Case study Kubota – jak korzystać z monitoringu mediów
1 czerwca 2021, Robert Sadowski
Kubota to kultowa marka produkująca klapki, które pokochały miliony Polaków. Olbrzymia popularność „Kubotów” sprawiła, że marka od ponad 25 lat gości na stopach naszych rodaków, a jednocześnie jest symbolem polskich lat 90. Po reaktywacji marki w 2018 roku przywrócono do oferty kultowe klapki Kubota Rzep. Dzięki monitoringowi mediów Newspoint marka wie, co się dzieje w internecie. Z dużą prędkością dziękuje za pochwały i gasi potencjalne pożary.
Newspoint to dla Kubota przede wszystkim narzędzie do monitorowania mediów oraz internetu – dzięki niemu wie, gdzie i jak, w jakim kontekście o marce mówią użytkownicy. To również źródło wiedzy o ekwiwalencie reklamowym uzyskanym w prasie drukowanej. Dzięki wdrożeniu Newspointa klienci z pewnością mogą wiedzieć więcej na temat marki dzięki zgrabnemu odpowiadaniu na pytania w krótkim czasie.
Cele marki przy korzystaniu z monitoringu mediów Newspoint:
- cyfrowe słuchanie społeczności (social listening)
- analiza działań i wyników marketingowych
- reaktywacja i rozwój nowych produktów
- analiza konkurencji
- wzmocnienie sprzedaży
- zwiększenie zaangażowania
Ulubioną funkcją Newspointa są zdecydowanie przejrzyste wykresy (Publikacje/Zasięg, AVE vs. Źródła, Zasięg vs. Źródła), duża intuicyjność narzędzi, przystępny UX oraz szybka pomoc w razie potrzeby.
Obsługa Newspoint to przede wszystkim zadanie odpowiedzialnej za PR, ale równie często odwiedza go specjalista ds. influencer marketingu. Chętnie zaglądają tam też dyrektor marketingu oraz dyrektor e-commerce. Niemal każdy w firmie ma dostęp do platformy. Z narzędzia przede wszystkim korzysta część zespołu marketingowego odpowiedzialna za PR. Kluczowe informacje, które pozyskujemy staramy się wykorzystywać w kolejnych akcjach, promocjach, wydarzeniach .
Więcej informacji, jak jeszcze Kubota korzysta z zalet monitoringu mediów, można znaleźć w specjalnie przygotowanym Case Study Kubota:
https://www.newspoint.pl/Newspoint-Case-Study-Kubota.pdf
https://www.newspoint.pl/Newspoint-Case-Study-Kubota-ENG.pdf