IAB HowTo: Boost your digital PR in 2022, to konferencja, która pokazała, jak zmienia się oblicze public relations i jakie konsekwencje oraz trendy klarują się na podstawie tych przemian. Poznaliśmy najciekawsze zjawiska, zagadnienia oraz świat public relations pokazany oczami ekspertów praktyków. Dla wszystkich nieobecnych przygotowaliśmy obszerną relację ze zdjęciami i screenami prezentacji z tej konferencji. Impreza odbyła się w formule online 7 kwietnia 2022.
Konferencję otworzył Robert Wielgo, Członek Zarządu IAB Polska.
Imprezę prowadził Łukasz Majewski, Head of PR & Communications, VMLY&R.
Kolejno wystąpili:
PR + marketing = jak z digitalu wycisnąć jeszcze więcej! Część pierwsza.
Joanna Berlińska, Head of Growth, Founder, Lightscape
Z dwuczęściowego wystąpienia dowiedzieliśmy się m.in.:
na czym właściwie polega digital PR i jak dzięki niemu wycisnąć najwięcej z działań marketingowych?
czy marketerzy „potrafią w PR”? Czy korzystają z możliwości, jakie daje PR i rozumieją jego działanie?
W dobie marketingu online rośnie rola i znaczenie działań PR, które znajdują coraz szersze zastosowanie jako:
istotny element działań zmierzających do pozyskania klientów na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego,
sposób efektywnego przebijania się z komunikatami marki w niespotykanym wcześniej natłoku informacji,
realizowanie działań z naciskiem na brand safety, co w obecnym realiach społeczno-polityczno-gospodarczych nabiera szczególnego znaczenia,
ważne narzędzie inbound marketingu, pozwalające docierać do konsumentów odrzucających przekaz reklamowy i poszukujących rzetelnych, wyczerpujących informacji w zaufanych źródłach.
***
Działania PR w burzliwym otoczeniu. Jak wykorzystywać szanse i chronić brand, wykorzystując dane i dostępne informacje?
Piotr Frankowski, Head of Customer Advisory, SAS
Realizowanie strategii komunikacji w obecnych realiach staje się coraz trudniejsze. Marki napotykają na duże szanse, ale jednocześnie na ich drodze pojawiają się niespotykane dotąd ryzyka wizerunkowe.
Bezcennym źródłem wiedzy przy określaniu nastrojów publiczności i dopasowywaniu komunikacji do jej oczekiwań są informacje o zachowaniach użytkowników i ich preferencjach. Skąd czerpać te informacje? Niedocenianą skarbnicą wiedzy są zasoby, do których większość marek ma dostęp, np.: analityka zachowań użytkowników w kanałach własnych marki, np. w social mediach czy na stronie www. Niezwykle pomocne jest także sprawdzanie preferencji użytkowników poprzez metody takie jak testy A/B, czy beta testy komunikacji w mikro skali. W czym pomogą nam technologie, a gdzie powinniśmy bazować na ludzkiej wiedzy i intuicji?
Każdego dnia pojawiają się zmienne sytuacje wpływające na dialog pomiędzy organizacją a rynkiem.
Tradycyjny sposób realizacji działań marketing i PR jest nieefektywny:
Czarne łabędzie (covid, inflacja, wojna w Ukrainie),
Akceleracja zmian i trendów (zmiany demograficzne, hipercyfryzacja, deglobalizacja),
Fake newsy (social media, walka o zasięgi),
Ekonomika i efektywność,
Oczekiwania wobec marek (transparentność, inkluzywność, autentyczność, spójność, cel),
Różnorodność grup odbiorców (polaryzacja przekonań, indywidualizm).
Konsument wywiera coraz większy wpływ na markę. Hiperpersonalizacja – (komunikat wysyłany kiedyś i dziś) przesunięcie dzięki AI. Komunikat i przekaz musi być akcentowany zupełnie inaczej w zależności od odbiorcy. Personalizacja przekazu, stylu, treści.
