Konferencja IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje powstała w odpowiedzi na potrzebę pogłębienia wiedzy na temat reklamy mobilnej, w szczególności w zakresie dostępnych na rynku narzędzi oraz dobrych praktyk. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób reklama mobilna może wesprzeć współczesnego marketera oraz jak należy weryfikować jej skuteczność zarówno w kampaniach mających na celu budowanie świadomości marki, jak i działaniach wymierzonych w sprzedaż. Dla wszystkich nieobecnych przygotowaliśmy obszerną relację ze zdjęciami i screenami prezentacji z tej konferencji. Impreza odbyła się w formule online 6 kwietnia 2022.
Konferencję otworzył Robert Wielgo, Członek Zarządu, IAB Polska.
Wydarzenie poprowadziła Sylwia Kaska, Head of Sales, YOC Poland.
Kolejno zobaczyliśmy następujące prelekcje:
Złoty środek w mobile nie istnieje – czyli jako wykorzystać wieloformatowość w mobile aby zoptymalizować sprzedaż.
Weronika Gładych, Marketing Manager, Adrino i Artur Grochowski, Digital Client Partner Leader, Adrino
Planowanie mediów byłoby prostsze gdybyśmy mieli złoty środek na każdą kampanię, jeśli chodzi o wybór narzędzi/ kanałów dotarcia do użytkowników. Czy istnieje złoty środek w mobile?
Fakty są takie, że złoty czas mobile’a trwa. Rośnie udział ruchu z urządzeń mobilnych.
Czas spędzany dziennie na korzystaniu z internetu (ilość czasu, jaki internauci w wieku od 16 do 64 lat spędzają na korzystaniu z internetu każdego dnia)
Dzienny czas spędzony na korzystaniu z Internetu na wszystkich urządzeniach 6H 39M,
Czas spędzony na korzystaniu z Internetu na telefonach komórkowych 2 godz. 58 min,
Czas spędzony na korzystaniu z Internetu na komputerach i tabletach 3 godz. 42 min,
Udział komórek w całkowitym dziennym czasie korzystania z internetu 44,5%.
To oznacza, że mobile ma ogromny wpływ na użytkowników, czy dalej idąc konsumentów.
Co ma wpływ na zachowanie? POSTAWA >>> ZACHOWANIE >>> ZAKUP
Postawa konsumencka to indywidualna predyspozycja do oceniania przedmiotu bądź pewnego aspektu świata w korzystny lub niekorzystny sposób. Jak wpływamy na zachowanie i postawy użytkownika mobile – kampanie wizerunkowe oraz kampanie efektywnościowe.
Jak zachęcić bardziej użytkownika do zakupu:
SMS, MMS
pushe
reklama native
Nie da się zawsze tak samo zaplanować działań w mobile. Nie można założyć, że RM są mało efektywne, mimo rozbudowanej kreacji. Są kampanie na native, gdzie klient może spodziewać się większej sprzedaży, jednak nie dla każdego produktu współczynnik konwersji będzie tak samo wysoki. Nie ma dwóch takich samych kampanii Analogie istnieją, ale pamiętajmy: Użytkownik mobilny szybko się nudzi. Warto towarzyszyć mu na każdym etapie ścieżki zakupowej
– social media są czymś oczywistym, – SEM, SEO, – RM nie tylko budują wizerunek sprzedają, – native dodatkowo zachęca, – smsy i mmsy NIE SĄ PRZEŻYTKIEM, – pamiętajmy o aplikacjach zakupowych!
***
Shut up and take money from yours mobile app! Czyli jakie znaczenie ma jakość w optymalizacji mobilnej powierzchni reklamowej
Michał Mazur, Business Project Manager, ABooster oraz Tomasz Szulkowski, Chief Operating Officer, [m]spark
Kogo możemy znaleźć w mobile? Wszystkich! W styczniu 2022 było nas 37,77 milionów 51,6% to kobiety 48,4% to mężczyźni
W Polsce mamy 53.97 mln urządzeń mobilnych, a ilość urządzeń dalej rośnie. Wzrosła o 1,5% w przeciągu roku (2021 do 2022).
