Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

16 maja 2024, Robert Sadowski

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski.

Legia Warszawa w kwietniu odnotowała najwięcej publikacji zarówno w prasie, jak i internecie. Najbardziej medialnym spotkaniem w kwietniu był mecz ze Śląskiem Wrocław. Wśród mediów internetowych o Legii najczęściej pisano w serwisach gol24.pl, transfery.info oraz weszlo.com. W prasie klub z Warszawy najczęściej był obecny w Przeglądzie Sportowym, Piłce Nożnej oraz Dzienniku Łódzkim.

Na drugie miejsce wskoczyła rewelacja rozgrywek – Jagiellonia Białystok. Dla klubu z Podlasia najważniejszym meczem minionego miesiąca było starcie z Legią Warszawa. Futbol prezentowany przez podopiecznych Adriana Siemieńca wywołał wiele pozytywnych materiałów w mediach drukowanych oraz portalach internetowych. „Jaga” jednakże doznała porażki z Cracovią, co również stało się tematem publikacji dotyczących lidera PKO BP Ekstraklasy.

Trzeci stopień medialnego podium zajął Śląsk Wrocław. Piłkarze z Dolnego Śląska stale poszukują swej formy z jesieni, kiedy to przodowali w tabeli. Drużyna poniosła m.in. porażkę na własnym stadionie ze znajdującym się na pozycji spadkowej Ruchem Chorzów. Najczęściej komentowanym spotkaniem był jednak wyjazd na ulicę Łazienkowską w Warszawie, gdzie „Wojskowi” podzielili się punktami z Legią po bezbramkowym remisie.

Czołową dziesiątkę rankingu medialności uzupełniły kluby: Lech Poznań, Pogoń Szczecin, Górnik Zabrze, Raków Częstochowa, Ruch Chorzów, Cracovia i Korona Kielce.

TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w kwietniu 2024
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w kwietniu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

W Fortuna I Lidze czołówka zestawiania pozostaje bez większych zmian. W kwietniu tradycyjnie najpopularniejsza w mediach była Wisła Kraków, ale z niespotykaną dotąd przewagą. Finał Pucharu Polski wywołał wśród dziennikarzy spore zainteresowanie klubem, w efekcie czego wynik pozwoliłby na zajęcie 6. miejsca w rankingu medialności klubów PKO BP Ekstraklasy. „Biała Gwiazda” odnotowała najwięcej wzmianek zarówno w internecie, prasie, jak i na pierwszych stronach gazet. Za jej plecami znalazła się awansująca do wyższej klasy rozgrywkowej Lechia Gdańsk oraz Motor Lublin (awans o dwa miejsca).

W czołowej dziesiątce uplasowały się także następujące kluby: Arka Gdynia, Resovia, Zagłębie Sosnowiec, Wisła Płock, Odra Opole, Stal Rzeszów i Polonia Warszawa.

TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I Ligi w kwietniu 2024
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I Ligi w kwietniu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

W kwietniu zestawienie najbardziej medialnych piłkarzy grających w czołowych ligach europejskich  – podobnie jak w poprzednich miesiącach – otwiera Robert Lewandowski. Za nim na podium znaleźli się Wojciech Szczęsny i Jakub Kiwior (awans o trzy pozycje). Obrońca „Kanonierów” zanotował spory wzrost publikacji dzięki występowi w pierwszym starciu Ligi Mistrzów z Bayernem Monachium. Tuż za podium znalazł się wracający po kontuzji Arkadiusz Milik (awans o pięć pozycji), który w zaledwie 10 minut zdołał strzelić bramkę dającą nadzieję Juventusowi w starciu z Lazio. Czołową piątkę zamyka Piotr Zieliński, a kolejne miejsca zajęli: Łukasz Fabiański, Jakub Moder, Nicola Zalewski, Matty Cash i Marcin Bułka.

OP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2024
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

————————————————————

„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. Ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, La Liga, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.