradnik „Skuteczne działania w social media”
7 sierpnia 2019, Robert Sadowski
Newspoint przygotował poradnik „Skuteczne działania w social media” dla każdego marketera prowadzącego działania promocyjne na platformach social media. W 8 rozdziałach zostały zawarte porady mające na celu poprawne zdefiniowanie celów i KPI, zwiększenie skuteczności, polepszenie widoczności, prowadzenie systematycznej analityki i pomiaru efektów, poprawę spraw organizacyjnych i ustalenie polityki bezpieczeństwa. E-book został okraszony poradami ekspertów branżowych.
W wynikach ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego przez agencję WhitePress, dotyczącego polskiego rynku e-marketingu w X 2018 podano, na jakie działania online marketerzy przeznaczają najczęściej swoje budżety. Badanie przeprowadzono wśród ponad 100 osób odpowiedzialnych za budżety marketingowe w firmach w Polsce.
Numerem jeden w całkowitym budżecie na działania online były media społecznościowe, które stanowiły blisko 23%. Ponad 21% trafia na rzecz SEO, a ponad 19% na SEM. Większość marketerów biorących udział w badaniu wskazała, że wydatki na media społecznościowe (ponad 58% wskazań), SEO (ponad 54%), content marketing (blisko 50%) oraz SEM (blisko 48%) w przyszłości także będą rosły. Z kolei na rzecz e-mail marketingu (prawie 15% wskazań) oraz reklam displayowych (11% wskazań) planowane było obcięcie wydatków.
Coraz większe budżety i koncentracja na social media powodują, że na znaczeniu zyskują też określenie celu, strategii i pomiar wybranych wskaźników ich analiza oraz raportowanie. Kierowanie się na każdym etapie eksperckimi radami to już nie tylko dobra praktyka, ale coraz mocniej „must have” każdej osoby odpowiadającej za reklamę marki w social media.
W poradniku „Skuteczne działania w social media” można znaleźć wskazówki dotyczące:
- celu obecności w social media (co marka chce zyskać pojawiając się w social media?),
- dostosowaniu formatów grafik (wstawianie obrazków w złych proporcjach czy rozdzielczościach powoduje utratę ich jakości albo wyświetlanie się tylko części obrazka),
- ustalania KPI zgodnie z modelem SMART,
- stosowania wezwań do działania (tzw. Call To Action),
- analizowania źródeł leadów (lepiej inwestować w efektywniejsze platformy),
- ustalenia polityki organizacyjnej (dostosowanie i koordynacja pracy wszystkich działów, które mają styczność z social media),
- analizowania trendów branżowych,
- monitoringu konkurencji.
Poradnik „Skuteczne działania w social media” można pobrać z:
https://www.newspoint.pl/knowledge-base/poradnik-skuteczne-social-media/