Skoro możemy tam spotkać Wszystkich to kto gra w gry? 65% Polaków gra w gry mobilne, 31% graczy to kobiety, 69% mężczyźni, 25% to osoby w wieku 14-29, 38% 30-49 lat, 37% 50-65 lat, 58% respondentów, gra w gry mobilne przez ponad 10 godzin tygodniowo.
Co się zmieniło? Czy Pandemia przyśpieszyła ten trend?
Czym jest Gaming?
ZASIĘG otrzymywanie pewnych dóbr za aktywne spędzenie czasu w grze (rewarded) STREAM (influencer) dobra otrzymywane przez użytkowników za pasywny czas oglądania streamów METAVERSE dobra w grach / świecie wirtualnym kupowane za realną walutę
Od początku świata gamingu, towarzyszy mu sprzedaż. Ale czym się ona objawia? Waluta, czas, pieniądze.
Monetyzacja: Czyli jak zarabia się w gamingu?
Rewarded Video Rewarded video to natywna forma reklamy charakterystyczna dla aplikacji mobilnych. Za obejrzenie max. 30 sekundowego spotu użytkownik otrzymuje bonus w grze, w którą akurat gra.
Czy sam format i kanał wystarczą by sprzedawać? NIE! Obserwujemy, że by wykorzystać w pełni potencjał płynący z tego kanału niezbędna jest efektywna optymalizacja powierzchni. Wymaga to połączenia zarówno: – technologii optymalizacji – dopasowanego contentu reklamowego – jakości treści
Sprzedaż
Użytkownicy grając w gry cały czas za coś płacą. Różna jest waluta, ponieważ możemy wyszczególnić: – Czas – Interakcje – Realne pieniądze Za to wszystko, kupują wirtualne dobra. To dzięki tym To jeden z kluczowych czynników popularności tokenów NFT.
CZAS Użytkownicy poświęcają swój czas by poznać produkty Klientów. INTERAKCJE Użytkownicy poświęcają uwagę produktom Klientów. NFT Użytkownicy chcą posiadać dobra wirtualne naszych Klientów. REALNE PIENIĄDZE Użytkownicy wydają, i zarabiają realne pieniądze dzięki poświeceniu swojego CZASU reklamom Klientów.
***
Mobile Authentic Impression
Hubert Świtalski, Sales Business Director, DoubleVerifi
Dlaczego mobile ma znaczenie? 4:23 śr. czas spędzony dziennie na urządzeniu mobilnym, 88% czasu w internecie spędza się na aplikacjach, 288B $ Ogólnoświatowe wydatki na reklamy mobilne 2021, 42% wzrost wydatków na reklamę na telefonach komórkowych do 2024.
Poznaliśmy możliwości rozwiązania DV. DV First to Market Mobile Suite podnosi skuteczność marketingu
Historia wiodącej innowacji i przejrzystości w zakresie jakości mediów mobilnych. Najbardziej konfigurowalne rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa marki na rynku na wszystkich platformach zakupowych przed i po licytacji. Wiodące w branży laboratorium DV Fraud Lab szybko i dokładnie wykrywa łamanie schematów oszustw w aplikacjach mobilnych. Akredytowane przez MRC podwójne podejście do widoczności, wykorzystujące pakiety OM SDK i MRAID, aby zapewnić jak największy zasięg.
MRC – akredytacja w zakresie widoczności i oszustw w internecie mobilnym i aplikacjach.
WIDOCZNOŚĆ – Obsługa wielu standardów branżowych i ulepszone wskaźniki zaangażowania użytkowników. OSZUSTWA I SIVT – Wyeliminuj marnotrawstwo i zwiększ wydajność i skuteczność kampanii. BEZPIECZEŃSTWO MARKI – Rozwiązania standardowe i niestandardowe zaprojektowane w celu ochrony wartości i reputacji marki. GEO – Kieruj lub zapewniaj przepływ mediów na odpowiednich rynkach zgodnie z celami biznesowymi.
