Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.
Legia Warszawa w lutym była nie tylko najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również najbardziej zapracowanym klubem piłkarskim. Stołeczny klub jako jedyny reprezentował bowiem Polskę w europejskich pucharach. Przygoda zespołu z Łazienkowskiej w Lidze Konferencji Europy skończyła się jednak po dwóch porażkach z norweskim Molde. W ubiegłym miesiącu Legia rozegrała także trzy ligowe spotkania, wygrywając jedno i dwa remisując. Poza kwestiami sportowymi, ogromny rozgłos Legii przyniósł transfer Ernesta Muciego do Besiktasu Stambuł za 10 mln euro.
Drugie miejsce w rankingu medialności utrzymał Śląsk Wrocław. „Wojskowi” pod wodzą Jacka Magiery pozostają jednym z głównych kandydatów do mistrzostwa Polski, choć rundę wiosenną rozpoczęli przeciętnie – w trzech meczach wywalczyli zaledwie jeden punkt. Co ciekawie, wrocławianie byli najlepsi, zarówno jeśli chodzi o publikacje w prasie ogółem, jak i obecność na okładkach gazet.
Ostatnie miejsce na podium tradycyjnie zajął Lech Poznań, dla którego luty miał słodko-gorzki smak. Po dwóch ligowych zwycięstwach i remisie, „Kolejorz” odpadł bowiem z Fortuna Pucharu Polski, przegrywając z Pogonią Szczecin po golu w końcówce dogrywki. „Portowcy” znaleźli się tuż za medialnym podium, notując bardzo dobry miesiąc. Jeszcze większym zaskoczeniem są kolejne pozycje, które zajęły Jagiellonia Białystok i Ruch Chorzów.
W Fortuna I Lidze w lutym jak zwykle najlepsza była Wisła Kraków, która odnotowała większą liczbę publikacji niż niektóre kluby najwyższej klasy rozgrywkowej. Poza ligowymi spotkaniami, „Biała Gwiazda” pojawiała się w mediach także w związku z kwestiami organizacyjnymi oraz filmem dokumentalnym „Kuba” o karierze Jakuba Błaszczykowskiego. Za jej plecami znalazły się Arka Gdynia, Resovia i Wisła Płock. Nieco mniej medialne były w lutym Lechia Gdańsk oraz Motor Lublin.
Wśród polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach, równych sobie po raz kolejny nie miał Robert Lewandowski. W analizowanym miesiącu wyróżnił się także Piotr Zieliński – media szeroko informowały o jego transferze do Interu Mediolan. Na medialnym podium po raz pierwszy znalazł się Jakub Kiwior, który wywalczył miejsce w pierwszym składzie Arsenalu Londyn. Warto także zauważyć obecność Kamila Jóźwiaka, którego przejście do Granady wzbudziło spore zainteresowanie polskich redakcji.
Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.
W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...
Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.
„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.