Agent Tomek działa w polskim internecie – raport NewsPoint

3 listopada 2009, Paulina Pocheć

Z powodu ostatnich afer związanych z działaniami CBA imię Tomek stało się popularne w internecie jak nigdy wcześniej. Analitycy NewsPoint przygotowali ilościowy raport podsumowujący występowanie fraz „agent Tomek” oraz „Tomek” w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Analiza objęła zarówno wszystkie portale (2400 źródeł), jak i blogi i fora (ponad 325 tys. źródeł) monitorowane przez systemy NewsPoint i NewsPoint UGC.

Od początku września imię Tomek pojawiło się w portalach internetowych 2987 razy, z czego 491 wzmianki dotyczyły „agenta Tomka”. Agent Tomek po raz pierwszy zaistniał w internecie w ostatnim tygodniu września, kiedy to media ujawniły, kto stał za głośnymi prowokacjami CBA (Beata Sawicka, Weronika Marczuk-Pazura). Przez 2 tygodnie liczba wzmianek stopniowo malała, by w przedostatnim tygodniu października (26.10 – 31.10) lekko skoczyć i osiągnąć 121. Ten skok związany był z coraz liczniejszymi szczegółami na temat życia prywatnego agenta ujawnianymi w prasie przez osoby, które się z nim zetknęły. Z analizy NewsPoint wynika, że nagły wzrost popularności imienia Tomek ściśle związany jest ze sprawą rzeczonego agenta CBA (wykresy mają taki sam kształt).

Użytkownicy forów i blogów najczęściej komentowali poczynania i osobowość agenta Tomka również w dniach 19.10 – 23.10. W przypadku tych treści wzmianki na temat agenta Tomka stanowiły większą część wzmianek zawierających imię Tomek (średnio ok. 500 wzmianek w trakcie największego szumu na temat poczynań agenta w porównaniu do 750 wzmianek zawierających samo imię Tomek).

Pobierz raport w pdf



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.