TOP 30 narzędzi dla SEO w 2023 roku

15 marca 2023, Robert Sadowski

SEO (Search Engine Optimization) to proces, który ma na celu wyświetlenie strony internetowej na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek (SERP – Search Engine Results Page) na określone słowa kluczowe. W Polsce przede wszystkim w Google, ale warto wspomnieć także o wyszukiwarkach Bing, Baidu, Ask, DuckDuckGo, Yahoo, Yandex i wielu innych bardziej niszowych. Przez stronę internetową możemy rozumieć stronę główną serwisu www, jego podstrony, mały microsite, pojedynczy landing page, wizytówkę na mapach Google czy biznesowy profil na jednej z platform społecznościowych. Ty decydujesz, które strony chcesz pozycjonować. Pomóc mogą Ci w tym odpowiednio dobrane narzędzia.

Z SEO bardzo mocno związany jest content marketing, a tak bliżej to treści, które tworzysz i słowa kluczowe na które właśnie chcesz jak najwyżej pojawiać się w wyszukiwarkach. W swej istocie SEO to strategia dystrybucji, której celem jest połączenie Twojej strony i tworzonych treści z internautami, którzy mogą być zainteresowani tym, o czym piszesz, tworzysz i sprzedajesz. Ludzie wpisują w Google zapytania i jeśli tylko Twoja oferta pasuje do nich i jest dobrze wypozycjonowana to pojawisz się na szczycie, zachęcisz do odwiedzenia strony, zapoznania się z ofertą, a być może do przetestowania, zapisania się na newsletter, dokonania konwersji, albo co więcej do zostawienia przychylnej opinii czy rekomendacji. Taki jest główny cel SEO. Z wyszukiwarki Google korzystają niemal wszyscy. To jeden z najtańszych kanałów dystrybucji Twojej oferty, prezentacji, promocji i komunikatów prasowych. Warto jeszcze dodać, że specjaliści SEO mogą znaleźć pracę na stronie Jooble.

Definicja SEO jest jeszcze szersza. ponieważ istnieje kilka różnych aspektów SEO, od copywritingu – badania nowych słów kluczowych, które możemy wykorzystać przy tworzeniu treści, dywersyfikacji contentu, czyli bazowaniu nie tylko na tekście, ale i na obrazie, ilustracji, wideo czy audio oraz tworzeniu form pośrednich, link buildingu – budowania sieci linków pomiędzy serwisami i podstronami i śledzeniu osiąganych pozycji. Tu jeszcze warto wspomnieć, że eksperci dzielą SEO na 3 filary – techniczne SEO, działania na stronie (SEO on site) i działania poza pozycjonowaną stroną (SEO off site). 

Czym są 3 filary SEO?

Techniczne SEO obejmuje optymalizację po stronie serwera Twojej witryny, aby ułatwić wyszukiwarkom jej szybkie przeszukiwanie i indeksowanie Obejmuje to takie rzeczy, jak upewnienie się, że witryna ładuje się szybko, jest indeksowalna, jest bezpieczna (protokół https), wyeliminowanie błędnych przekierowań i uczynienie witryny bardziej przyjaznej dla użytkownika mobilnego. Częścią “technical SEO” jest też analiza widoczności witryny w SERP i ranking osiąganych pozycji.

SEO na stronie to wszelkie działania w kodzie HTML lub w panelu CMS. Obejmuje proces tworzenia contentu i linków przy użyciu właściwych słów kluczowych. Optymalizacja już stworzonych treści, tytułów, nagłówków czy metatagów – wszystkiego, co zarówno odwiedzający, jak i robot indeksujący faktycznie widzą na stronie internetowej.

SEO poza stroną to głównie pozyskiwanie linków z innych (własnych lub obcych) witryn do pozycjonowanych stron internetowych i treści, co pomaga zwiększyć zarówno autorytet domeny, jak i tematu, dzięki czemu pojawiasz się wyżej na stronach wyników dla konkurencyjnych słów kluczowych.

Do pełnej optymalizacji tych wszystkich działań potrzebujemy dobrych narzędzi. 

Jak działają narzędzia SEO i jak mogą Ci pomóc?

SEO można robić na wiele różnych sposobów. Duże przedsiębiorstwa i korporacje zatrudniają specjalistyczne agencje lub całe zespoły, które dbają o zdobywanie jak najwyższych pozycji w Google. Przeznaczają na ten cel olbrzymie budżety. Nie znaczy to, że nie możesz czerpać korzyści z SEO bez dedykowanego profesjonalisty i gigantycznego budżetu. W przypadku małych firm o niskich budżetach i niezbyt rozbudowanych serwisach www dobrze sprawdzą się zatrudnieni na stałe marketerzy – specjaliści SEO wykorzystujący swoją wiedzę i dostępne na rynku narzędzia.

Narzędzia SEO zostały stworzone do analizy istniejących wyników wyszukiwania i wyciągania wniosków, które pomogą Ci zoptymalizować treści i linki pod kątem wybranych słów kluczowych. To obejmuje takie zakresy jak:

  • Wyświetlanie zagregowanych danych, takich jak miesięczna liczba wyszukiwań oraz konkurencyjność słowa kluczowego – dotyczące poszczególnych słów kluczowych, które mogą pomóc w ustaleniu położenia priorytetów działań – jedne słowa lepiej działają, inne nie przełożą się na oczekiwane efekty ze względu na niskie zainteresowanie internautów
  • Indeksowanie zaplecza Twojej witryny i zgłaszanie problemów technicznych, które mogą zmniejszać Twoje szanse na wyższy ranking
  • Zebranie szczegółowych informacji na temat słów kluczowych, dla których Twoja witryna jest w rankingu i pozycji, którą aktualnie zajmuje oraz osiąganych pozycji archiwalnych i w przyszłości
  • Analizowanie treści, które już plasują się w rankingu dla danego słowa kluczowego, wyświetlanie autorytetu domeny każdej witryny i profilu linków zwrotnych
  • Zbiór sugestii dotyczących optymalizacji na stronie, takich jak, długość tytułu, jakość opisu (description), tematy do pokrycia, teksty w nagłówkach i opisach obrazków.
  • Bieżący audyt SEO i ocenianie tworzonych treści

Lista narzędzi dla skutecznego SEO w 2023:

I-II. Google Search Console i Google Analytics

To podstawowe i darmowe narzędzia dla początkującego SEOwca. Warto je zintegrować i używać wspólnie. Można by rzec, że jeśli nie masz żadnego budżetu na start to analiza danych z tych 2 narzędzi musi Ci wystarczyć, jeśli wiesz do czego i jak je zastosować. To takie minimum minimorum.