Koncepcja hiperpersonalizacji opiera się na czterech kluczowych fundamentach: – ścieżka do wzrostu poziomu afiliacji klienta z marką opiera się na pozytywnych doświadczeniach, – każda interakcja z klientem ma znaczenie i powinna być spersonalizowana, by była wartościowa, – doświadczenie jest oparte na wiedzy o kliencie i umiejętności wykorzystania jej w interakcji, – żaden klient nie powinien być pozostawiony sam sobie, szczególnie w sytuacjach kryzysowych.
Podejście data driven i wykorzystanie zaawansowanej analityki jest niezbędne na każdym etapie procesu.
Identyfikacja potrzeby komunikacji:
• Real Time Media Monitoring / Alerting, • Dane digital: keywords, clickstreams, heatmaps, • Social media tracking, • Komunikacja inbound (CC, web, app, offline), • IT / cybersecurity alert center, • Zwinna komunikacja wewnętrzna reagowanie instant.
Przewidywanie impaktu:
• Prognozowanie impaktu finansowego, • What If analysis model, • Modelowanie predykcyjne (skłonność do…), • Testowanie w grupie Family&Friends, • Zintegrowanie kompetencji analitycznych w organizacji.
Generowanie komunikacji:
• Widok 360 na klienta, • Itemizacja elementów komunikatu (metadane, autotagging), • Silnik reguł decyzyjnych, • Modele personalizacji contentu, • Automatyczne różnicowanie treści modelowanie NLP, • Rekomender ścieżek komunikacji.
Realizacja komunikacji:
• Indywidualizacja kanałów komunikacji, • Synchronizacja komunikacji outbound i inbound, • Trigger based follow up’s, • Testy A/B/x.
Ciągły pomiar wyników
• Ankiety klienckie, • Pomiar lejka komunikacji (OR, CTO, CTR, BR), • Pomiar wyników vs. prognozowany impakt, • Informacja zwrotna do centrum analityki.
***
Walka z dezinformacją – arsenał PR-owca
Sabina Figarska, Head of Brand Practice, Solski Communications
Rozwój nowych technologii to prawdziwy raj dla dezinformacji i propagandy. Dezinformacja to ukochane narzędzie wszystkich reżimów świata. Nie są to nowe zjawiska, mają się dobrze od tysiącleci, ale dopiero teraz zyskały warunki (i narzędzia) by rozwijać się w tak zatrważającym tempie i na tak bezprecedensową skalę. Są i dobre wiadomości. Nasilenie się tych zjawisk w ostatnim czasie wywołało reakcję – dynamiczny rozwój działań i narzędzi służących do ich zwalczania, a te warto by znalazły się w arsenale dzisiejszych PR-owców. Pierwszy, ważny krok w walce z dezinformacją to przyznanie, że i my na manipulację nie jesteśmy odporni.
Dlaczego dezinformacja ma się tak dobrze:
era post prawdy. Osobiste przekonania i emocje stały się ważniejsze od faktów,
szybkość rozprzestrzeniania się informacji i jej nadmiar,
nowe kanały i narzędzia komunikacji.
Jak sobie radzić z dezinformacją:
włącz krytyczne myślenie,
nie udostępniaj, sprawdzaj,
komentuj i reaguj z rozwagą,
nie zwracaj uwagi na lajki, które zawsze można kupić,
korzystaj z wiarygodnych źródeł informacji,
uważaj na chwytliwe nagłówki,
uważaj na emocje – są najgorszym doradcą,
uważaj na wykorzystanie manipulacji kontekstem,
uwaga na fake news i mieszanie prawdy z fałszem, czy nie końca opowiedziane historie,
nie przesyłaj linków,
jeśli nie wiesz jak zweryfikować informację, skorzystaj z serwisów fact checkingowych demaskujących fake newsy,
blokuj osoby, które już wiesz, że rozsiewają fałszywe informacje, zgłaszaj ich do administratorów, usuwaj z grup,
demaskuj działania botów i trolli (potwierdziło się też, że prorosyjskie wpisy generowane są przez wcześniejsze konta antyszczepionkowe).
Przygotuj się na uderzenie dezinformacji – standardowe procedury:
Oceniamy źródło informacji/dezinformacji Wiarygodność, status, zasięg, powiązania, etc.
