Ekspedycja do Granic Big Data – Co ma koń do big data
4 listopada 2014, Paulina Pocheć
W poniedziałek, 3 listopada, odbyło sie pierwsze seminarium z cyklu “Ekspedycja do Granic Big Data”, zorganizowane pod patronatem Netsprint i Newspoint. Seminarium było zatytułowane “Co ma koń do Big Data?”. Było ono poświęcone analizie big data oraz wykorzystaniu analizy statystycznej do przewidywania zachowań użytkowników internetu.
Spotkanie poprowadził Paweł Klimczewski, ekspert w zakresie badań rynku i analizy statystycznej. Stwierdził on, ze technologicznie możliwości analizowania zachowań użytkowników w internecie są bardzo duże, ale równocześnie istnieją bariery utrudniające analizę. Uczestnicy spotkania dyskutowali też o rozkładzie Poissona, stosowanym do przewidywania prawdopodobieństwa wystąpienia rzadkich zjawisk – na przykład liczby kawalerzystów armii pruskiej zabitych przez kopnięcie konia (jedno z najwcześniejszych zastosowań rozkładu Poissona). Uczestnicy dyskutowali również o możliwościach analizy zachowań internautów za pomocą cookies, wykorzystaniu big data w planowaniu działań marketingowych i w badaniach marketingowych oraz doświadczeń firmy Netsprint w przewidywaniu zachowań internautów.
Kolejne spotkanie z cyklu “Ekspedycja do Granic Big Data” odbędzie się pod koniec listopada. Zostaną podczas niego zaprezentowane przykłady, czego można dowiedzieć się z danych.