Dzięki Search Console dowiesz się o problemach z indeksowaniem Twoich stron i pojawiających się błędach. Sprawdzisz czy w ogóle Google wszystkie strony zaindeksował. Poznasz, co wymaga poprawienia, jakie są błędy, dane wskaźników Core Web Vitals czy strona wyświetla się dobrze pod mobile, albo czy jest bezpieczna. A teraz najważniejsze – dowiesz się, na jakie słowa kluczowe wyświetlasz się na wysokich pozycjach, na które z nich jest duży popyt i jak często internauci w nie klikają wchodząc na Twój serwis. Wszystko to możesz śledzić na bieżąco i z danych archiwalnych. 

Kolejna zaleta to analiza podstron, które są najczęściej wyświetlane w SERP, a które klikane przez użytkowników. Jeśli tworzysz dużo contentu nie treściowego to sprawdzisz czy Twoje zdjęcia i wideo często są wyszukiwane i klikane. A linki? Do podstawowej analizy linkowania wewnętrznego wystarczy.

Core Web Vitals
Core Web Vitals

III. Senuto

Senuto to polski kombajn do analizy działań SEO i widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach. Poznasz widoczność w TOP3 / TOP10 / TOP50 i ruch z wyników organicznych zarówno swojej strony, jak i serwisów, z którymi walczysz o wysokie pozycje w Google. Sprawdzisz z których słów kluczowych domena pozyskuje najwięcej ruchu organicznego. Znajdziesz frazy, na które konkurencja wyświetla się w Google, a Twoja strona nie. System analizuje 185 milionów słów kluczowych. Poznasz snippety, które występują przy Twoich frazach, dzięki czemu dopasujesz content do sposobu ich prezentacji w Google. Dowiesz się także, jakie czynniki algorytmiczne zadecydowały o tym, że w TOP 10 znalazły się konkretne strony.

Senuto to narzędzie all-in-one do SEO i content marketingu. W wersji dostępnej obecnie w 6 krajach (Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Szwecji i na Węgrzech) oferuje 6 modułów i aż kilkanaście narzędzi, które wspierają działania na wielu etapach pozycjonowania strony.

  1. Analiza Widoczności – w tym miejscu zaczyna się przygoda np. z przygotowaniem strategii SEO. Możesz zobaczyć, w jakiej kondycji jest wybrana domena oraz porównać te wyniki z konkurencją. Pomogą w tym takie narzędzia jak: Analiza domen lub URL, Analiza konkurencji czy Direct Answer.
  2. Baza Słów Kluczowych – przy użyciu milionowej bazy danych znajdziesz dopełnienie fraz, na których chcesz się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. A dzięki narzędziu Grupowanie słów łatwo podzielisz je np. pod względem semantycznym, co znacznie ułatwi dalsze tworzenie treści. 
  3. Analiza SERP – ten moduł pomaga na szybko sprawdzić podstawowe czynniki algorytmiczne, na które Google zwraca uwagę, by na tej podstawie tworzyć treści lepsze od konkurencji. 
  4. Monitoring – podczas prac nad pozycjonowaniem strony na szereg konkretnych fraz, warto regularnie je monitorować. Od tego właśnie jest monitoring razem z narzędziami do analizy konkurencji czy kanibalizacji słów kluczowych. 
  5. Content Planner – wystarczy kilka kliknięć, by kilkanaście godzin pracy nad tematami tekstów zamienić w kilkanaście minut. To nieoceniona pomoc w tworzeniu planów i harmonogramów treści potrzebnych na stronie. 
  6. Content Writer – zaplanowane treści możesz od razu napisać. I to zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki oraz najlepszymi praktykami SEO writingu.

Dzięki tak skonstruowanemu procesowi tworzenia treści ściągasz na stronę więcej wartościowego ruchu, odpowiadasz na potrzeby użytkowników i wyprzedzasz konkurencję w wyścigu po jak najwyższe pozycje.

TOP 30 narzędzi dla SEO - Senuto
Senuto

IV. Semstorm

Semstorm to polskie narzędzie do analizy widoczności stron internetowych na określone frazy kluczowe na różnych urządzeniach i przeglądarkach oraz w wymiarze lokalnym. Dzięki modułowi “Analiza konkurencji” pokazuje działania rywali, co bardzo ułatwia budowanie strategii marketingowej. Korzystając z tego narzędzia będziesz mógł ocenić w jakiej kondycji są Twoi główni konkurenci i śledzić pojawianie się na rynku nowych graczy. Odkryjesz słowa, na które wspólnie się pozycjonujecie oraz tylko te, na które widoczny jest dany konkurent.

Dodatkowo, aby tworzyć lepszy content Semstorm podpowie Ci, czego rzeczywiście szukają internauci. W „Generatorze tematów” otrzymasz unikalne inspiracje tematyczne w danej kategorii – wszystkie hasła, które najbardziej interesują internautów.

