Ekspedycja do Granic Big Data – Co ma koń do big data

4 listopada 2014, Paulina Pocheć

W poniedziałek, 3 listopada, odbyło sie pierwsze seminarium z cyklu “Ekspedycja do Granic Big Data”, zorganizowane pod patronatem Netsprint i Newspoint. Seminarium było zatytułowane “Co ma koń do Big Data?”. Było ono poświęcone analizie big data oraz wykorzystaniu analizy statystycznej do przewidywania zachowań użytkowników internetu.

Spotkanie poprowadził Paweł Klimczewski, ekspert w zakresie badań rynku i analizy statystycznej. Stwierdził on, ze technologicznie możliwości analizowania zachowań użytkowników w internecie są bardzo duże, ale równocześnie istnieją bariery utrudniające analizę. Uczestnicy spotkania dyskutowali też o rozkładzie Poissona, stosowanym do przewidywania prawdopodobieństwa wystąpienia rzadkich zjawisk – na przykład liczby kawalerzystów armii pruskiej zabitych przez kopnięcie konia (jedno z najwcześniejszych zastosowań rozkładu Poissona). Uczestnicy dyskutowali również o możliwościach analizy zachowań internautów za pomocą cookies, wykorzystaniu big data w planowaniu działań marketingowych i w badaniach marketingowych oraz doświadczeń firmy Netsprint w przewidywaniu zachowań internautów.

Kolejne spotkanie z cyklu “Ekspedycja do Granic Big Data” odbędzie się pod koniec listopada. Zostaną podczas niego zaprezentowane przykłady, czego można dowiedzieć się z danych.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...