Weryfikujemy i oceniamy samą informację Pod kątem prawdziwości i możliwego szkodliwego wpływu na reputację firmy/marki
Marta Andreasik, PR Manager, Huuuge Games oraz Adam Radoliński, Creative Producer, Huuuge Games
Prelegenci weszli w rolę reporterów, ekspertów ds. komunikacji słownej i wizualnej, którzy odkrywają tajniki dziedziny, z której na co dzień korzystają jako użytkownicy, a nie jej twórcy. W ten sposób pragną zachować obiektywizm – przybliżyć tematykę, zaprezentować jej zalety oraz sposoby zastosowania praktycznego AI (machine learning), jak i potencjalne wady czy zagrożenia.
Prezentację wzbogacają, oprócz treści merytorycznych, również liczne przykłady z życia różnorodnych firm i organizacji. Wartością dodaną są cytaty (lub video cytaty) wprost od ekspertów – twórców z obszaru AI i machine learning.
Zatarły się granice, co jest ręcznym działaniem człowieka, a co jest automatyzowane. Zdobycze sztucznej inteligencji pozwalają przyspieszać wiele procesów biznesowych. Przypadek Cambridge Analytica i manipulowanie wyborem przy wyborze Prezydenta USA. Jaki ma to wpływ na nasze życie prywatne i zawodowe? Jak sztuczna inteligencja może pomóc w PR i marketingu?
Co to jest AI? ○ Dziedzina informatyki poświęcona opracowaniu maszyn, ○ Metody automatycznego podejmowania decyzji, ○ Symulacja procesów zachodzących w ludzkim mózgu, ○ Słaba vs silna, ○ “Sprzedawaj AI”.
AI (nie) istnieje! ● Machine Learning, co to ? ○ Uczenie nadzorowane, ○ Uczenie nienadzorowane, ○ Uczenie ze wzmocnieniem. ● Zastosowania: ○ Do obserwacji i odtwarzania zależności, ○ Wsparcie ludzi, ○ Uczenia się od człowieka.
Co nam dają maszyny?
● Problemy komunikacyjne, które rozwiązuje AI: ○ Klasyfikacja użytkowników, ○ Segmentacje – indywidualizowane promocje, ○ Optymalizacja lokalizacji punktów sprzedaży, oraz struktury sieci sprzedaży, ○ Wykrywanie anomalii.
PR to funkcja zarządzania – buduje i utrzymuje dobre i korzystne relacje, które mają wpływ na sukces lub porażkę organizacji: ○ rozwiązywanie problemów, jako część planowania strategicznego, ○ dwustronna komunikacja między organizacją a klientem wewnętrznym i zewnętrznym, ○ techniczne zadania takie jak: pisanie komunikatów prasowych, tworzenie baz medialnych.
Po co nam AI w PR? ● Użyteczność AI, ○ Oprogramowanie atrybucyjne, ○ ESG (jak firma wpływa na środowisko) i jego przyszłość.
Dylematy: ● Co może pójść nie tak? Błędy AI z powodu błędnych danych na wejściu, ● Prejudice bias, ● Wyjaśnialność AI, ● Miary sukcesu AI, ● Dylemat wagonika – AI przejmuje kontrolę, ● Jakich jeszcze zagrożeń AI powinniśmy być świadomi? Patrz: Netflix “Social Dilemma” czy chiński “Social Score”.
Na koniec poznaiśmy sase studies: Crowd Ferro – jak określić kondycję roślin/upraw, AraHUB – płać za efektywność.
***
Cyfrowe rewolucje – czyli o tym, jak z pomysłem i skutecznie łączyć edukację z budowaniem wizerunku
Emilia Kasperczak, Ekspert ds. relacji z mediami, mBank
Dać przedsiębiorcom bezpłatny dostęp do wiedzy, zainspirować, a na koniec przeprowadzić w ich firmach prawdziwą e-transformację. To cele kampanii społecznej mBanku – Cyfrowe Rewolucje. Projekt powstał w odpowiedzi na trudne do przewidzenia i zmieniające rzeczywistość wydarzenia związane z pandemią Covid-19. Prezentacja miała formę case study.