V. Seostation

Seostation to narzędzie do monitorowania dokładnej pozycji jednej, konkretnej frazy. Dzięki temu narzędziu możesz sprawdzić pozycje kluczowych fraz strony internetowych w zadanym horyzoncie czasowym. To narzędzie SEO, które w pełni automatyzuje codzienne sprawdzanie pozycji i monitorowanie efektów szerokich działań pozycjonowania – Twoich czy tych zleconych. Pozycje stron w Google przedstawiane są na przejrzystych widokach i wykresach. Narzędzie informuje o zmianach w osiąganych pozycjach, backlinkach i uzyskanym ruchu organicznym, z uwzględnieniem lokalizacji, map i urządzeń mobilnych.

Lista funkcjonalności SeoStation zawiera:

  • Sprawdzanie pozycji (codzienne, automatyczne sprawdzanie pozycji w Google, ręczne odświeżanie pozycji 10% fraz, ustawianie wybranej lokalizacji np. Poznań, zliczanie lub ignorowanie wyników z map, ustawienia domyślnej liczby wyników per strona Google, sprawdzanie pozycji fraz w mobilnej wersji Google (10% fraz), wiele wersji językowych Google, możliwość monitorowania subdomen z wybranej domeny)
  • Zarządzanie stronami (monitoring wskaźników Trust Flow/Citation Flow (Flow Metrics), monitoring liczby backlinków i domen linkujących (Majestic), liczba zaindeksowanych podstron (Google), sortowanie i filtrowanie listy stron)
  • Tabele pozycji (tabela aktualnych pozycji w Google, oznaczanie wyników dla podstron, oznaczanie wyników z map, grupowanie stron i fraz, tabela pozycji na każdy dzień)
  • Wykresy pozycji: dzienne, miesięczne, porównawcze (zmiany pozycji, Trust Flow, backlinków i domen linkujących, Site, odwiedziny z Google Analytics (w tym mobilne), updateʼy Google nałożone na wykres pozycji, dodawanie własnych zdarzeń/adnotacji, zapis danych do plików PNG/PDF, powiększanie wykresów)
  • Raporty pozycji (podsumowanie zmian pozycji, tabela pozycji na każdy dzień, zapis raportów jako PDF, automatyczne powiadomienia e-mail z raportami, ustawianie własnego logo/brandingu w raportach)
  • Alerty SEO (spadki pozycji w Google z top 3, top 10, top 20, top 30, top 100, wyindeksowanie strony w Google, strona zawirusowana, atak hakerski, automatyczne powiadomienia e-mail z alertami)
  • API i eksport pozycji do pliku CSV
TOP 30 narzędzi dla SEO - Seostation
Seostation

VI. Webpozycja

Webpozycja to narzędzie, które automatycznie sprawdza pozycje w Google na zadane frazy na danych typach urządzeń, w dowolnych lokalizacjach oraz innych wyszukiwarkach. Możesz śledzić swoje strony www, jak i wszystkie konkurencyjne. Usługa dla małych pozycjonerów i dużych agencji zarządzających swoimi klientami.

Od 13 lat system sprawdził ponad 70 miliardów pozycji. Najważniejsze możliwości systemu to:

  • sprawdzanie pierwszej podstrony wyszukiwarki Google oraz Top 100
  • monitorowanie wyników w wybranej lokalizacji
  • badanie konkurencji na czytelnych wykresach
  • raporty w pdf i csv
  • podgląd wyników SERP z każdego sprawdzonego dnia
  • dostęp poprzez API
  • analiza SERP – dostęp do aktualnych danych systemu
  • sprawdzenie historii pozycji
  • kontrola kosztów pozycjonowania
  • kanibalizacja słów kluczowych
  • sprawdzanie wyników na urządzeniach mobilnych
  • monitorowanie stron www lub tytułów w mapkach
  • połączenie z Google Search Console, Google Analytics oraz Looker Studio
  • moduł dla dużych Agencji SEO umożliwiający zarządzanie swoimi klientami
TOP 30 narzędzi dla SEO - Webpozycja
Webpozycja

VII. Clearscope

Clearscope pomaga tworzyć treści, które są bardzo trafne w kontekście tego, czego szukają internauci. Jako jeden z pierwszych w swoim rodzaju Clearscope sprawia, że tworzenie treści jest zoptymalizowane pod kątem docelowego słowa kluczowego i ma najlepsze możliwe szanse na wysoką pozycję w rankingu, w oparciu o szczegóły, takie jak liczba słów, gęstość słów kluczowych, powiązane słowa kluczowe i topiki z długim ogonem, czytelność tekstu. To bardzo mocne narzędzie do tworzenia treści o najwyższej jakości.

TOP 30 narzędzi dla SEO - Clearscope
Clearscope

VIII. Screaming Frog 

Screaming Frog to jedno z najpopularniejszych narzędzi do indeksowania SEO. Oprogramowanie przeprowadza audyt całej witryny i wyznacza problemy, które mogą zaszkodzić technicznemu SEO. Pozwala szybko znaleźć przekierowania, zduplikowane treści i uszkodzone linki. Możesz nawet zaplanować regularne audyty SEO, aby Twoja witryna była zoptymalizowana i aktualna wedle najnowszych wytycznych Google.

