Czy to jest sympatia, czy to jest kochanie? – walentynkowy raport NewsPoint

14 lutego 2008, Paulina Pocheć

NewsPoint przygotował okolicznościowy walentynkowy raport na temat serwisów randkowych. Zestawienie objęło publikacje na temat tych serwisów w internecie pomiędzy 1 listopada 2007 a 13 lutego 2008. W raporcie uwzględniono 15 portali: be2.pl, buziaczki.pl, cafe.gazeta.pl, cyberrandka.pl, fotoflirt.pl, ilove.pl, lovecity.pl, passion.com, randki24.pl, randki.interia.pl, randki.gery.pl, randki.wp.pl, , randki24.pl, single.pl, sympatia.onet.pl. Z zestawienia wynika, że serwisy randkowe nie prowadzą aktywnych działań z zakresu public relations.

Najaktywniejszym tego typu portalem w polskim internecie jest sympatia.onet.pl (34 publikacje). Pozostałe wybrane do badania serwisy w badanym okresie zanotowały po 1-3 publikacje (ilove.pl, randki.interia.pl, randki.wp.pl, randki.o2.pl, cafe.gazeta.pl, fotoflirt.pl), lub też wcale (m.in. cyberrandka.pl, passion.com, randki24.pl czy be2.pl).

Większość publikacji internetowych zawierających nazwy serwisów to wzmianki – często w kontekście prowadzonych kampanii reklamowych czy też innych działań marketingowych. Bardzo często pojawiają się również informacje o potencjalnych zagrożeniach wynikających z randkowania poprzez internet (m.in. proces oskarżonego o zabójstwo kobiety poznanej przez serwis randkowy; temat sponsoringu seksualnego). Artykuły, w których wzmiankowano strony randkowe, poruszały też takie tematy, jak nieudana inwestycja funduszu European Founders w serwis randkowy ilove; porady – jak dobrze zaprezentować się na portalu randkowym i jak umiejętnie z niego korzystać; szukanie partnera przez biuro matrymonialne/serwis randkowy, zalety i wady takiego rozwiązania, etc. Publikacje, które pojawiły się 13 lutego dotyczą ogólnego spadku popularności serwisów randkowych.

Przy tworzeniu listy stron do badania korzystano ze statystyk Alexa.com. Z analiz tych statystyk wynika, że przed walentynkami wyraźnie zaczyna rosnąć ruch na portalach randkowych. Nie ma to jednak wyraźnego przełożenia na liczbę publikacji – przynajmniej tuż przed 14 lutego. Mała ilość artykułów może wynikać z większego nacisku położonego przez te portale na działania reklamowe lub linki sponsorowane oraz z niestosowania działań public relations online. Prowadzi to do niezbyt optymistycznego wniosku, że portale niedoceniają PR w internecie, chociaż swoją ofertę kierują właśnie do internautów.

Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint (www.newspoint.pl).



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.