Threads, czyli nowe dziecko Mety

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym Polska) zyskała do niego dostęp 14 grudnia. Threads, bo o nim mowa, to bezpośrednia odpowiedź na X (dawniej Twittera). 

O co tyle szumu?

Czy w świecie mediów społecznościowych zdominowanym przez obraz i dźwięk jest miejsce na słowo pisane? Platforma X od lat pokazuje, że jak najbardziej tak, i mimo, że nie może się równać popularnością z Instagramem czy TikTokiem to stanowi istotny wkład w komunikację internetową. Tłumacząc czym jest Threads łatwiej szybko zdefiniować jego największego rynkowego rywala. X pozwala na komunikację poprzez publikację postów w formie 280 znaków. Można je łączyć w formę dłuższych wątków oraz wchodzić w dyskusję z pozostałymi użytkownikami. Inni mogą je lajkować oraz podawać dalej. Wraz z pojawieniem się formy abonamentu “Blue” limit ten został znacznie wydłużony, wprowadzono również możliwość edycji tekstu. Wpisy można okraszać zdjęciami oraz filmami. Platforma jest czuła na popularność słów kluczowych lub często używanych hashtagów, dzięki czemu jest narzędziem wspierającym komentowanie wydarzeń na żywo. 

Podobnie jest w Threads. Na ten moment ogranicza nas 500 znaków, edycja postów maksymalnie 5 minut po ich publikacji oraz bagaż zasad ustanowionych wcześniej w regulaminach Mety. Aby dołączyć do serwisu nie potrzebujesz dodatkowego konta. Wystarczy połączyć się ze swoim instagramowym profilem lub korzystać z niego biernie i przeglądać wpisy bez możliwości interakcji. Integracja Threads z Instagramem to niewątpliwa przewaga nad X’em, ponieważ zaczynasz śledząc te same konta (oczywiście jeżeli te istnieją już na Threads).

Co nas czeka w Threads?

Threads to serwis niewątpliwie warty śledzenia. Jego potenciał pokazało pierwsze 5 dni. Taki czas wystarczył do zebrania ponad 100 milionów użytkowników. To około jedna piąta aktualnej bazy użytkowników Twittera! I pomimo późniejszego spadku zaangażowania pracownicy Mety zapewniają o jego dalszym wsparciu dostrzegając potenciał projektu. Dużo mówi się również o integracji Threads do Fediwersum – rozwijanej “wspólnocie” serwisów społecznościowych, której częścią jest m.in. Mastodon (do niedawna główny konkurent X). Dodatkową szansą Threads na poszerzanie swojego udziału na rynku są kontrowersje związane z przejęciem X przez Elona Muska. Rebranding, liczne zmiany funkcjonalności serwisu oraz sama postać Muska skłania użytkowników do poszukiwania alternatyw. 

Aktualnie serwis Threads nie posiada jeszcze szeregu funkcji, do których przyzwyczaił nas rynek. Począwszy od tych funkcjonalnych, takich jak pisanie wiadomości prywatnych czy używanie hashtagów, poprzez te skierowane do profesjonalistów, jak możliwość zarządzania reklamami i monetyzacją. Aplikacja jest jednak dynamicznie rozwijana, więc możemy liczyć na aktualizacje uzupełniające brakujące elementy.

Dlaczego warto śledzić zmiany na Threads?

Szeroko cytowane wypowiedzi najważniejszych polityków, celebrytów, rzeczników prasowych czy dziennikarzy stanowią największa siłę tego typu serwisów społecznościowych. Dla wielu jest to pierwszy styk z najnowszymi wydarzeniami z kraju i świata. Czy pomysł Threads na połączenie świata informacji ze skomercjalizowanym światem reklam i influencerów z Instagrama jest strzałem w dziesiątkę? Na ten moment za wcześnie na wyciąganie wniosków. Meta pokazała, że nie daje za wygraną i usilnie walczy z konkurencją na wielu frontach, proponując swoje produkty: Stories vs. Snapchat, czy Reels vs. TikTok. 

Marketerzy powinni już teraz zainteresować się Threads. Rozszerzanie bazy odbiorców i wykorzystanie zasięgów z Instagrama w zupełnie nowy sposób to dobry pomysł na rozpoczęcie 2024 roku. Threads oferuje nową przestrzeń do budowania marki, angażowania odbiorców i śledzenia najnowszych trendów w komunikacji online, co czyni tę platformę atrakcyjną dla działań marketingowych.

Aplikacja jest do pobrania w sklepach AppStore oraz Google Play. Korzystacie już?



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...