Pokrycie aplikacji mobilnych obejmuje teraz pełny zestaw kategorii unikania bezpieczeństwa marki • Ponad 90 ustawień unikania treści, które dotyczą bezpieczeństwa marki, przydatności i trafności, • Klasyfikacja w ponad 40 językach, • Ulepszona klasyfikacja semantyczna oparta na sztucznej inteligencji, • Kategorie wyłącznie DV, takie jak newsy zapalne i polityka, • Specyficzne kategorie dla silnie regulowanych branż.
Podwójne podejście do klasyfikacji aplikacji mobilnych zapewnia wyjątkową dokładność. Technologia DV klasyfikuje aplikacje przy użyciu tego samego najlepszego w swojej klasie ontologicznego systemu uczenia się, który jest używany do klasyfikacji naszej witryny. Ludzie Aby zapewnić dodatkową ochronę, zespół ekspertów ds. treści ocenia aplikacje, w których często pojawiają się nasi reklamodawcy.
Ulepszona klasyfikacja aplikacji W przypadku aplikacji do rozszerzonej klasyfikacji do każdego wyświetlenia przypisywane są kategorie treści na podstawie treści aplikacji, w której jest dostarczana kreacja reklamy. • poprawia ochronę poprzez ocenę zawartości otaczającej aplikację, • otwiera potencjalną skalę, umożliwiając wyświetlanie wyświetleń w aplikacjach zawierających treści o różnej tematyce (sport, rozrywka, polityka itp.), • pozwala wykorzystać unikanie słów kluczowych w tych aplikacjach w celu ochrony przed najświeższymi wiadomościami.
DV walczy z oszustwami w aplikacjach mobilnych od 2017 roku. Akredytowana detekcja i filtracja MRC od marca 2017.
Wykrywanie oszustw w aplikacjach wymaga innego podejścia • modele data science, wykrywanie złośliwego oprogramowania, obszerny przegląd ludzki
Rodzaje oszustw związanych z aplikacjami mobilnymi zidentyfikowane i którym DV zapobiega: • aktywność reklamowa w tle • ukryte reklamy • fałszywe przedstawienie aplikacji/podszywanie się • manipulacja pomiarami
Pokrycie widoczności Pomiar widoczności na różnych platformach, urządzeniach i w różnych przeglądarkach przy użyciu metodologii geometrycznej: • Łączy OM SDK i certyfikowaną technologię MRAID, umożliwiając obecnie najwyższą szybkość pomiaru (pokrycie), • DV obsługuje również niestandardowe pomiary oparte na potrzebach marki.
***
It’s (not) all about content. Jak analizować i projektować treści, aby były rentowne
Norbert Mazur, Mobile App Performance Manager, CCC oraz Aleksandra Koclejda, Mobile Content Coordinator, CCC
Projektowanie doświadczeń użytkowników to jeden z głównych celów aplikacji mobilnej CCC. Czy content potrafi sprzedawać? Czy dane nam pomagają, czy przeszkadzają w realizowaniu strategii? Eksperci z CCC odpowiedzieli na te pytania.
Aplikacja CCC pozwala Klientom na skorzystanie z pełnej oferty butów, torebek, odzieży i akcesoriów, w dowolnym miejscu i czasie. Projektując aplikację skupiliśmy się na stworzeniu łatwego procesu wyboru szukanego produktu oraz zamówienia z wykorzystaniem wielu metod dostaw i płatności. Wiemy, że buty kupuje się kilka razy w roku. Jak w takim biznesie zachęcić użytkowników do wejścia do aplikacji mobilnej, nie tylko po zakup nowej pary obuwia?
CCC postawiło na stworzenie unikalnego kontentu, dostępnego tylko w aplikacji mobilnej: unikalne artykuły, współpraca ze znanymi osobami z branży fashion czy inspirujące poradniki sezonowe. Połączyli świat technologii i contentu. Dzięki temu wiedzą jakie działania marketingowe w aplikacji mobilnej przynoszą odpowiednie rezultaty biznesowe.
Biznes to nie tylko szeroki asortyment, dobre ceny czy łatwy check-out. Intensywne działania contentowe w aplikacji CCC przyczyniły się do sukcesu.
Czym jest rentowność, czym jest treść – mamy kilka sekund na przekonanie do eksplorowania oferowanej treści, przyciągnięcia uwagi, inspiracji.
