Akademia Social Media
30 maja 2011, Paulina Pocheć
13 czerwca br. w Trójmieście odbędzie się pierwsze spotkanie z cyklu ośmiu szkoleń Akademii Social Media. Projekt – organizowany przez agencję Personal PR – jest skierowany do osób, które chcą samodzielnie prowadzić działania w mediach społecznościowych dla swoich firm i marek. Cykl szkoleń obejmie zarówno podstawy zagadnień związanych z mediami społecznościowymi, jak też tematy przeznaczone dla osób bardziej zaznajomionych z działaniami marek w społecznościach. Informacje na temat szkoleń oraz zapisy dostępne są na stronie AkademiaSocialMedia.pl.
Akademia Social Media to cykl wykładów i praktycznych warsztatów, na których przedstawione zostaną kluczowe zasady działalności firm i marek w mediach społecznościowych. Podczas Akademii zaprezentowane zostaną dobre i sprawdzone praktyki oraz niestandardowe pomysły, które mogą być źródłem inspiracji dla uczestników. Akademia Social Media dostarczy również wiedzy na temat ewentualnych zagrożeń w prowadzeniu komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych i możliwych sposobów łagodzenia sytuacji kryzysowych.
Pierwsze spotkanie p.t. „Krok pierwszy – Jak odnaleźć się w dżungli social media” odbędzie się 13 czerwca maja br. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie. Gośćmi specjalnymi będą Michał Laskowski – wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego i autor bloga laskowski.edu.pl oraz Artur Małek – twórca bloga naFejsie.pl, skierowanego do osób działających lub zamierzających rozpocząć działania marketingowe na Facebooku. Uczestnicy pierwszego szkolenia z cyklu poznają potencjał tkwiący w social media i możliwości jego wykorzystania. Biorący udział w szkoleniu dowiedzą się również o zasadach funkcjonowania konsumentów w internecie.
Akademia Social Media to projekt skierowany do osób, które prowadzą lub dopiero będą prowadzić działania w mediach społecznościowych:
• Właścicieli i pracowników firm, którzy chcą samodzielnie prowadzić działania w social media, nie korzystając z usług agencji,
• Przedstawicieli firm, które wchodzą na rynek i nie mają dużych budżetów na działania promocyjne,
• Osób, które mają już doświadczenie w prowadzeniu działań w social media i pragną rozwijać wiedzę i aktywność w ich obszarze,
• Osób prywatnych zainteresowanych tematyką PR, marketingu i promocji w internecie,
• Studentów i absolwentów, chcących powiększać swoją wiedzę i kwalifikacje.
Tematy szkoleń Akademii Social Media
Akademia Social Media składa się z ośmiu spotkań. Podczas pierwszego z nich uczestnicy poznają możliwości oferowane przez media społecznościowe. Na kolejnych szkoleniach przedstawione zostaną poszczególne narzędzia i sposoby integracji różnych kanałów komunikacji. Uczestnicy „od środka” poznają też blogosferę. Następne szkolenia będą poświęcone budowaniu strategii oraz maksymalizacji skuteczności, a także sytuacjom kryzysowym. Na koniec cyklu zaplanowano zajęcia na poziomie zaawansowanym, które obejmą działania niestandardowe, reklamę i aplikacje, a także mierzenie zasięgu i skuteczności działań. Uczestnicy każdego spotkania otrzymają zaświadczenie odbycia szkolenia, a dla osób, które wezmą udział w przynajmniej pięciu spotkaniach, przewidziano certyfikaty.
Zapisy
Zapisów dokonuje się oddzielnie na każdą Akademię poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej projektu. Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniach mogą przejść cały program Akademii Social Media (biorąc udział we wszystkich spotkaniach) lub dołączyć do cyklu w wybranym momencie.
Więcej informacji dostępnych jest także na fanpage Akademii Social Media. Patronat medialny nad Akademią Social Media objął portal Trojmiasto.pl.