Wskaźniki konwersji w branży monitoringu mediów
15 listopada 2016, Paulina Pocheć
Przy prowadzeniu komercyjnej strony internetowej bardzo ważny jest wskaźnik konwersji. W skrócie jest to pożądana czynność wykonana przez potencjalnego klienta na stronie internetowej. Zazwyczaj jest to m. in. zapisanie się do newsletter’a, złożenie zamówienia czy zapisanie się do testu usługi. Jak wyglądają wskaźniki konwersji w branży monitoringu mediów? Na to pytanie odpowie poniższy artykuł.
My również szczególną uwagę zwracamy na wskaźniki konwersji. Dzięki nim wiemy jak nasze działania w kierunku poprawy funkcjonalności strony, czy zabiegi marketingowe wpływają na reakcje użytkowników. W ostatnim czasie udało nam się znacznie poprawić wskaźniki konwersji transakcyjnej na naszej stronie www (www.newspoint.pl) bez jednoczesnego wzrostu kosztu CPC.
Jak wiadomo, CPC zależy silnie od branży i konkurencyjności słów kluczowych. W Polsce cena CPC waha się od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych za słowo.
Wszystko zależy od strategii pozycjonowania, którą chcemy realizować; czy chcemy się pojawiać na pierwszych miejscach czy kupujemy tańszy ruch ale na niższych pozycjach.
Czy walczymy o główne hasła czy reklamujemy się na hasła z tzw. długiego ogona.
Średni koszt CPC w polskim internecie można by w naszym przypadku przyjąć na 1,75 PLN, dla zagranicy przyjmujemy minimum dwukrotnie więcej (ale zazwyczaj koszt jest jeszcze wyższy).
Dzięki ciągłej analizie kosztów fraz i testom A/B obniżyliśmy w ostatnich tygodniach CPC o około 10%. Jednocześnie stale obserwujemy współczynniki konwersji na stronie – odsetek użytkowników wchodzących na stronę i rejestrujących się do testów, wskaźnik odrzuceń i odsetek testujących decydujących się na zakup. Na tym polu mamy również pewne sukcesy, mimo że do poziomów najlepszych sklepów e-commerce jeszcze nam daleko – wciąż jesteśmy znacznie poniżej 1% konwersji wchodzących na stronę na płacących klientów.
Narzędzia, których używamy to Google Analytics (oczywiście:) ), HotJar, Acquisio.
Jeśli współczynniki konwersji nie były jeszcze przez was wykorzystywane do analizowania działań na waszej stronie to serdecznie do tego zachęcamy. Na prawdę warto! A jeżeli macie w tym względzie ciekawe doświadczenia i możecie się podzielić radą co najlepiej działa zostawcie komentarz bądź wyślijcie prywatną wiadomość na kontakt@newspoint.pl.