5 kluczowych aspektów
analityka i narzędzia (wpływ artykułu na sprzedaż, optymalizacja artykułów),
cel (Wyróżnione relacje IN-App -> zwiększanie zaangażowania, Home screen -> sprzedaż, prezentowanie oferty produktowej, Strefa klubowicza -> promocje, ekskluzywność, Artykuły inspiracyjne -> budowanie pozycji doradcy, zwiększanie świadomości),
temat (poznaj swoich użytkowników, co lubią, czego potrzebują, co szukają, pogłębiaj ich wiedzę)
autorzy (nie bierz na ślepo tych, którzy mają najwięcej obserwujących),
dystrybucja (wewnętrznie i wyszukuj nowych użytkowników).
***
Era post cookies
Marek Naruszewicz, CEO, OpenMobi
Zaczyna się era post cookies i device ID. Jak poradzić sobie z podstawowymi funkcjonalnościami, retargeting, capping, segmentacja użytkowników, konwersje?
Co dalej? Od 2021 roku Mozilli oraz Safari ograniczenia cookies iOS ograniczenia identyfikatora IDFA 10% użytkowników akceptuje. W roku 2023 Chrome ograniczenia cookies Android ograniczenia identyfikatora GAID.
Problemy w kampaniach
Zasięgowe • Ograniczamy się do jednego wydawcy • Brak możliwości łączenia danych • Brak segmentów w kampaniach programmatic
Efektywnościowe • Ograniczenie się do jednego ekosystemu (wydawcy)
E-commerce • Ograniczone możliwości tworzenia atrybucji • Ograniczenie tworzenia lejka sprzedażowego • Ograniczone możliwości domykania koszyka
***
Jak retailer może stać się drugim Facebookiem? O tym dlaczego dane staną się nową walutą w relacjach marki z dystrybutorem
Mateusz Chołuj, CEO, Proxi.Cloud
Sprzedaż stacjonarna to 88,9% sprzedaży detalicznej. Dane GUS za 01.2022. Co gdyby w offline wiedzieć tyle co w online?
Unikalna wiedza o shopperze: – wartość paragonów – koszyki zakupowe – częstotliwość zakupów – lojalność – profil behawioralny – zakup produktu
Następnie poznaliśmy możliwości aplikacji Żappka i jej formaty reklamowe w porównaniu do Facebooka i case study marki z branży FMCG.
Komu się uda?
Skutecznie wdrożony na skali digitalowy program lojalnościowy.
Technologia i umiejętności zarządzania owned media.
Kompetencje wykorzystania danych w reklamie.
Co to oznacza dla branży?
Większa nierównowaga w relacjach producent retailer.
Przeniesienie budżetów w kierunku owned media retailerów.
Zagrożenie (i szansa) dla agencji.
***
Intencje zakupowe polskich smart shopperów korzystających z aplikacji mobilnych.
Premiera Raportu 2022 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar.
Krzysztof Łuczak, Co-founder & Head of Retail, Grupa Blix oraz Marcin Lenkiewicz, Vice President, Grupa Blix
Sprzedaż detaliczna w Polsce odnotowała wzrost 8,1% w porównaniu z analogicznym miesiącem z poprzedniego roku.
Następnie prelegenci zaprezentowali TOP 10 wyszukiwanych produktów na przestrzeni ostatnich 3 lat. Poznaliśmy także Wielkanocną listę zakupów 2022.
Na zakończenie poznaliśmy jeszcze wyniki badania gazetek promocyjnych.
***
Jak zbudować ekosystem mobile w świecie e-commercu?
Adrian Kornacki, Online Marketing Specialist, Empik
Case study Empik – lidera sprzedaży książek / filmu / muzyki. Empik.com to topowa platforma e-commerce w Polsce oferująca 20 kategorii i ponad 3 mln produktów.
Unikalne Cechy Oferty (USP) nadrzędną myślą przy projektowaniu aplikacji: – Funkcjonalność techniczna, – Funkcjonalność omnichannelowa, – Korzyści finansowe dla Klienta, – Dowód społecznej słuszności.
