Branżowe raporty NewsPoint

8 lipca 2009, Paulina Pocheć

NewsPoint, pion monitoringu internetu firmy NetSprint.pl wprowadza na rynek usługę Raporty NewsPoint. Są to pogłębione analizy medialne materiałów pochodzących z internetu. NetSprint jako pierwsza na polskim rynku firma monitorująca media oferuje w ramach raportów analizę komentarzy i wpisów na blogach i forach internetowych. Raporty mogą być dodatkowo rozszerzone o analizy tekstów prasowych oraz materiałów audio i wideo pochodzących z monitoringu  RTV.

Szczegółowe analizy przygotowywane są za pomocą dwóch narzędzi: NewsPoint, czyli systemu monitorującego strony internetowe oraz NewsPoint UGC – systemu monitorującego fora i blogi. Raporty NewsPoint pozwalają specjalistom PR uzyskać pełny obraz efektów działań komunikacyjnych produktu lub usługi prowadzonych w mediach w dowolnym okresie. Umożliwiają porównanie wizerunku firmy oraz firm konkurencyjnych. W ramach raportów NewsPoint można również zbadać sposób, w jaki media opisują poszczególne zagadnienia, na przykład „kryzys na rynku nieruchomości”.

Obecnie NetSprint oferuje cztery rodzaje raportów NewsPoint:

  • Analiza wizerunku – analiza wizerunku medialnego wybranej firmy, produktu, marki, usługi lub osoby. Odpowiada na pytanie, w jaki sposób są postrzegane i przedstawiane przez media. Raport może zawierać analizę za wybrany okres lub porównanie wizerunku w dwóch okresach (np. rok 2007 a rok 2008).
  • Analiza zagadnienia – jest to raport poświęcony określonemu zagadnieniu (na przykład kryzysowi na rynku nieruchomości, genetycznie zmodyfikowanej żywności lub wyborom w Iranie, percepcji terminu public relations w prasie) czy wybranemu sektorowi gospodarki (np. doradcy finansowi).
  • Analiza porównawcza – analiza przeprowadzona dla kilku firm, produktów, marek lub usług. Ten typ raportu pozwala na dokonywanie porównań branżowych i zobrazowanie sytuacji komunikacyjnej danej firmy na tle innych firm z otoczenia.
  • Analiza opinii konsumenckiej – ten typ raportu dotyczy treści z systemu NewsPoint UGC, monitorującego blogi i fora. Dzięki przeanalizowaniu i sklasyfikowaniu opinii, jesteśmy w stanie pokazać, jak kształtuje się konwersacja prowadzona w internecie na temat danej marki, firmy, produktu, usługi (lub całego typu usług).

„Raporty NewsPoint pozwalają na ocenę trafności i skuteczności  działań komunikacyjnych. Badamy, w jaki sposób media opisują dane zagadnienie i jak przychylnie (lub też nieprzychylnie) są do niego nastawione.  Za ich pomocą odpowiadamy również firmom na pytanie, czy wizerunek medialny firmy uległ zmianie, a jeśli tak, to w jakiej skali”– mówi Anna Miotk, dyrektor rozwoju biznesu w pionie monitoringu Internetu NetSprint.pl. „Pogłębiona analiza medialna wspiera planowanie strategii działań komunikacyjnych oraz umożliwia tworzenie świeżych i niestandardowych pomysłów na dotarcie do klientów” – dodaje.

Metodologia

Raporty przygotowywane są w oparciu o analizę treści (tekstów artykułów prasowych, notek z blogów, postów z forów internetowych) połączoną z analizą danych wtórnych (na przykład ilości publikacji w danym okresie, czy ilości publikacji na danym portalu). Podczas analizy uwzględniane są różne czynniki opisujące medium, w którym nastąpiła publikacja, takie jak rodzaj medium (portal, serwis internetowy, wpis na  forum lub blogu), zasięg (krajowe, lokalne), kategoria tematyczna strony, a także znaczenie medium dla klienta. Z kolei artykuły opisywane są za pomocą następujących parametrów: tematyka publikacji,  autor materiału, wydźwięk materiału, ekspozycja materiału (na ile dana firma/produkt wyróżnia się w publikacji), zainteresowanie (jak informacje są dyskutowane przez czytelników i jak często dany temat podejmują dziennikarze), powiązania – na ile firma jest uważana za wartościowe źródło informacji oraz pozycja branżowa – na ile firma lub jej produkt (czy też usługa) wyróżnia się na tle pozostałych obecnych na rynku.

Cena pojedynczego raportu raportu zależy od ilości artykułów poddanych analizie i jest ustalana w momencie przekazania przez klienta hasła (lub haseł), które mają być poddanie badaniu.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...