IX. SurferSEO 

Surfer SEO to skoncentrowane na optymalizacji treści oprogramowanie SEO, które łączy dane wyszukiwania ze sztuczną inteligencją, aby pomóc Ci tworzyć teksty, które będą się najlepiej pozycjonować. Narzędzie zawiera funkcje do tworzenia konspektów treści za pomocą sztucznej inteligencji, przeprowadzania audytu witryny i optymalizowania treści podczas jej pisania. Liczba funkcjonalności narzędzia wręcz zaskakuje. Marketer dostaje dostęp do analiz:

  • liczba znaków i słów powyżej linii foldu
  • gęstość słów na stronie
  • liczba znaków w nagłówkach
  • liczba nagłówków
  • rozmiar html
  • ciężar strony i szybkość ładowania się
  • długość strony
  • alty obrazków
  • liczby obrazków
  • rodzaje linków
  • paragrafy
  • pogrubienia
  • liczby znaków na stronie
  • – i wiele innych opatrzonych wykresami
TOP 30 narzędzi dla SEO - Surfer SEO
Surfer SEO – analiza słów w Title

X. SEOquake

SEOquake to rozszerzenie przeglądarki, które wskazuje analizę SEO danej strony internetowej bezpośrednio na pasku narzędzi. Możesz przeprowadzić audyt SEO dowolnej witryny – własnej i konkurencyjnych, analizę linków zwrotnych i porównać wskaźniki SEO w wielu domenach, a wszystko to w locie. Narzędzie działa na danych Semrush i zawiera rozszerzenia dla Google Chrome, Firefox, Opera i Edge, a także aplikacje na iPhone’a i iPada.

XI. Deepcrawl

DeepCrawl to aplikacja, która działa w chmurze, a dzięki niej możesz przeprowadzić audyt techniczny SEO swojego serwisu internetowego. Narzędzie potrafi przejść krok po kroku po danym serwisie w podobny sposób, jak robią to roboty wyszukiwarek internetowych, zbierając jednocześnie szereg danych i informacji, które potem przekształcane są do postaci zbiorczych raportów. Tych różnych raportów jest ponad 200 do wyboru w tym raport wskaźników Core Web Vitals. DeepCrawl sprawdza podstawowe parametry wszystkich analizowanych stron, takie jak użyte tytuły, nagłówki H1, znaczniki alt przy obrazkach… Pomaga w odkryciu duplikacji treści, stron o nikłej treści i tych zupełnie pustych (thin pages i empty pages), stron 404, analizie przekierowań, wdrażaniu stron i linków kanonicznych, wdrożeniu protokołu HTTPS, poprawności wdrożenia hreflangów, sprawdzeniu głębokości struktury serwisu, linkowania z błędami, czasu strony do załadowania i wielu innych aktywnościach.

XII. Wtyczka Yoast do WordPressa

Jeśli działasz na WordPress to darmowa wersja wtyczki Yoast SEO pozwoli zarządzać ustawieniami SEO na każdej podstronie internetowej Twojego serwisu i umożliwi stworzenie mapy witryny – ważny aspekt dla robota Google. Jedną z jej podstawowych funkcjonalności jest uzupełnianie tytułu (title) i tagu opisu (description). Dodatkowo po napisaniu wpisu lub stworzeniu nowej podstrony, może przeanalizować ich treść i wprowadzić podpowiadane zmiany. Do pełnej analizy SEO wtyczka wymaga podania głównej frazy kluczowej, na którą pozycjonujesz daną stronę. 

System oceny tekstu pod kątem SEO jest dość prosty i opiera się na kolorach pokazywanych „buziek”. Czerwona buźka oznacza elementy do znacznej poprawy, pomarańczowa trochę mniejsze błędy lub braki. Zielona pokazuje, że wszystko jest OK. Poza samą oceną, wtyczka potrafi wskazać na elementy, które wpływają na ocenę i wymagają poprawy lub są dobrze stworzone. I tu znowu mamy wytyczne w podziale na trzy kolory.

Wtyczka zwraca uwagę na wszystkie elementy copywritingu, które są kluczowe przy pozycjonowaniu: linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, długość tekstu, występowanie frazy kluczowej oraz rozkład nagłówków. Przydatną opcją jest podświetlanie w tekście poszczególnych elementów analizy.  Yoast SEO analizuje także czytelność treści danej strony lub wpisu. Wtyczka sprawdza głównie stronę bierną, długość zdań i akapitów, rozkład nagłówków i słowa łączące.

TOP 30 narzędzi dla SEO - Yoast
Yoast SEO

XIII. Semrush

Semrush to jedno z droższych narzędzi na rynku, ale jest też jednym z najlepszych kombajnów do kompleksowego polepszania strategii działań z zakresu 3 filarów SEO. Za jego pomocą możesz zrobić prawie wszystko – świetnie nadaje się do SEO poza stroną do analizy linków zwrotnych i znajdowania uszkodzonych linków zarówno swoich i konkurencyjnych. Sprawdzi się, jako narzędzie do badania słów kluczowych – uzyskujesz dostęp do ponad 24 miliardów słów kluczowych ze 130 krajów, a także do poszukiwania nowych pomysłów na słowa kluczowe. Wykorzystasz go też do sprawdzania pozycji w rankingu i jako rozwiązanie do raportowania istotnych wskaźników SEO.

XIV. Ahrefs

Ahrefs to narzędzie do analizy SEO, które obsługuje bardzo szczegółowe dane. Firma oferuje szereg bezpłatnych narzędzi SEO w ramach swojego produktu “Narzędzia dla webmasterów”. Dostępne jest narzędzie do sprawdzania linków zwrotnych, generator słów kluczowych, które pomogą Ci znaleźć pomysły na nowe słowa kluczowe (w tym dla wyszukiwarek innych niż Google, takich jak Amazon, YouTube i Bing) oraz narzędzie do sprawdzania witryn, które pomoże zdiagnozować Twoje techniczne problemy SEO, takie jak szybkość strony, brakujące metatagi description, problemy z Twoja mapą witryny. Możesz też przeprowadź audyt, aby odkryć problemy techniczne związane z SEO Twojej witryny. Dowiesz się dokładnie, co powstrzymuje Twoją witrynę przed wyższym rankingiem.