Funkcjonalność techniczna
• Łatwa możliwość sprawdzania statusów zamówienia, • Push powiadomienia, że zamówienia są gotowe do odbioru, • Synchronizacja koszyków web/aplikacja, • Sugerowanie produktów w wyszukiwarce, • Promocja ekologicznych metod dostaw, • Mały rozmiar aplikacji nie obciąża urządzenia Klienta.
Funkcjonalność omnichannel
• Click and collect zarezerwuj w aplikacji i odbierz w salonie po 2 godzinach • Funkcja ulubiony salon • Skaner kodów • Rozpoznawalność Klientów w salonie poprzez kod Klienta w aplikacji • Sprawdzenie dostępności produktu w salonie • Pay & Go płacenie aplikacją Empik w salonie bez podchodzenia do kasy!
Działania akwizycyjne do aplikacji i sprzedaży • Jednoźródłowy pomiar ruchu mobile, dzięki zaawansowanemu narzędziu analitycznemu • Stosowanie zróżnicowanych kanałów mediowych w pozyskiwaniu nowych użytkowników aplikacji • Zróżnicowane formaty kreacji display, video, feed produktowy • Testowanie różnych komunikatów/benefitów • Działania sprzedażowe prowadzące bezpośrednio do aplikacji
Dostosowanie kreacji wizerunkowych do świata mobile. Dostosowanie kreacji video w Social Media pod kątem sposobu konsumpcji kanału krótkie video, dopasowane proporcji do mobile. W ramach Youtube dopasowywanie proporcji video względem miejsca emisji. Optymalizacja obejrzeń pod kątem urządzenia emisji.
***
Mały ekran to duże wyzwanie. Jak szybkość i UX serwisu mobilnego wpływa na e-commerce
Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant, Google
Coraz więcej zapytań w wyszukiwarce Google pochodzi z mobile.
Niestety, mobilne strony mają wciąż 2-3 x gorsze współczynniki konwersji niż desktopowe. Dlaczego? – powolna strona – zły UX strony – niskie stawki CPC dla smartfonów – brak poprawnej atrybucji “cross device”
Dwa filary dobrego doświadczenia mobilnego
Dobry User Experience, UX
● Pierwsze wrażenie ● Dopasowanie do szerokości ekranu ● Ergonomia serwisu / UI ● Dostępność (accessibility)
Szybkość działania
● Szybkość pojawiania się treści ● Reaktywność na akcje usera ● Stabilność elementów podczas ładowania ● Metryki Core Web Vitals ● Wpływ szybkości na Google Ads oraz ranking wyszukiwarki
Szybkość strony wpływa na Twój biznes. 73% stron mobilnych w Polsce powinno być szybsze.
Jak tego dokonać? Google wraz z partnerem – firmą e-point.pl poddali audytom 50 polskich firm e commerce, które otrzymały:
Raport – prezentację, zawierającą: ● Opis metody badawczej ● Procentowy wynik UX , dla różnych etapów zakupu w sklepie ● Spostrzeżenia i rekomendacje dotyczące konkretnych zmian UX ● Procentowy wynik szybkości strony i rekomendacje dotyczące jej polepszenia
Dokument projektowy – uwspólniony z Klientem, zawierający: ● Listę rekomendacji UX / Speed ● Spodziewany wpływ na najważniejsze KPI (np. Conversion Rate) ● Właściciela dla wdrożenia danej rekomendacji po stronie Klienta ● Status wdrożenia
Projekt audytów szybkości i UX w liczbach:
50 polskich sklepów e-commerce dużej i średniej wielkości, z kategorii zdrowie & uroda, meble, art. spożywcze, elektronika, książki, moda zostało poddanych głębokiemu audytowi mobilnej szybkości oraz UX.
1113 rekomendacji zostało przedstawionych audytowanym firmom.
ponad 25% rekomendacji zostało wdrożonych lub jest w trakcie wdrożenia.
Wpływ mobilnego UX na biznes:
+3,3% tyle wyniósł średnio wzrost mobilnego Conversion Rate u klientów, którzy wdrożyli rekomendacje.