Pandemia wyzwaniem dla MŚP. W czerwcu 2020 roku 46% firm, badanych przez mBank, działało w ograniczonym zakresie. 71% z nich deklarowało, że chce wejść na rynek e-commerce w ciągu pół roku.
Bariery wejścia do e-commerce wymienianie przez firmy: – inna specyfika działalności niż offline, – utrudniony kontakt z kupującymi, trudność w pozyskaniu klientów (w tym duża konkurencja), – brak narzędzi technologicznych, – brak specjalistycznej wiedzy.
Kampania społeczna mBanku miała odpowiadać na te wyzwania. mBank chciał pomóc klientom dotkniętym skutkami pandemii.
Cel: – kampania społeczna Cyfrowe Rewolucje wystartowała w czerwcu 2020 r. w reakcji na pandemię, by pomóc klientom przetrwać i przenieść biznes do internetu, – mBank to pierwszy internetowy bank w Polsce. Postanowiliśmy wykorzystać swoje doświadczenie i stać się dla firm przewodnikiem po świecie e-commerce.
KPI: – wygenerowanie dużego ruchu na stronie cyfrowerewolucje.pl: UU, niski współczynnik odrzuceń, długi czas na stronie, – zachęcenie do udziału w konkursie jak największej liczby firm: liczba zgłoszeń, – wzmocnienie wizerunku mBanku jako banku dla e-commerce: badania.
Podjęte działania:
zbudowanie strony kompendium wiedzy o prowadzeniu biznesu w sieci,
kurs e-sprzedaży i baza wiedzy (podzielony na usługi i produkty, z testem wiedzy),
webinary (z ekspertami rynku e-commerce),
case study firm, które odniosły sukces,
konkurs dla przedsiębiorców.
Plany na 2022 rok:
23 czerwca start z kolejną edycją konkursu,
14/15 września – event o e-commerce połączony z wręczeniem nagród dla laureatów konkursu,
kolejne artykuły do bazy wiedzy i case study,
podcasty zastąpią wcześniejsze webinary.
***
Influencer marketing vs PR – jak mierzyć efekty kampanii obejmującej różne kanały
Justyna Oracz, Head of Communications, WE!RE FANTASY oraz Damian Wilk, Key Account Manager, WE!RE FANTASY
W dobie digitalizacji mediów komunikacja PR zmieniła się – nie są to już jednokierunkowe działania lecz wielopoziomowa i wielowątkowa komunikacja na różnych platformach, które wzajemnie się uzupełniają. Na znaczeniu zyskuje influencer marketing, który jest doceniany przez coraz szersze grono speców od komunikacji. Stoimy obecnie przed wyzwaniem, jak skutecznie i efektywnie określać mierzalność kampanii, które obejmują różne kanały komunikacji.
Digitalizacja komunikacji. Nowe obowiązki PR Managerów 21 wieku. • ciągły rozwój branży e-commerce, • płynne przenikanie się sfery online i offline, • dbałość o wizerunek w sieci, • dobra widoczność w internecie.
Z danych YouGoc wynika, że 43% użytkowników na 17 badanych rynkach międzynarodowych śledzi obecnie wszelkiego rodzaju influencerów w mediach społecznościowych. Wśród dorosłych w każdym wieku, dane YouGov ujawniają, że influencerzy zajmujący się żywnością, zdrowiem i celebryci cieszą się największą popularnością na całym świecie (12% lub więcej).
Digital PR to strategia komunikacji, która łączy różne kanały – zarówno tradycyjne jak i cyfrowe, aby maksymalizować dotarcie i dywersyfikować grupę odbiorców.
Najczęściej wykorzystywane formaty komunikacyjne obecnie to:
formy video,
live,
webinary i podcasty,
własna strona www,
blog firmowy,
własne kanały social media,
newslettery,
obecność w digital mediach, jako eksperci i recenzenci ważnych kwestii,
influencer marketing.
Jak mierzyć działania Digital PR? Monitoring takich wskaźników jak:
liczba osób, które trafiają na nasze kanały,
śledzenie, jak do nas trafiają,
aktywność użytkowników na kanałach własnych,
poziom zainteresowania i zaangażowania w komunikowanych akcjach
liczba przekierowań linków
***
Kiedy sztuczna inteligencja zastąpi PR-owca?
