Social media monitoring coraz bardziej popularną usługą

31 października 2013, Paulina Pocheć

Międzynarodowe Stowarzyszenie Pomiaru i Oceny Komunikacji (Association for Measurement and Evaluation of Communication (AMEC), ogłosiło właśnie wyniki dorocznego badania sondażowego  firm członkowskich  “AMEC Business Insights 2013” w którym, Newspoint również brał udział.

Tegoroczna edycja badania jest już trzecią z kolei. W tym roku po raz pierwszy w badaniu wzięły udział nie tylko firmy członkowskie, ale również firmy będące klientami firm członkowskich AMEC.

 

Najważniejsze wyniki badania dotyczące firm:

  • Najważniejszą usługa, która pobudza wzrost branży (o 12% w stosunku do 2012), jest monitoring social media. 91% badanych firm twierdzi, że zapotrzebowanie na monitoring mediów społecznościowych rośnie, a 70% firm – że jest on ważny lub bardzo ważny dla przyszłych sukcesów w ich działalności.

  • 74% członków AMEC stwierdziło, że ich dochody wzrosły w minionym roku, co oznacza stabilny rozwój. Zaledwie 6% firm odnotowało spadek przychodów. Kryzys dał się jednak branży we znaki w niektórych regionach, utrudniając rozwój 59% firm członkowskich. 62% firm zauważyło też rosnącą presję klientów na obniżenie cen.

  • 51% firm zauważyło, że klienci obecnie kładą większy nacisk na pogłębione informacje (insighty) niż na usługi monitoringu. Również dla nieco ponad połowy firm (52%) ważnym problemem jest dostęp do treści.

  • Członkowie AMEC upartują największych możliwości wzrostu w rozwoju i dostarczaniu usług konsultingowych (63%), integracji z innymi rozwiązaniami analityki marketingowej (56%), zautomatyzowanych sposobów pomiaru (46%) i analizy social media (37%).

 

Najważniejsze wyniki badania dotyczące klientów:

  • Klienci są przekonani, że branża monitoringu mediów sprawuje się świetnie, jeśli chodzi o cztery priorytetowe dla nich obszary: dostarczanie raportów, które można zaprezentować zarządowi (86%), dostarczanie głębszych informacji, a nie tylko danych (89%), skuteczne monitorowanie marki i reputacji (79%), prostota i przejrzystość przekazu 78%).

  • Klienci spodziewają się wzrostu budżetów, ze szczególnym uwzględnieniem wydatków na monitoring i mierzenie social media.

  • 65% klientów twierdzi, że nigdy nie słyszało o Deklaracji Barcelońskiej, zawierającej zasady pomiaru komunikacji ustalone przez AMEC.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...