– 6,2% spadek mobilnego Conversion Rate u klientów, którzy nie wdrożyli żadnej rekomendacji.
Top 5 najczęściej występujących problemów z mobilnym User Experience
Cena oraz przycisk dodania do koszyka powinny być widoczne bez konieczności przewijania ekranu.
Dostępność opcji rejestracji przez zewnętrzne konta (Facebook, Google, Apple) – czas i wygoda użytkownika.
Błędy w formularzu muszą być widoczne, zrozumiałe i łatwe do poprawienia.
W polu treści strony głównej powinny być widoczne informacje związane ze standardem obsługi w trakcie zakupu oraz po nim.
Pola tekstowe powinny zapewniać typ klawiatury dopasowany do charakteru wprowadzanych danych.
Top 5 najczęściej występujących problemów związanych z szybkością
Obrazki bez zdefiniowanego w HTML rozmiaru wysokości i szerokości
Rozmiar zastosowanych skryptów JS
Polityka cache’owania do optymalizacji
Widoczność tekstu podczas ładowania czcionek
Długa praca głównego wątku przeglądarki na skryptach JS
Wpływ szybkości na biznes w kanale mobile:
+ 11 tyle wyniósł średnio wzrost mobilnego performance (szybkości) u klientów, którzy wdrożyli rekomendacje.
– 4 spadek mobilnego performance (szybkości) na mobile u klientów, którzy nie wdrożyli żadnej rekomendacji.
***
Reklama mobilna – nieoczywista, ale bardzo rzeczywista dźwignia handlu
Sylwia Kaska, Head of Sales, YOC Poland oraz Nikodem Sarna, Head of Programmatic and Publisher, YOC Poland
Przez długie lata w branży reklamowej panowało przekonanie, że mobile to uboższa wersja desktopu, a do tego zupełnie nie sprawdza się w kampaniach sprzedażowych. Zobaczyliśmy przykłady realizacji, w których wykorzystano interesujące i niecodzienne rozwiązania, a także wsparcie danymi, które udowodniły, że wpływ działań mobilnych na sprzedaż jest jak najbardziej realny.
Prelegenci nie wyrazili zgody na udostępnienie prezentacji.
***
You have reached your destination – czyli o pomiarze efektywności kampanii mobile w POI
Lena Kotowska, Product Manager Analyst, Justtag
Problemy: Jak szybko mobile sprzedaje? Co wybrać krótkie, a może długie kampanie? Jak zmobilizować klientów? Akcje promocyjne, czy utrwalanie wizerunku? Ile osób zachęcę do przyjścia już pierwszego dnia? Jakie okno konwersji przyjąć po zakończeniu kampanii?
Przez ostatnie lata zmienił się nasz tryb życia (nie kupujemy bez zastanowienia i kompulsywnie). Konsumenci są bardziej leniwi niż nam się wydaje. Jeżeli chcesz ich mobilizować musisz się postarać.
Jak działać?
musisz się komunikować, żeby nie poszli do konkurencji,
nie przenoś schematów myślowych,
moment na ścieżce zakupowej ma znaczenie,
nie ulegaj stereotypom.
Badaj! Nie zakładaj.
wiedza o specyfikacji kategorii,
wiedza o konsumencie,
przemyślane targetowanie,
dobra kampania,
powtarzalność działań i optymalizacja.
***
Jak sprawić, by mobile faktycznie sprzedawał? O dopasowaniu kreacji i kampanii do kanału reklamowego.
Antonina Grzelak, PR & Business Manager, PanParagon
Nomofobia – lęk przed odstawieniem czy pozbawieniem nas smartfonów. Żyjemy z nosem przy smartfonie. Spędzamy coraz więcej czasu z komórką i na aplikacjach mobilnych (90% czasu). 70% skuteczności kampanii zależy od kreacji i oferty.
Co może nie zagrać w sprzedaży mobile?
