Social media monitoring coraz bardziej popularną usługą
31 października 2013, Paulina Pocheć
Międzynarodowe Stowarzyszenie Pomiaru i Oceny Komunikacji (Association for Measurement and Evaluation of Communication (AMEC), ogłosiło właśnie wyniki dorocznego badania sondażowego firm członkowskich “AMEC Business Insights 2013” w którym, Newspoint również brał udział.
Tegoroczna edycja badania jest już trzecią z kolei. W tym roku po raz pierwszy w badaniu wzięły udział nie tylko firmy członkowskie, ale również firmy będące klientami firm członkowskich AMEC.
Najważniejsze wyniki badania dotyczące firm:
-
Najważniejszą usługa, która pobudza wzrost branży (o 12% w stosunku do 2012), jest monitoring social media. 91% badanych firm twierdzi, że zapotrzebowanie na monitoring mediów społecznościowych rośnie, a 70% firm – że jest on ważny lub bardzo ważny dla przyszłych sukcesów w ich działalności.
-
74% członków AMEC stwierdziło, że ich dochody wzrosły w minionym roku, co oznacza stabilny rozwój. Zaledwie 6% firm odnotowało spadek przychodów. Kryzys dał się jednak branży we znaki w niektórych regionach, utrudniając rozwój 59% firm członkowskich. 62% firm zauważyło też rosnącą presję klientów na obniżenie cen.
-
51% firm zauważyło, że klienci obecnie kładą większy nacisk na pogłębione informacje (insighty) niż na usługi monitoringu. Również dla nieco ponad połowy firm (52%) ważnym problemem jest dostęp do treści.
-
Członkowie AMEC upartują największych możliwości wzrostu w rozwoju i dostarczaniu usług konsultingowych (63%), integracji z innymi rozwiązaniami analityki marketingowej (56%), zautomatyzowanych sposobów pomiaru (46%) i analizy social media (37%).
Najważniejsze wyniki badania dotyczące klientów:
-
Klienci są przekonani, że branża monitoringu mediów sprawuje się świetnie, jeśli chodzi o cztery priorytetowe dla nich obszary: dostarczanie raportów, które można zaprezentować zarządowi (86%), dostarczanie głębszych informacji, a nie tylko danych (89%), skuteczne monitorowanie marki i reputacji (79%), prostota i przejrzystość przekazu 78%).
-
Klienci spodziewają się wzrostu budżetów, ze szczególnym uwzględnieniem wydatków na monitoring i mierzenie social media.
-
65% klientów twierdzi, że nigdy nie słyszało o Deklaracji Barcelońskiej, zawierającej zasady pomiaru komunikacji ustalone przez AMEC.