Olga Sztuba, Communication Manager, Google
A.I., czyli Sztuczna Inteligencja to dziedzina nauki. Machine learning, czyli uczenie maszynowe to technologia pozwalająca rozwijać SI.
W czasie zdalnego wystąpienia usłyszeliśmy o teraźniejszości sztucznej inteligencji, o tym jak powstaje, gdzie już jest i o czym nie można zapomnieć przy jej tworzeniu:
gdzie wdrażane są działania sztucznej inteligencji na co dzień (Uber, klocki Lego aplikacja, rozwiązania Google w tym tłumacz),
problemy, które rozwiązuje AI, z którymi boryka się ludzkość (system Google – powodzie w Indiach i alerty, wysłuchiwanie okrzyków wielorybów, który wykrywa orki i wysyła alerty do statków, algorytm wspierający lekarzy przy badaniu mammografii, autonomiczne samochody,
o czym nie wolno zapomnieć przy projektowaniu sztucznej inteligencji, test moralności maszyny w tym automatycznych pojazdów.
● Przewodniej i nadzorczej roli człowieka, ● Technicznej solidności i bezpieczeństwa, ● Ochrony prywatności i właściwego zarządzania danymi, ● Przejrzystości, ● Różnorodności, braku dyskryminacji i sprawiedliwości, ● Dobrostanu społecznego i środowiskowego, ● Odpowiedzialności
***
10 najbardziej typowych błędów popełnianych w pomiarze PR (na przykładach z życia wziętych)
Anna Miotk, Dyrektor ds. komunikacji, PBI
Mierzenie skuteczności działań public relations ciągle jeszcze sprawia nam kłopoty. Najbardziej widoczne stają się one wtedy, gdy prowadzący działania PR startują w konkursach i próbują wykazać efekty swoich działań. Brak jasno sprecyzowanych celów, pomiar niezgodny z wyznaczonym celem, stosowanie nieadekwatnych wskaźników czy narzędzi pomiaru to tylko kilka powtarzających się problemów. Sam opis zrealizowanego projektu też często nastręcza trudności – wydaje się zrozumiały autorowi, ale jest niejasny dla czytelników. To tylko kilka przykładów wyzwań w komunikacji pomiaru. Jak sobie z nimi poradzić? Poznaliśmy kilka pomysłów.
10 typowych błędów popełnianych w pomiarze PR:
1. Zróbmy coś fajnego
Mechanizm: Kładzenie nacisku na kreatywny aspekt strategii, brak refleksji nad efektami i ich pomiarem. Efekt: Nie wiadomo, co mierzyć. Rozwiązanie: Zacząć od kreatywnej strony strategii, a potem dopracować cele i pomiar.
2. Brak danych na wejściu
Mechanizm: Pośpiech, nieumiejętność znalezienia potrzebnych danych. Efekt: Trudno zaplanować precyzyjny cel działań komunikacyjnych i pomiar. GIGO = śmieci na wejściu, śmieci na wyjściu. Rozwiązanie: Nauczyć się wyszukiwać dane i informacje. Przemyśleć i doprecyzować strategię w pierwszym sprzyjającym momencie.
3. Nieprecyzyjny cel
Mechanizm: Problem z określeniem, co ma być sukcesem działań PR. Problem z formułowaniem celów. Brak danych na wyjściu. Efekt: Pojawia się cel wytrych (np. „świadomość marki”). Rozwiązanie: Powrót do fundamentów czym jest sukces dla zlecającego projekt?. Uzupełnienie wiedzy na temat formułowania celów (zasada SMART). Uzupełnienie danych potrzebnych do określenia mierzalnego celu.
4. Niepodawanie konkretnych efektów
Mechanizm: Brak precyzyjnego celu przekłada się na problem z pomiarem. Brak precyzyjnego opisu pomiaru. Efekt: Nieprecyzyjnie opisane efekty działań. Rozwiązanie: Sformułowanie mierzalnych celów (zasada SMART). Dopracowanie opisu efektów.
