W ramach współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wzięliśmy udział w cyklu warsztatów dla studentów. Podjęliśmy się tematu praktycznych działań w social mediach w kontekście tworzenia długofalowych relacji, pozyskiwania rekomendacji, wykonania audytów oraz działań PR z wykorzystaniem narzędzia monitorującego media.
Zajęcia z Projektowania strategii komunikowania się prowadzone przez dr hab. Monikę Kaczmarek-Śliwińską. Mają na celu przygotowanie studentów do pracy w środowisku mediów tradycyjnych i internetowych, gdzie istotą jest sztuka dialogu i komunikacji społecznej w ramach działań PR. Formą zaliczenia jest stworzenie przykładu takiej strategii dla wybranego podmiotu.
Podjęliśmy się przygotowania trzech zajęć warsztatowych. Przygotowaliśmy następujące tematy:
Audyty mediowe – co mierzyć w poszczególnych kanałach, żeby wiedzieć, czy dany materiał lepiej skonwertował od poprzedniego. Skuteczne pozyskiwanie rekomendacji i budowa długofalowych relacji w social media,
Panel Newspoint w praktyce,
Skuteczne social media – porady i wskazówki. Monitoring mediów w pracy PR-owca.
„Audyty mediowe” to obszerny i ciężki temat. Robert Sadowski – nasz Digital Marketing Manager – przedstawił nasze rozwiązania dla audytów wizerunkowych, SEO, mappingu influencerów i content marketingu.
„Panel Newspoint w praktyce” to pigułka praktycznej wiedzy o monitoringu mediów oraz 18 obszarów jej zastosowań. Anna Olesińska i Kamil Kalinowski przeszli przez proces określania słów kluczowych, tworzenia pierwszych projektów, aż po analizę i interpretację poszczególnych modułów narzędzia. Nie zabrakło krótkiego omówienia możliwości obróbki danych w Excelu, a także gotowych przykładów raportów, jak m.in. „Czynniki wpływające na wybór studiów”.
Ostatnie zajęcia zostały podzielone na dwie części.
Robert Sadowski przygotował obszerną prezentację o social mediach – rozłożył najpopularniejsze portale społecznościowe na części. Studenci dowiedzieli się o prostych i skutecznych trikach koniecznych do prowadzenia skutecznych działań w social media, a także o danych demograficznych i statystykach dotyczących polskich internautów korzystających z poszczególnych platform. Kamil Kalinowski zajął się tematem współczesnego PR-owca i korzyściami, jakie płyną z umiejętnego posługiwania się narzędziami do monitoringu mediów. Słuchacze przekonali się o roli szybkiego dotarcia do komentarzy w kontekście internetowej komunikacji społecznej, budowania pozytywnego wizerunku, oraz zarządzania kryzysem.
Dziękujemy prowadzącej zajęcia dr hab. Monice Kaczmarek-Śliwińskiej oraz dziekanowi Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW prof. dr. hab. Januszowi Adamowskiemu za możliwość podzielenia się doświadczeniem i wiedzą na zajęciach warsztatowych.
Zachęcamy do kontaktu inne uczelnie i wydziały pragnące zaprezentować studentom praktyczną wiedzę i doświadczenia związane z szeroko pojętą analityką oraz komunikacją internetową.
Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.
Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...