łańcuch komunikacyjny klient, dom mediowy, agencja, wydawca,
nie każdy dostatecznie dba o skuteczność,
kreacja nie do końca jest dopasowana do aplikacji mobilnej,
niedopasowany target (zbyt wąski lub zbyt szeroki),
niedopasowanie kreacji do kanału,
niedopasowanie kreacji do efektu, który chcemy uzyskać – zachęcaj do kliknięcia,
błędy komunikacyjne – brak korzyści, brak przedmiotu oferty,
brak produktów w ofercie sklepu (rozmiary, kolory…).
***
Web i Mobile push w praktyce
Arkadiusz Gugała, Country Manger, PushPushGo
Poznaliśmy statystyki (dostarczalność, CTR, % zapisów na push notyfikacje), a także zastosowanie dla poszczególnych sektorów np. (e-commerce i publishers).
Czym są notyfikacje web i mobile push? Krótka forma pozwalająca na szybką i precyzyjną komunikację. Powiadomienia web i mobile push w praktyce wyglądają tak samo.
Zalety web i mobile push:
możliwość komunikacji w czasie rzeczywistym,
najszybszy kanał komunikacji,
automation,
nie korzystamy z ciasteczek.
Kampanie masowe wysyłane do całej bazy i targetowanie (dedykowane rozwiązania, segmentacja, geolokalizacja).
Wskazówki – zasada ABCDE:
Audience – jeśli komunikat zainteresuje tylko wybraną grupę odbiorców to nie wysyłaj go do wszystkich (uważaj na strefy czasowe).
Benefit – komunikat powinien zawierać rzeczywistą wartość dla odbiorcy, skłaniać do podjęcia akcji.
Content – optymalizacja treści, poprawne wyświetlanie się, grafika ma przyciągać uwagę.
Direct – linki kieruj bezpośrednio w miejsce, którego dotyczą.
Engagement – czy sam być kliknął w tę notyfikację?
Automation – oszczędzaj czas. Przygotuj kilka scenariuszy wysyłek. Podziel klientów na grupy. Rodzaje klientów – dokonujący u nas zakupy (promocja na start, ostatnio odwiedzone kategorie, nowości, bestsellery, ostatnio oglądane produkty, wartość koszyka, retencja – zwiększanie powracalności) i nie dokonujący zakupów (porzucony koszyk, nic nie dodali do koszyka, ostatnio oglądane produkty).
***
To była ostatnia prelekcja konferencji IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje. Zapraszamy na kolejne edycje i do przejrzenia naszych fotorelacji z pozostałych konferencji z cyklu HowTo.
15 lutego w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbyła się pierwsza w tym roku konferencja z cyklu IAB HowTo. Tym razem połączone siły grup roboczych IAB Polska przedstawiły aktualną wiedzę z zakresu SEM, SEO, mobile marketingu, social mediów, e-PR, content marketingu, influencer marketingu oraz reklamy w modelu programmatic. Wszystko po to, by zwiększyć efektywność w obliczu...
4 grudnia 2023 roku w The Westin Warsaw Hotel odbył się 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress – wydarzenie gromadzące czołowych ekspertów branż fintech i insurtech. Newspoint był Patronem Medialnym kongresu.
17 listopada 2023 roku na Campusie Google for Startups w Warszawie odbyła się pierwsza edycja semWAW, czyli bliźniaczego semKRK – eventu krakowskiego. Newspoint był patronem medialnym wydarzenia i przygotował fotorelację z wystąpień wszystkich prelegentów.
16 listopada 2023 w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się kolejna konferencja z cyklu IAB HowTo. Tym razem poświęcona najnowszym trendom, wymianie wiedzy praktyków, ciekawym case studies, a także aktualnej sytuacji prawnej oraz wpływom AI na branżą reklamową. Newspoint przygotował obszerną fotorelację z wystąpień wszystkich prelegentów.
20-21 listopada 2023 roku w The Westin Warsaw Hotel odbyło się XVII Smart City Forum – spotkanie włodarzy miast, specjalistów administracji samorządowej oraz przedstawicieli zarządów firm działających w obszarze smart city. Wydarzenie zgromadziło 440 uczestników, którzy wysłuchali debat i wystąpień merytorycznych z udziałem ekspertów w dziedzinie funkcjonowania i rozwoju inteligentnych miast. Newspoint był Patronem Medialnym wydarzenia.