7 trendów w marketingu 2021. Część 2 – zwinność.

9 grudnia 2020, Robert Sadowski

Bądź zwinny. Nadeszła odpowiednia pora, by marketerzy wykorzystali odpowiednie narzędzia cyfrowe i zaprojektowali mapę drogową organizacji, aby urzeczywistnić zwinny marketing.

TREND 2

Zwinny marketing.

Przez lata postępowanie marek w czasie recesji pozostawało w większości niezmienione: albo wycofaj się, skoncentruj się na kosztach i wyjdź ze spowolnienia we właściwym momencie, albo działaj, ​​aby zdobywać nowe udziały w rynku. Jednak obecna recesja wywołana pandemią jest wyjątkowa, ponieważ wymusiła ogromne i gwałtowne zmiany w zachowaniach konsumentów – odwrót od sklepów stacjonarnych i nastawienie się w stronę kanałów cyfrowych. W związku z tym radzenie sobie ze spadkiem koniunktury wymaga nowszych porad: przejdź do zwinnej strategii aktywności w kanałach cyfrowych, która spełni potrzeby klientów i zastopuje ryzyko utraty udziałów na już napiętym i konkurencyjnym rynku.

Z offline do online

W ankiecie obejmującej 2447 konsumentów na całym świecie, 58% z nich było w stanie podać przykład marki, która była w stanie szybko zmienić swoją ofertę, aby lepiej reagować na „nową, trudną rzeczywistość” wywołaną przez COVID-19. Z tej grupy respondentów 82% stwierdziło, że taka nowa, dostosowana oferta zwiększyła ich chęć przeprowadzania większej liczby interesów z tymi markami. COVID-19 zwiększył również uznanie klientów i przyjęcie przez nich kanałów cyfrowych, a 66% przyznaje, że pandemia zwiększyła ich uznanie dla tych dobrze zaprojektowanych technologii. 63% zgodziło się, że nadal będzie częściej korzystać z technologii cyfrowych po ustąpieniu pandemii.

Wielu marketerów zdaje sobie sprawę, że powinni posiadać umiejętność szybkiego poruszania się w coraz bardziej zmiennym cyfrowym świecie. Jeśli chcesz być liderem marketingu jest to przełomowy moment. Biorąc pod uwagę szybkie zmiany oczekiwań dotyczących zaangażowania klientów, w połączeniu ze zwiększonym uznaniem i zależnością klientów od technologii cyfrowej, obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek jest przyspieszenie. Zrób to zamiast ograniczać inwestycje, które umożliwiają organizacjom szybkie reagowanie za pomocą najbardziej odpowiednich komunikatów do klientów. Stosuj zwinny marketing.

Trzy trendy, które pomagają urzeczywistnić zwinny marketing 

Firmy mogą lepiej dopasować się do potrzeb klientów, stosując spostrzeżenia wynikające z tych trzech trendów:

POSIADANIE DOKŁADNEGO OBRAZU RYNKU

Podstawa zwinnego marketingu często wymaga jednego, ujednoliconego organizacyjnego spojrzenia na klienta. Wymaga to zaprojektowania systemu danych, który integruje niegdyś różne, międzyorganizacyjne zestawy danych w jedną platformę danych klienta (PDK).

Co to oznacza? Na początku organizacje powinny opracować lub przyjąć platformę, która połączy dane z różnych kanałów, takich jak e-commerce i media społecznościowe; urządzenia takie jak laptopy, telefony komórkowe i tablety; platformy, takie jak systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM), systemy do mapowania ścieżek klientów czy marketing automation. Tak możesz stworzyć bardziej całościowe doświadczenie klienta.

ZROZUMIENIE POTRZEB

Aby naprawdę odpowiedzieć na potrzebę klienta, organizacja powinna być w stanie je wyczuć i zrozumieć. Na szczęście PDK w połączeniu z technologiami predykcyjnego wykrywania (opartymi na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji) umożliwiają to już wielu organizacjom. 

SOCIAL CRM

Marketerzy, kiedy już wyczują, dokąd zmierza rozmowa, mają do dyspozycji niezliczone kanały, dzięki którym mogą nawiązać kontakt z odbiorcami. Oprócz tych tradycyjnych, takich jak poczta e-mail, media drukowane, telewizja i media społecznościowe, istnieje rosnący zestaw kanałów społecznościowych, które niektórzy z najbardziej doświadczonych marketerów – zarówno na rynkach B2C, jak i B2B – przekształcają w całe społecznościowe ekosystemy CRM.

