W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.
Prokurator regionalny w Lublinie Jerzy Ziarkiewicz miał latami blokować sprawy dotyczące polityków PiS, a akta niewygodnych spraw przechowywać w garażu – wynika z informacji, do których dotarł Jacek Brzuszkiewicz. Na jego ustalenia media powoływały się w styczniu br. 109 razy, a ich łączny zasięg wyniósł ponad 11,4 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.
Drugim materiałem dziennikarskim o największym zasięgu w styczniu okazała się publikacja Kamila Dziubki z Onetu zatytułowana „Wiemy, ile zarobiła Joanna Kurska w TVP. Kwota zaskakuje”. Według jego ustaleń żona Jacka Kurskiego otrzymała ponad 1,5 mln zł za 13 miesięcy pracy w Telewizji Polskiej. Te ustalenia cytowano 106 razy, co dało łączny zasięg szacowny przez IMM na przeszło 4,9 mln kontaktów z przekazem.
Na ostatnim miejscu styczniowego podium znalazł się Maciej Bąk z Radia ZET i jego materiał „Minister Hennig-Kloska wydaje zakaz, ale Obajtek go omija”, w którym opisuje próbę wykupu mieszkania służbowego należącego do Lasów Państwowych przez Bartłomieja Obajtka. Brat byłego prezesa Orlenu miał podpisać przedwstępną umowę nabycia nieruchomości, choć kilka dni wcześniej minister klimatu i środowiska miała wydać zakaz „zbywania nieruchomości należących do Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku”. Na te informacje powoływano się 21 razy, co przełożyło się na ponad 1,5 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.
Tuż za podium został sklasyfikowany artykuł innego dziennikarza Onetu – Tomasza Mateusiaka – „Syn Zenka Martyniuka dostał mandat, jest na wolności. Kulisy interwencji w hotelu. »Krzyczał do nas: czy wy wiecie, kim ja jestem?«”. Daniel Martyniuk w noc sylwestrową został zatrzymany przez policję po tym, jak wywołał awanturę w hotelu w Zakopanem. Publikacja doczekała się 53 cytowań, które dały zasięg bliski 1,5 mln kontaktów z przekazem.
Styczniowe zestawienie „O tym się mówi” zamyka artykuł Michała Duszczyka z „Rzeczpospolitej”. Dziennikarz opisał w nim fatalną kondycję finansową Poczty Polskiej, która według jego ustaleń może wynikać z niegospodarności i zaniechań. Na publikację „Poczta Polska nie włączyła trybu oszczędzania. Pieniądze uciekają” inne media powoływały się 42 razy, a materiał osiągnął zasięg niemal 1,3 mln – wynika z danych IMM.
Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.
W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...
Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.
„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.