Apple Polska kontra Samsung na Facebooku
26 listopada 2011, Paulina Pocheć
Wszystko zaczęło się od niezwykle popularnej reklamy Samsunga Galaxy (w ciągu dwóch dni w internecie obejrzało ją ok. 1,5 mln osób), w której pojawia się ironia na temat Apple. Niestety nie wszyscy odebrali tę reklamę jako śmieszną…
Jakiś czas temu na Facebooku pojawił się profil Apple Polska. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie dość kontrowersyjne wypowiedzi administratora tego profilu. Jego wczorajszy komentarz mocno krytykujący Samsunga wywołał lawinę wpisów internautów oraz niemały szum w internecie. Początkowo z profilu Apple Polska usunięte zostały wszystkie obraźliwe komentarze, pojawił się komunikat z przeprosinami informacją o konsekwencjach, które zostaną wyciągnięte wobec autora wpisu. W miarę rozwoju sytuacji, kiedy komentarz wywoływał coraz większe poruszenie w Internecie, cały profil został usunięty. Nadal jednak wielką zagadką jest to, kto jest autorem profilu Apple Polska, ponieważ żaden z oficjalnych oddziałów Apple w Polsce nie przyznaje się do kontrowersyjnego profilu. Niecodzienny komentarz nie umknął również specjalistom NewsPoint.
„Samsung z tą swoją serią Galaxy S… plastikowymi chińskimi zabaweczkami, które skrzypią za każdym razem gdy się je dotyka może co najwyżej robić podzespoły dla iPhone’a a i to mu nie wychodzi …. a nie z nim konkurować. A ten większy wyświetlacz nie jest zaletą tylko wadą!!! Ale cóż mu pozostało jak technologicznie nie są w stanie dorównać Apple to pozostają tylko potyczki marketingowe :). Wygląda jeszcze na to, że Samsung zazdrości tych kolejek bo na jego produkty nikt nie czeka 🙂 Pozdrawiamy wielbicieli serii Galaxy S….hit 🙂 Na szczęście to nasze produkty są najbardziej pożądane na świecie 🙂 Apple Polska”
Zebraliśmy informacje na temat profilu Apple Polska od momentu kiedy wybuchła afera, czyli z 24-25 listopada – łącznie 114 publikacji. Internauci bardzo szybko wychwycili dość kontrowersyjny komentarz: mimo, iż profil został usunięty, niektórzy zdążyli nawet zrobić pamiątkowe zdjęcie wpisu.
Liczba wpisów komentujących nietypową wypowiedź dominowała na serwisach social media – 85 publikacji w dniu, kiedy ukazał się komentarz. Informacja nie umknęła również dziennikarzom, jeszcze wczoraj pojawiło się 15 artykułów na ten temat.
Internauci bacznie śledzą losy profilu Apple Polska (pojawia się i znika na Facebooku), najczęściej dzielą się najświeższymi informacjami na ten temat w społecznościach (Facebook) oraz na mikroblogach (Twitter).
Najwięcej komentarzy odnotowaliśmy na samym zainteresowanym serwisie – Facebook – 41 komentarzy oraz na twitter.com – 34 komentarze.
Oto zestawienie przykładowych wypowiedzi internautów
Metodologia
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz NewsPoint. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „Apple Polska” we wszystkich odmianach.