5. Utarta ścieżka
Mechanizm: Chcemy startować w konkursie więc wysyłamy standardowy raport z działań medialnych. Efekt: Jest pomiar, brakuje celów i strategii. Przypadkowe mierniki stosowane w pomiarze („kokpit Boeinga”). Rozwiązanie: Przemyślenie strategii działań. Dopracowanie opisu efektów.
6. Zawsze budujemy świadomość marki
Mechanizm: Brak znajomości modeli pomiaru działań komunikacyjnych. Bezrefleksyjne kopiowanie rozwiązań z reklamy. Nieznajomość pojęcia. Efekt: Wpisywanie przypadkowych celów do strategii. Pomiar nieadekwatny do założonego celu. Rozwiązanie: Przemyślenie oczekiwanych efektów i metod ich pomiaru.
7. Publikacje w mediach = świadomość marki
Mechanizm: Brak znajomości modeli pomiaru działań komunikacyjnych. Efekt: Ocenianie celu przez niepasujący do niego miernik. Rozwiązanie: Nie zawsze potrzebujesz świadomości marki jako miernika (wystarczy zasięg/dotarcie). Możesz mierzyć wizerunek marki analizując treści w mediach na jej temat (ale pamiętaj, ze pomiar będzie niepełny.
8. Duży zasięg = duży wpływ
Mechanizm: Utożsamianie wpływu z zasięgiem. Efekt: Ocenianie realizacji celu przez niepasujący do niego miernik. Rozwiązanie: Uzupełnienie wiedzy na temat mechanizmów wpływu.
9. Kokpit Boeinga
Mechanizm: Chyba zrobiliśmy fajny projekt, trzeba go zgłosić do konkursu. Efekt: Nadmiar miar. Miary niepasujące do strategii. Rozwiązanie: Podczas planowania strategii, doprecyzować cele i dobrać do nich odpowiednie miary. Mniej (miar) znaczy więcej.
10. Ekwiwalent reklamowy
Mechanizm: Traktowanie PR jak tańszej wersji reklamy. Brak ugruntowania naukowego. Efekt: Miara złej jakości. Miara niepasująca do charakteru działań. Rozwiązanie: Przemyśleć koncepcję usług PR. Przemyśleć cele działań.
Podsumowanie:
Przemyśl cel i sformułuj go w mierzalny sposób (zasada SMART),
Przemyśl efekt końcowy i zastanów się, jak zmierzysz jego osiągnięcie,
Sprawdź, czy wszystkie elementy strategii (analiza, cele biznesowe i komunikacyjne, grupy docelowe, narzędzia, mierniki) są ze sobą spójne.
***
Google prawdę Ci powie, czyli wykorzystanie danych z kanału online w tworzeniu komunikacji dla marek z tzw. branż trudnych.
Agnieszka Jagusiak,Marketing Manager, Lightscape
Case study sektora zarządzania wierzytelnościami
Komunikacja marek czy konkretnych produktów spełniająca swój cel, a która pomijałaby analizowanie potrzeb grup docelowych, obecnie właściwie nie istnieje, a przynajmniej należy uznać, że nie powinna funkcjonować w 2022 roku. Co więcej, nie wystarczy tylko zaprojektować i wdrożyć taką komunikację, by odnosiła sukces. Musi być cały czas poddawana weryfikacji, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami konsumentów. Istnieją branże, które prawdziwość tej tezy testują na co dzień. Jedną z nich jest branża zarządzania wierzytelnościami. Analiza zapytań pozostawianych przez osoby zadłużone w wyszukiwarce Google, komunikacji w kanale online, która jest udziałem firm antywindykacyjnych szkodzącym dłużnikom, analiza wpisów na forach internetowych dedykowanych zadłużonym konsumentom. To tylko początek listy źródeł danych, które muszą być regularnie weryfikowane przez marki z sektora zarządzania wierzytelnościami. Jak je wykorzystać w efektywnej komunikacji z interesariuszami i w kreowaniu pozytywnego wizerunku windykacji, pokazuje przykład firmy Intrum.
