Krytyczne godziny kampanii okiem NewsPoint

25 października 2007, Paulina Pocheć

NewsPoint podsumował ostatni tydzień kampanii wyborczej. Tym razem firma sprawdziła, jak godzina po godzinie kształtowała się ilość publikacji na temat pozytywnych i negatywnych bohaterów ostatnich dni kampanii.

We wtorek i środę w mediach zawrzało w związku z tematem prowokacji CBA wobec posłanki Beaty Sawickiej. Poniedziałkowa konferencja szefa CBA – Mariusza Kamińskiego – zaowocowała nielicznymi publikacjami (4) we wtorek rano. Prawdziwy wysyp informacji na ten temat pojawił się jednak po godzinie 12, po emocjonalnym wystąpieniu w mediach posłanki Sawickiej. We wtorek najwięcej publikacji na jej temat pojawiło się o godzinie 14.

Mariusz Kamiński wymieniany był w tym czasie nieco rzadziej, jednak wykres przedstawiający jego aktywność medialną jest silnie skorelowany z adekwatnym wykresem dotyczącym Beaty Sawickiej. Większa ilość artykułów nt. szefa CBA o godzinie 17 jest wynikiem przede wszystkim masowej krytyki akcji CBA przez opozycję oraz wyjaśnień premiera.

Politycy w Internecie
W piątek, czyli ostatnim dniu kampanii wyborczej, rano w mediach rządził Donald Tusk. Działo się tak głownie z powodu lawiny publikacji o przewadze PO w sondażach, poparciu Kazimierza Marcinkiewicza dla PO i spekulacji na temat przyszłego premiera i koalicji. O 21.30 naglę zwiększyła się ilość informacji na temat Jarosława Kaczyńskiego, związanych z jego przedwyborczym orędziem.

Politycy w Internecie

Waldemar Pawlak w ostatnich godzinach kampanii nie był zbyt aktywny medialnie – bezpośrednim efektem jego porannej konferencji prasowej były 3 publikacje, które pojawiły się około godziny 11.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.