TOP 30 narzędzi dla SEO - Ahrefs
ahfers

XV. Moz

Moz to jeden z najlepszych programów dla początkujących, którzy chcą kompleksowego narzędzia. Został stworzony w celu uproszczenia wszystkich działań SEO. Zawiera wiele takich samych funkcji i wskaźników, jak bardziej szczegółowe narzędzia, a także wskaźniki zaprojektowane w celu uczynienia tych danych bardziej przystępnymi dla tych, którzy nie są ekspertami SEO. 

Dzięki Moz:

  • poznasz swoją grupę docelową, w jaki sposób ludzie szukają Twoich produktów/usług, które słowa kluczowe używają i jakie pytania zadają
  • zaczniesz tworzyć wysokiej jakości treści
  • zapiszesz listy słów kluczowych, które możesz śledzić i aktualizować w razie potrzeby.
  • prześledzisz swoje rankingi pozycji słów kluczowych
  • prześledzisz swoją konkurencję
  • przeprowadzisz audyt SEO witryny
  • ustawisz alerty, które zapewnią, że jako pierwszy dowiesz się o wykryciu problemów z witryną, dzięki czemu możesz je szybko naprawić
  • dowiesz się, jakie treści tworzyć w następnej kolejności, dzięki niestandardowym sugestiom opartym na innych stronach, które są oceniane pod kątem Twoich słów kluczowych
  • znajdziesz nowe linki i zmaksymalizujesz efekt tych, które już posiadasz
  • poznasz autorytet strony, autorytet domeny
TOP 30 narzędzi dla SEO - Moz
Moz

XVI. WooRank

WooRank pomaga marketerowi we wszystkich kwestiach związanych z optymalizacją witryny. Funkcje przeglądu witryny w aplikacji ułatwiają sprawdzanie, jak dobrze zoptymalizowana jest Twoja witryna, oraz identyfikowanie możliwości poprawy rankingu witryny i ruchu organicznego. WooRank zawiera również funkcje do analizy konkurencji, narzędzie do śledzenia pozycji i techniczne wytyczne robota SEO. 

Dzięki narzędziu możesz ocenić na bieżąco stan swojej witryny. Wynik analizowanej strony WooRank to dynamiczna ocena w 100-punktowej skali, która reprezentuje Twoją efektywność marketingu internetowego w danym momencie. Wynik otrzymujesz w postaci liczbowej i trzech kolorów. Czerwony z błędami, pomarańczowy do poprawy, a zielone kryteria, to te które pozytywnie wpływają to na Twój wynik. Szare kryteria otrzymane w raporcie są godne uwagi, ale nie wpływają na Twój wynik liczbowy.

TOP 30 narzędzi dla SEO - WooRank
WooRank

XVII. SERanking

SERanking to wiodące oprogramowanie SEO dla agencji i specjalistów SEO. Dzięki niemu możesz śledzić swoje rankingi, monitorować wyniki konkurentów, wykrywać błędy techniczne. Wykonasz dogłębny audyt strony internetowej. Zwiększysz pozycje swojej witryny w rankingu wyników wyszukiwania. Wyszukasz wszystkie problemy na stronie i te techniczne oraz sposoby na ich rozwiązanie. Odkryjesz wszystkie swoje linki zwrotne. Narzędzie dostarczy danych o kluczowych parametrach każdego znalezionego linku.

Najważniejsze moduły narzędzia SERanking to:

  • Keyword Rank Tracker – pokazuje pozycje, jakie Twoje strony zajmują w rankingu w dowolnej lokalizacji, wyszukiwarce i urządzeniu
  • Keyword Research – baza odpowiednich słów kluczowych dla Twojego SEO, rozszerzaj swoją listę słów kluczowych o podobne, pokrewne i rozbudowane słowa kluczowe
  • Backlink Checker – narzędzie do sprawdzania linków zwrotnych
  • Backlink Monitor – monitor linków zwrotnych – szybka identyfikacja złych linków
  • Competitive Research – pozwala być na bieżąco ze strategiami marketingowymi konkurencji
  • Website audit – audyt SEO strony internetowej dzięki, któremu znajdziesz wszystkie istotne i drobne problemy, które powstrzymują Twoją witrynę przed zajmowaniem najwyższych miejsc w SERP
  • On-page SEO Checker – sprawdza, jak dobrze strona internetowa jest zoptymalizowana pod określone zapytanie i generuje listę wymaganych poprawek i zaleceń
  • Page Changes Monitor – monitor zmian na stronie dzięki któremu otrzymasz powiadomienia, jeśli coś się zmieni w Twojej witrynie lub gdy konkurencja dokona aktualizacji zawartości
  • Report Builder – konstruktor raportów – szczegółowe raporty z postępów SEO wysyłane bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą.

XVIII. SpyFu

SpyFu to narzędzie z najwyższej półki do przeprowadzania badań słów kluczowych i konkurencji, które jest doskonałym rozwiązaniem dla małych i średnich firm, które chcą zwiększyć swoją wydajność online. Brakuje w nim jednak audytu strony internetowej. Dzięki SpyFu uzyskasz natychmiastowy dostęp do strategii linków zwrotnych, historii rankingów i najlepszych stron. Będziesz na bieżąco dzięki śledzeniu słów kluczowych i niestandardowym raportom. Jego podstawowe funkcje to:

  • Analiza konkurencji
  • Konstruktor linków zwrotnych
  • Badanie słów kluczowych
  • Śledzenie rangi
  • Analiza SERP
  • Porównanie domen

Z SpyFu wyszukasz dowolną domenę i poznasz każde miejsce, w którym pojawili się w Google: każde słowo kluczowe, które kupili w Google Ads, każdy ranking organiczny i każdą odmianę reklamy w ciągu ostatnich 16 lat. Dowiesz się też, jak połączyć się z tymi domenami. Znajdziesz w opcji online i tradycyjnej metody pozyskiwania potencjalnych klientów – media społecznościowe, e-mail, telefon i adres.