Wyzwania w planowaniu komunikacji dla firm z branży zarządzania wierzytelnościami:
oferowanie produktów/usług, których skuteczność jest odroczona w czasie,
grupa odbiorców/ klientów końcowych jest bardzo zróżnicowana każdy może być osobą zadłużoną,
korona kryzys, post covidowa rzeczywistość („zakopanie windykacji pod ziemię”) i planowane zmiany w prawie,
negatywny wizerunek windykacji, który jest podsycany przez media ––„niewdzięczna” branża.
INSIGHT:
pozycjonowanie pożądanego przekazu/wartościowych treści wysoko w TOP 10 Google w sposób organiczny!
70 80% internautów ignoruje sponsorowane wyniki wyszukiwania, skupiając się na wynikach organicznych (Search Engine Land),
bronimy się przed płatnymi treściami, stosując blokujące wtyczki w Polsce robi to ponad 44% użytkowników sieci ( Hootsuite),
długie życie contentu w sieci!
Insight konsumencki to po prostu obserwacja klientów poznanie ich potrzeb, problemów, obaw i pragnień, by trafić do nich z pożądanym przekazem.
Funkcje insightu: – tworzenie produktu, – tworzenie/odświeżanie kategorii produktowych, – identyfikacja marki/ odróżnienie się od konkurencji, – budowanie autentyczności, – zmniejszanie dystansu, – mówienie o tematach trudnych.
***
Równość płci, inkluzywność czy przełamywanie tabu – subiektywny przegląd trendów w najlepszych kampaniach Cannes Lions 2021 i nie tylko
Marta Wojciechowska, Senior PR Manager, Nutricia
Zapoznaliśmy się z najlepszymi kampaniami w podziale na 3 kategori:
Kategoria Równość płci i seksualność
MasterCard True Name
Libresse Womb Stories
Starbucks I am
The Bread Exam
Kategoria Środowisko
Renault Village Electrique
Kategoria Inkluzywność
Unilever Degree Inclusive Deodorant
***
PR + marketing = jak z digitalu wycisnąć jeszcze więcej! Część druga.
Łukasz Majewski, Head of PR & Communications, VMLY&R
Prelegent nie wyraził zgody na upublicznienie prezentacji.
***
To była ostatnia prelekcja IAB HowTo:Boost your digital PR in 2022. Zapraszamy na kolejne edycje i do naszych fotorelacji z pozostałych konferencji z cyklu HowTo.
15 lutego w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbyła się pierwsza w tym roku konferencja z cyklu IAB HowTo. Tym razem połączone siły grup roboczych IAB Polska przedstawiły aktualną wiedzę z zakresu SEM, SEO, mobile marketingu, social mediów, e-PR, content marketingu, influencer marketingu oraz reklamy w modelu programmatic. Wszystko po to, by zwiększyć efektywność w obliczu...
4 grudnia 2023 roku w The Westin Warsaw Hotel odbył się 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress – wydarzenie gromadzące czołowych ekspertów branż fintech i insurtech. Newspoint był Patronem Medialnym kongresu.
17 listopada 2023 roku na Campusie Google for Startups w Warszawie odbyła się pierwsza edycja semWAW, czyli bliźniaczego semKRK – eventu krakowskiego. Newspoint był patronem medialnym wydarzenia i przygotował fotorelację z wystąpień wszystkich prelegentów.
16 listopada 2023 w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się kolejna konferencja z cyklu IAB HowTo. Tym razem poświęcona najnowszym trendom, wymianie wiedzy praktyków, ciekawym case studies, a także aktualnej sytuacji prawnej oraz wpływom AI na branżą reklamową. Newspoint przygotował obszerną fotorelację z wystąpień wszystkich prelegentów.
20-21 listopada 2023 roku w The Westin Warsaw Hotel odbyło się XVII Smart City Forum – spotkanie włodarzy miast, specjalistów administracji samorządowej oraz przedstawicieli zarządów firm działających w obszarze smart city. Wydarzenie zgromadziło 440 uczestników, którzy wysłuchali debat i wystąpień merytorycznych z udziałem ekspertów w dziedzinie funkcjonowania i rozwoju inteligentnych miast. Newspoint był Patronem Medialnym wydarzenia.