Lutowy TNS Consumer Index

2 marca 2015, Paulina Pocheć

Newspoint przygotowuje dane nt. nastrojów w mediach dla TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się z lutowym TNS Consumer Index, poniżej komentarz Marcina Idzika – Associate Director TNS.

 

Lutowy spadek nastrojów

W lutym 2015 roku wartość TNS Consumer Index uległa dalszemu obniżeniu. W ostatnich miesiącach przebieg TNS Consumer Indeks stanowi odzwierciedlenie oczekiwań formułowanych na 2015 rok przez społeczeństwo polskie. Zgodnie z najczęściej pojawiającą się opinią będzie to rok pełen wyzwań, a osiągniecie postawionych celów będzie bardziej wymagające niż w 2014 r. Natomiast wskaźniki nastrojów w mediach (dane Newspoint), po wyraźnym spadku w styczniu w kategoriach koniunktura i popyt, wróciły do poziomu z trzeciego kwartału 2014.

Początek roku w ocenie nastrojów społecznych to także okres szczególny, w którym wśród czynników je kształtujących odnajdujemy zarówno te o oddziaływaniu systematycznym długookresowym, ale także czynniki oddziałujące krótkookresowo, sezonowo bądź wręcz przypadkowo. Bezprecedensowo w ostatnich miesiącach obserwujemy scenariusz, w którym czynniki krótkookresowe istotnie zmieniają długookresowe trendy. W społeczeństwie narasta poczucie braku pewności co do poprawy obecnej, ale w szczególności przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Kluczowe decyzje gospodarstw domowych dotyczące np. zakupu mieszkania, budowy domu, zmiany samochodu, czy też wyjazdu na wakacje poddawane są ocenie w świetle wydarzeń gospodarczo-politycznych z ostatnich kilkunastu miesięcy. Konsumenci doświadczają coraz mniej dowodów słuszności sądów o rychłej poprawie przyszłej sytuacji ekonomicznej ich gospodarstw domowych, a ostrożność staje się cechą która chroni przed  potencjalnie błędnymi decyzjami. Konsumenci wyciągają także wnioski z oczekiwań formułowanych przez cały 2014 rok, oczekiwań optymistycznych, często zbyt optymistycznych.

Więcej na stronie TNS Consumer Indextutaj



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...