Najbardziej użyteczne moduły narzędzia:

  • PPC Competitor Research. Wyszukiwanie konkurenta. Zobacz wszystkie słowa kluczowe, które kiedykolwiek kupili w Google i każdą reklamę, którą przeprowadzili. Poznaj ich sukcesy i unikaj ich błędów.
  • SEO Competitor Research. Wyszukiwanie konkurenta. Zobacz każde słowo kluczowe, na które się pozycjonują. Odkryj dokładną treść i linki zwrotne, dzięki którym mogą Cię przewyższyć w SERP.
  • Keyword Research Tools. Generuj ukierunkowane propozycje słów kluczowych. Filtruj według liczby wyszukiwań, CPC, konkurencyjności SEO, liczby reklamodawców, współczynnika klikalności i wielu innych.
  • Leady domeny i Top Listy. Utwórz własną niestandardową listę domen. Filtruj według branży, lokalizacji, wydatków na reklamę, ruchu w wyszukiwarce, mediów społecznościowych i technologii.

XIX. Seobility

Seobility jest ciekawym narzędziem bogatym w funkcje, które może zaspokoić Twoje potrzeby, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z SEO. To niedrogie, łatwe w użyciu narzędzie SEO, najlepsze dla małych i średnich firm. Seobility to oprogramowanie SEO do lepszej optymalizacji witryny.

Seobility sprawdza całą Twoją witrynę, indeksując wszystkie połączone strony. Wszystkie znalezione strony z błędami, problemami z optymalizacją na stronie lub problemami z zawartością strony, takimi jak zduplikowana treść, są gromadzone i wyświetlane w każdej sekcji sprawdzania. Oczywiście możesz również przeanalizować wszystkie problemy każdej, pojedynczej strony.

Aby zapewnić trwałą i ciągłą kontrolę Twojej witryny, każdy projekt jest stale indeksowany i analizowany przez roboty indeksujące w celu śledzenia postępów Twojej optymalizacji. Jeśli wystąpią błędy serwera i poważne problemy to zostaniesz powiadomiony przez serwis monitorujący o stanie Twojej witryny za pośrednictwem poczty elektronicznej. Funkcje narzędzia:

  • Audyt on site – robot sprawdza całą Twoją witrynę i śledzi wszystkie wewnętrzne i linki zewnętrzne
  • Śledzenie rankingu – codzienne rankingi słów kluczowych w różnych wyszukiwarkach i na poziomie kraju lub miasta
  • Analiza linków przychodzących – narzędzie do sprawdzania linków zwrotnych Monitoruj linki zwrotne SEO, szpieguj konkurencję i znajduj pomysły do budowania linków
  • SEO Checker – Przetestuj optymalizację swojej witryny pod kątem wyszukiwarek. Uzyskaj cenne wskazówki dotyczące lepszej optymalizacji strony i wyższych rankingów
  • Keyword Checker – sprawdź optymalizację na stronie dla swojej witryny i upewnij się, że jest poprawnie zoptymalizowana pod kątem ważnych wyszukiwanych haseł
  • Ranking Checker – sprawdź ranking swojej witryny pod kątem dowolnego słowa kluczowego w wynikach wyszukiwania Google dla różnych krajów lub na poziomie miasta w wersji na komputer stacjonarny i mobilny
  • TF*IDF Tool – analizuj najwyżej oceniane treści w Google i optymalizuj swoje strony pod kątem aktualności za pomocą narzędzia TF*IDF
TOP 30 narzędzi dla SEO - Seobility
Seobility

XX. Raven Tools 

Raven Tools to eksperckie rozwiązanie na potrzeby SEO i SEM. Dzięki niemu odkryjesz teksty reklamy konkurencji, wybrane słowa kluczowe i strony docelowe. Otrzymasz zestaw linków zwrotnych, moduł śledzenia pozycji i analizy witryny.

Narzędzie posiada 7 głównych modułów:

  • Site Auditor szybko analizuje Twoją witrynę, aby znaleźć wszystkie problemy związane z SEO na desktopach i urządzeniach mobilnych, które mogą uniemożliwiać Twojej witrynie pojawiać się wysoko w rankingach wyszukiwarek, takich jak Google, Bing i Yahoo
  • Backlink Explorer pozwala wprowadzić dowolną domenę lub adres URL, aby uzyskać zaawansowany wgląd w jej linki zwrotne. Zbadasz swoich konkurentów, aby zrozumieć, dlaczego pojawiają się w rankingu oraz zidentyfikować potencjalnie toksyczne linki
  • Raven Tools Rank Tracker zapewnia elastyczność dziennego, tygodniowego lub miesięcznego śledzenia pozycji w SERP, niezależnie od tego, czy jest to Google, Bing, Yahoo, Yandex czy Baidu. Możesz nawet uzyskać dostęp do historycznych danych rankingowych
  • Kreator raportowania typu „przeciągnij i upuść” jest bardzo intuicyjny i pozwala tworzyć raporty z dowolną kombinacją ponad 30 modułów danych i stron podsumowań, na których możesz udostępniać notatki lub obserwacje
  • Competitor Research Central to narzędzie łączące badania domen i słów kluczowych w jednym zasobie badawczym. Jest to skarbnica wiedzy dla SEO, dla tych którzy chcą zaoszczędzić czas na pogłębionych badaniach SEO. Możesz szybko przeanalizować autorytet strony adresu URL, autorytet domeny, linki zwrotne, sygnały społecznościowe i badania słów kluczowych. Doświadczeni SEOwcy pokochają Analizator Jakości, który pozwala dostosować wyniki jakości. Dane pochodzą z mieszanki narzędzi Raven, Majestic i Moz
  • Raven Tools Link Manager to narzędzie do przechowywania, zarządzania i wyszukiwania nowych okazji do pozyskania linków. Monitorujesz linki, które tracisz i linki, które otrzymujesz
  • Keyword Rank Checker daje Ci możliwość uzyskania natychmiastowego dostępu do rankingowych słów kluczowych dowolnej domeny. Tak zbadasz witryny konkurencji i uzyskasz pomysły na własne nowe treści

