Case study Kubota – jak korzystać z monitoringu mediów

1 czerwca 2021, Robert Sadowski

Kubota to kultowa marka produkująca klapki, które pokochały miliony Polaków. Olbrzymia popularność „Kubotów” sprawiła, że marka od ponad 25 lat gości na stopach naszych rodaków, a jednocześnie jest symbolem polskich lat 90. Po reaktywacji marki w 2018 roku przywrócono do oferty kultowe klapki Kubota Rzep. Dzięki monitoringowi mediów Newspoint marka wie, co się dzieje w internecie. Z dużą prędkością dziękuje za pochwały i gasi potencjalne pożary.

Newspoint to dla Kubota przede wszystkim narzędzie do monitorowania mediów oraz internetu – dzięki niemu wie, gdzie i jak, w jakim kontekście o marce mówią użytkownicy. To również źródło wiedzy o ekwiwalencie reklamowym uzyskanym w prasie drukowanej. Dzięki wdrożeniu Newspointa klienci z pewnością mogą wiedzieć więcej na temat marki dzięki zgrabnemu odpowiadaniu na pytania w krótkim czasie.

Cele marki przy korzystaniu z monitoringu mediów Newspoint:

  • cyfrowe słuchanie społeczności (social listening)
  • analiza działań i wyników marketingowych
  • reaktywacja i rozwój nowych produktów
  • analiza konkurencji
  • wzmocnienie sprzedaży
  • zwiększenie zaangażowania

Ulubioną funkcją Newspointa są zdecydowanie przejrzyste wykresy (Publikacje/Zasięg, AVE vs. Źródła, Zasięg vs. Źródła), duża intuicyjność narzędzi, przystępny UX oraz szybka pomoc w razie potrzeby.

Obsługa Newspoint to przede wszystkim zadanie odpowiedzialnej za PR, ale równie często odwiedza go specjalista ds. influencer marketingu. Chętnie zaglądają tam też dyrektor marketingu oraz dyrektor e-commerce. Niemal każdy w firmie ma dostęp do platformy. Z narzędzia przede wszystkim korzysta część zespołu marketingowego odpowiedzialna za PR. Kluczowe informacje, które pozyskujemy staramy się wykorzystywać w kolejnych akcjach, promocjach, wydarzeniach .

Więcej informacji, jak jeszcze Kubota korzysta z zalet monitoringu mediów, można znaleźć w specjalnie przygotowanym Case Study Kubota:

https://www.newspoint.pl/Newspoint-Case-Study-Kubota.pdf
https://www.newspoint.pl/Newspoint-Case-Study-Kubota-ENG.pdf

Załóż konto i monitoruj media



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...