Krytyczne godziny kampanii okiem NewsPoint
25 października 2007, Paulina Pocheć
NewsPoint podsumował ostatni tydzień kampanii wyborczej. Tym razem firma sprawdziła, jak godzina po godzinie kształtowała się ilość publikacji na temat pozytywnych i negatywnych bohaterów ostatnich dni kampanii.
We wtorek i środę w mediach zawrzało w związku z tematem prowokacji CBA wobec posłanki Beaty Sawickiej. Poniedziałkowa konferencja szefa CBA – Mariusza Kamińskiego – zaowocowała nielicznymi publikacjami (4) we wtorek rano. Prawdziwy wysyp informacji na ten temat pojawił się jednak po godzinie 12, po emocjonalnym wystąpieniu w mediach posłanki Sawickiej. We wtorek najwięcej publikacji na jej temat pojawiło się o godzinie 14.
Mariusz Kamiński wymieniany był w tym czasie nieco rzadziej, jednak wykres przedstawiający jego aktywność medialną jest silnie skorelowany z adekwatnym wykresem dotyczącym Beaty Sawickiej. Większa ilość artykułów nt. szefa CBA o godzinie 17 jest wynikiem przede wszystkim masowej krytyki akcji CBA przez opozycję oraz wyjaśnień premiera.
W piątek, czyli ostatnim dniu kampanii wyborczej, rano w mediach rządził Donald Tusk. Działo się tak głownie z powodu lawiny publikacji o przewadze PO w sondażach, poparciu Kazimierza Marcinkiewicza dla PO i spekulacji na temat przyszłego premiera i koalicji. O 21.30 naglę zwiększyła się ilość informacji na temat Jarosława Kaczyńskiego, związanych z jego przedwyborczym orędziem.
Waldemar Pawlak w ostatnich godzinach kampanii nie był zbyt aktywny medialnie – bezpośrednim efektem jego porannej konferencji prasowej były 3 publikacje, które pojawiły się około godziny 11.