XXI. Searchmetrics 

Searchmetrics to prawdziwy kombajn SEO w aspekcie „wszystko w jednym”. Jest on zagranicznym odpowiednikiem naszych polskich narzędzi typu Senuto czy Semstorm, gdy chcemy śledzić widoczność w wynikach wyszukiwania strony na rynkach zagranicznych. W narzędziu otrzymujesz wszystko, od analizy rankingu SERP, audytów SEO, linków zwrotnych, badania słów kluczowych, badania konkurencji, optymalizacji tekstu a nawet tworzenia treści. Ponadto otrzymujesz automatyczne wykrywanie konkurencji, wykresy wizualizacji, prognozę ruchu na serwisie i wgląd w cały światowy rynek. 

XXII. Sistrix

Jeśli szukasz wszechstronnego pakietu, który zaspokoi większość Twoich zaawansowanych potrzeb SEO, SISTRIX ma całkiem solidne funkcjonalności. To potężne narzędzie SEO może pomóc Ci nakreślić widoczność Twojej witryny w SERP na podstawie danych rankingowych. Niezależnie od tego, czy chodzi o monitorowanie zmian słów kluczowych, porównywanie konkurencyjnych witryn czy znajdowanie potencjalnych linków zwrotnych. Narzędzie analizuje miliony wyników wyszukiwania Google i przygotowuje dane w łatwo zrozumiały sposób, tworząc jedną z największych baz danych w Europie. To dane historyczne z ponad 100 milionów domen, które pomogą Ci lepiej zrozumieć Google. Dzięki temu zbudujesz własne zestawy słów kluczowych i dowiedz się więcej o konkurentach, którzy zajmują wyższe pozycje. 

Dzięki narzędziu odkryjesz nowe słowa kluczowe, które zwiększą Twój sukces i dadzą Ci przewagę konkurencyjną. Przeanalizujesz, które treści i formaty treści sprawdzają się najlepiej. Znajdziesz najsilniejsze źródła linków i najskuteczniejsze reklamy od konkurencji.

XXIII. Contadu

CONTADU to popularna, polska platforma Content Intelligence. Dzięki niej, takie zadania jak łatwe planowanie, zarządzanie i optymalizacja dużych ilości treści są łatwe i wydajne. Platforma w oparciu o uczenie maszynowe oraz analizę konkurencji pozwala uzyskać przewagi, również w trudnej tematyce.

Zalety narzędzia:

  • Analizuje konkurencję na podstawie intencji użytkownika i generuje klastry słów kluczowych, aby dostarczyć praktycznych informacji do planowania kampanii content marketingowych
  • Ocenia różnice w strategii treści i intencjach użytkowników, ocenia trafność działań i wskazuje potencjał do poprawy
  • Umożliwia wgląd w użycie wybranych słów kluczowych oraz ocenę wyników określonych adresów URL, a także sugeruje, jakie treści należy tworzyć, optymalizować i aktualizować
  • Pomaga w tworzeniu zoptymalizowanych treści, takich jak artykuły, landingi czy opisy produktów, dostarczając jasne instrukcje, jak połączyć intencje użytkownika z optymalizacją SEO
  • Wykorzystuje najnowsze silniki GPT do tworzenia unikalnych treści
  • Rekomenduje strukturę artykułów na podstawie wyszukiwanych fraz i analizy konkurencji, a także zaleca wykorzystanie tekstów, filmów, obrazów lub danych strukturalnych w zależności od preferowanych wyników
  • Zapewnia przejrzyste i proste raportowanie z konfigurowalnymi opcjami prezentacji wyników strategii treści

CONTADU to doskonałe narzędzie do zwiększania ruchu i przychodów oraz zdobywania długoterminowej przewagi konkurencyjnej.

Contadu
Contadu

XXIV. Majestic

Majestic SEO to narzędzie było kiedyś najpopularniejszym narzędziem do analizy linków prowadzących do strony. Dzięki Majestic możesz sprawdzić źródło linków – i to nie tylko na swojej stronie, ale również i na stronie konkurencji. Narzędzie jest lubiane również i z tego powodu, iż bardzo łatwo je obsługiwać – nie trzeba być wcale wybitnym specjalistą, ani uczyć się obsługi interfejsu przez kilka dni, czy tygodni. To naprawdę wygodne narzędzie, które jesteśmy w stanie obsługiwać intuicyjnie – a to znacznie ułatwia pracę. Niestety w wersji darmowej użytkownik uzyskuje niewiele informacji o swoim SEO.

TOP 30 narzędzi dla SEO - Majestic
Majestic

XXV. Narzędzia do monitoringu mediów rangi Newspoint

Kompleksowe narzędzie do monitoringu mediów – jakim jest na przykład Newspoint – pozwala marketerowi poznać miejsca, w których może pojawić się link do jego pozycjonowanej strony. Może on ustawić powiadomienia – alerty, aby zostać poinformowanych o nowych rankingach, zestawieniach, spisach narzędzi czy rekomendowanych ofertach. Mogą to być też nowe katalogi branżowe czy tematyczne. Można też wychwycić blogi i fora w których toczy się dyskusja o danym zagadnieniu. Niektórzy marketerzy polują na już pojawiające się wzmianki o marce – tzw. “brand signals”, kontaktują się z redakcją, nawiązują współpracę i zamieniają suchy tekst na link. Nie warto zapominać o analizie konkurencji, gdzie oni pojawili się ze swoimi hiperłączami – to cenna informacja dla naszej firmy.