Czym jest social CRM? Marki wykorzystują swoje platformy społecznościowe, jako drogę do świadczenia dedykowanych usług pojedynczym użytkownikom. Chociażby dla przykładu, aby umówić się na spotkanie z przedstawicielem handlowym. Mimo, że marketerzy od dawna używają platform społecznościowych do przekazywania treści za pośrednictwem wpływowych osób tzw. twarzy marki lub kluczowych liderów opinii (KLO), niektórzy robią to teraz na mikro poziomie, tworząc wirtualnych liderów.

Jak być zwinnym? Początek drogi

Przedstawiamy trzy kroki, które marketerzy mogą podjąć, aby stworzyć i zrealizować swoją wizję zwinnego marketingu:

  1. Zrozum klienta. Ponieważ platformy danych stają się coraz bardziej powszechne (i są coraz lepiej obsługiwane przez głównych dostawców technologii), marketerzy mogą mieć coraz śmielsze aspiracje w tym zakresie. Wszystko zaczyna się od zrozumienia klienta i jego potrzeb. Marketerzy mogą wykorzystać tę wiedzę, aby pomóc w nakreśleniu jednolitej wizji całej organizacji.
  2. Projektuj strategię kanału cyfrowego. Technologie cyfrowe oraz sprzedaż i marketing będą niezwykle istotne przy projektowaniu strategii kanału, która będzie współgrać na całej ścieżce klienta. Marketerzy mogą lepiej pozycjonować swoją zwinną strategię, włączając do planowana kluczowych członków kadry kierowniczej i uwzględniając ich potrzeby i wgląd w projekt strategii danego kanału.
  3. Szybkie prototypowanie i wprowadzanie nowych ofert w życie. Aby zwinny marketing odniósł sukces, najważniejsza jest szybkość. Tylko 35% organizacji wykorzystuje opinie klientów do szybkiego tworzenia prototypów nowych ofert. Biorąc pod uwagę znaczenie odpowiednich komunikatów – w połączeniu z jasnym zrozumieniem podróży klienta – być może nie ma lepszego czasu, aby oprzeć się na technologii wykrywania, monitoringu mediów i social CRM w celu szybkiego podejmowania takich decyzji. 

Interakcje z klientami podczas pandemii

SYGNALIZUJ, NIE HAŁASUJ

Na rynku pełnym treści konsumenci są narażeni na interakcję z nawet 10 000 reklam dziennie, z których każda walczy o ich uwagę. Z tego powodu większość treści pozostaje niezauważona, a osoby odpowiedzialne za projektowanie i wdrażanie przekazów reklamowych stają przed nie lada wyzwaniem. Jak zatem marketerzy mogą skutecznie przebić się przez ten szum reklamowy?

Trafność jest tym, co przyciąga uwagę i zainteresowanie odbiorców. Odpowiednie treści łączą markę z tym, co jest najważniejsze dla konsumentów dokładnie wtedy, kiedy je otrzymują. 

Sztuka i nauka dostarczania odpowiednich treści częściowo zależą od kreatywnego kierunku marketerów, a w dużej mierze od spostrzeżeń opartych na danych – zrozumienia klienta, śledzenia trendów i możliwości dostarczania w czasie rzeczywistym odpowiednich wiadomości do klientów.

W kolejnym odcinku pokażemy trzeci trend – nastawienie na ludzkie doświadczenia, czyli w jaki sposób organizacje mogą wyrwać się z nastawienia na wydajność, aby podnieść jakość doświadczeń swoich klientów, pracowników i partnerów biznesowych. 

***

Pełny Raport można pobrać z: https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/Raport-Global-Marketing-Trends-2021-Jak-wyznaczyc-kurs-w-czasach-niepewnosci.html

Zobacz pozostałe trendy marketingu 2021:
Trend 1 – cel organizacji
Trend 2 – zwinny marketing
Trend 3 – human experience
Trend 4 – zaufanie
Trend 5 – angażowanie
Trend 6 – współprace
Trend 7 – transformacja talentów



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...