Wskaźniki konwersji w branży monitoringu mediów

15 listopada 2016, Paulina Pocheć

Przy prowadzeniu komercyjnej strony internetowej bardzo ważny jest wskaźnik konwersji. W skrócie jest to pożądana czynność wykonana przez potencjalnego klienta na stronie internetowej. Zazwyczaj jest to m. in. zapisanie się do newsletter’a, złożenie zamówienia czy zapisanie się do testu usługi. Jak wyglądają wskaźniki konwersji w branży monitoringu mediów? Na to pytanie odpowie poniższy artykuł.

My również szczególną uwagę zwracamy na wskaźniki konwersji. Dzięki nim wiemy jak nasze działania w kierunku poprawy funkcjonalności strony, czy zabiegi marketingowe wpływają na reakcje użytkowników.  W ostatnim czasie udało nam się znacznie poprawić wskaźniki konwersji transakcyjnej na naszej stronie www (www.newspoint.pl) bez jednoczesnego wzrostu kosztu CPC.

Jak wiadomo, CPC zależy silnie od branży i konkurencyjności słów kluczowych. W Polsce cena CPC waha się od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych za słowo.

Wszystko zależy od strategii pozycjonowania, którą chcemy realizować; czy chcemy się pojawiać na pierwszych miejscach czy kupujemy tańszy ruch ale na niższych pozycjach.

Czy walczymy o główne hasła czy reklamujemy się na hasła z tzw. długiego ogona.

Średni koszt CPC w polskim internecie można by w naszym przypadku przyjąć na 1,75 PLN, dla zagranicy przyjmujemy minimum dwukrotnie więcej (ale zazwyczaj koszt jest jeszcze wyższy).

Dzięki ciągłej analizie kosztów fraz i testom A/B obniżyliśmy w ostatnich tygodniach CPC o około 10%. Jednocześnie stale obserwujemy współczynniki konwersji na stronie – odsetek użytkowników wchodzących na stronę i rejestrujących się do testów, wskaźnik odrzuceń i odsetek testujących decydujących się na zakup. Na tym polu mamy również pewne sukcesy, mimo że do poziomów najlepszych sklepów e-commerce jeszcze nam daleko – wciąż jesteśmy znacznie poniżej 1% konwersji wchodzących na stronę na płacących klientów.

Narzędzia, których używamy to Google Analytics (oczywiście:) ), HotJar, Acquisio.

Jeśli współczynniki konwersji nie były jeszcze przez was wykorzystywane do analizowania działań na waszej stronie to serdecznie do tego zachęcamy. Na prawdę warto! A jeżeli macie w tym względzie ciekawe doświadczenia i możecie się podzielić radą co najlepiej działa zostawcie komentarz bądź wyślijcie prywatną wiadomość na kontakt@newspoint.pl.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...