Osobną kwestią są blogerzy i influencerzy, którzy testują i opisują konkretne narzędzia i rozwiązania. To idealne miejsce na link. Wyszukanie takich osób to zadanie dla monitoringu mediów.

TOP 30 narzędzi dla SEO - Newspoint
Newspoint

XXVI. Google Keyword Planner 

Google Keyword Planner – planer słów kluczowych – to narzędzie wewnątrz edytora reklam Google Ads. Jednakże aby go użyć nie trzeba się reklamować. Moduł jest dostępny za darmo przed odpaleniem reklam. Wystarczy tylko założyć konto Google. Za jego pomocą sprawdzisz liczbę wyszukiwań słowa oraz jego sezonowość. Narzędzie pomoże również wybrać kolejne, adekwatne słowa na bazie tych już tych wprowadzonych. Narzędzie głównie dla pozycjonerów, którzy chcą wzmocnić swoje SEO reklamami w wyszukiwarce lub GDN.

XXVII. AnswerThePublic

AnswerThePublic to darmowe narzędzie, które przedstawia propozycje pytań blisko związanych z wprowadzonym słowem kluczowym. Narzędzia działa na zasadzie analizy podobnych wyszukiwań. Dzięki temu dowiesz się, o co internauci najczęściej pytają. Po wpisaniu swojego słowa kluczowego, wybraniu kraju i języka, generowana jest grafika, na której widzimy wszystkie pytania i wyrażenia, które użytkownicy stosują wyszukując dane słowa. Wykresy i dane można eksportować do pliku .csv oraz .png. Pod wykresami otrzymujemy jeszcze bardzo obszerną, alfabetyczną listę zestawień fraz pasujących do naszego zapytania. Coś fantastycznego.

Kilka wyszukiwań jest darmowych dziennie. Za pełną wersję narzędzia trzeba zapłacić. 

TOP 30 narzędzi dla SEO - AnswerThePublic
AnswerThePublic

XXVIII. Google Trends 

Google Trends to narzędzie, które daje dostęp do informacji i statystyk na temat trendów wyszukiwania przez internautów konkretnych słów w wyszukiwarce internetowej Google. Serwis Google Trends pokazuje jakie są i były najciekawsze tematy, którymi żyły Polska i świat. Trendy Google pozwalają zobaczyć wątki i zagadnienia, które ludzie śledzą praktycznie w czasie rzeczywistym. 

Narzędzie nie podaje jednak sumarycznej liczby wyszukań danych słów kluczowych. Wynik otrzymujemy w ujęciu procentowym na podstawie względnego wzrostu liczby wyszukiwań i bezwzględnej liczby wyszukiwań w danym horyzoncie czasowym. Na wykresie obok siebie możemy zestawić kilka słów, a narzędzie dodatkowo podpowie nam podobne zapytania z nimi powiązane. Na mapie otrzymamy poziom zainteresowania danym tematem w każdym województwie lub państwach świata.

Marketerzy mogą wykorzystywać te informacje do wyszukiwania potencjalnych pomysłów na nowe artykuły i ilustrować ogólny poziom zainteresowania danym wydarzeniem. W zespole analiz Newspoint bardzo lubimy korzystać z tego narzędzia.

TOP 30 narzędzi dla SEO - Google Trends
Google Trends

XXIX. Ubersuggest 

Ubersuggest.io to darmowe i bardzo użyteczne narzędzie do rozbudowy basy słów kluczowych z długiego ogona, które można wykorzystać do content marketingu i  SEO. Ubersuggest pozwala namierzyć słowa kluczowe dostępne z poziomu automatycznego uzupełniania zapytań w wyszukiwarce Google – Google Autocomplete.  Skorzystaj z Keyword Discovery Tool – narzędzia do wykrywania słów kluczowych, aby uzyskać maksymalne wyniki. Poznaj:

  • Natężenie ruchu – liczbę kupujących wyszukujących te słowa kluczowe
  • Trendy – zobacz, jak zmieniała się liczba wyszukiwań w czasie
  • Trudność słów – znajdź łatwe do wystrzelenia w rankingu słowa kluczowe

Dodatkowo dzięki narzędziu w wersji PRO możesz śledzić i poprawiać swoje rankingi, otrzymywać codzienne aktualizacje statusu dotyczące tego, jak sobie radzisz oraz powiadomienia o krytycznych problemach w Twojej witrynie. 

TOP 30 narzędzi dla SEO - Ubersuggest
Ubersuggest

XXX. Keywordtool 

Keywordtool.io również korzysta z Google Autocomplete i generuje listę innych fraz bazujących na wprowadzonym słowie kluczowym. W wersji PRO można otrzymać 2 razy więcej propozycji i pozostałych danych. Cały mechanizm działania tego narzędzia można zaobserwować wpisując dowolne słowo do wyszukiwarki Google. Google podpowiada dodatkowe frazy, które użytkownicy najczęściej stosowali z tym już wpisanym słowem. Jednakże różnica między podpowiedziami w Google, a podpowiedziami z Keywordtool.io jest olbrzymia. Google oferuje najczęściej do 10 podpowiedzi, tych najczęściej wyszukiwanych. Keywordtool.io generuje kilkaset fraz długoogonowych bazujących na sugestiach wyszukiwarki. Dodatkowo otrzymujemy miesięczną liczbę wyszukiwań słowa, trend, średni CPC czy reklamową konkurencyjność wprowadzonego słowa. Narzędzie działa globalnie, ale można go zawęzić też do lokalnych rynków w tym dla Polski. 

TOP 30 narzędzi dla SEO - Keyword Tool
Keyword Tool

***

To kolejne, już ostatnie, nasze ulubione narzędzie – szczególnie używane przez copywriterów piszących nasze dobrze pozycjonujące się teksty. Polecamy.

Wszystkie screeny pochodzą z naszych testów online lub ze stron www opisywanych narzędzi.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...