Panel Newspoint oferuje dostęp do dwóch ciekawych modułów – Konkurencji i Branży. Dlaczego warto z nich skorzystać? Przede wszystkim, dają one możliwość sprawdzenia, co słychać u twojej konkurencji i jak na jej tle wypada twoja firma czy marka. To ważne narzędzia dzięki którym będziesz w stanie zaplanować swoje działania, zobaczyć luki w branży czy nowe potrzeby klientów. Krótko mówiąc, uważne obserwowanie konkurencji i branży może być kluczem do sukcesu, a Newspoint daje do tego użyteczne narzędzia.
Jak badać konkurencję w Newspoint?
Oferujemy dwa moduły, które pomagają w tym zakresie. Pierwszy z nich to Moduł Konkurencji, znajdziesz go na pasku po lewej stronie lub na dole panelu. Aby z niego skorzystać, musisz wcześniej utworzyć projekt dla swojej konkurencji, a następnie zdefiniować konkurencję za pomocą właściwych słów kluczowych, dodając ten projekt w odpowiednim miejscu panelu. Newspoint pokaże statystyki firmy twojej oraz konkurencyjnej na wspólnych wykresach – dzięki temu, możesz zobaczyć, jak obie marki prezentują się w mediach, o kim częściej się mówiło w danym czasie, kto prezentowany był częściej w „bardziej płatnych” mediach (ekwiwalent reklamowy).
Bardziej szczegółowe statystyki na temat konkurencji możesz poznać przeglądając dedykowany im projekt – w tym module zobaczysz tylko najważniejsze wykresy, które pokazują ogólną tendencję. Na jednym wykresie można porównać aż 8 konkurencyjnych firm. Wykres możesz zapisać do wykorzystania w raporcie podsumowującym lub prezentacji.
Drugą opcją jest Moduł Branża – działa on na podobnej zasadzie, co Moduł Konkurencja, jest tylko bardziej rozbudowany. Dzięki niemu, możesz zobaczyć, jak dana firma oraz jej konkurencja wypada na tle całej branży. Jeśli np. zajmujesz się ubezpieczeniami, możesz dodać swoją firmę oraz bezpośrednią konkurencję i sprawdzić, jak wypadają na tle wszystkich innych firm ubezpieczeniowych. Reasumując w ten sposób zobaczysz, ile wzmianek o ubezpieczeniach to wpisy zawierające nazwę twojej marki, a ile konkurencji.
“Konkurencja” to też nasze produkty oraz konkretne modele produktów
Podaliśmy podstawowe zastosowanie tych 2 modułów w panelu Newspoint. Jednak można je też wykorzystać, aby zbadać statystyki dotyczące tylko twojej firmy. Jeśli przez twoją firmę prowadzone są różne marki, projekty czy kampanie, to możesz porównać je ze sobą w opisanych modułach Konkurencji lub Branży. To umożliwi ci sprawdzenie, o której kampanii czy marce więcej się mówi, a które być może warto bardziej promować w mediach. Możesz porównać również różne swoje produkty i modele produktów, aby sprawdzić, który jest bardziej medialny, o którym pisze się więcej. Możesz korzystać z Modułu Konkurencji, jako swoistej porównywarki różnych, własnych projektów. Ba, nie tylko swoich – także wielu innych firm z branży.
Warto sprawdzać na bieżąco, co dzieje się u twojej konkurencji oraz jak twoja firma prezentuje się na tle całej branży. To pozwoli przygotować i dostosowywać lepszą, bardziej trafioną strategię marketingową. Jeśli korzystasz już z Panelu Newspoint, koniecznie przetestuj oba moduły – może to stać się twoim kluczem do sukcesu. Jeśli jeszcze nie testowałeś naszego narzędzia do monitoringu mediów, koniecznie skorzystaj z tygodniowego, bezpłatnego okresu próbnego.
Jeśli interesujesz się monitoringiem mediów i social mediami, koniecznie musisz zapoznać się z naszym zestawieniem TOP 50 platform społecznościowych, które monitoruje Newspoint. Przygotowany przez naszych specjalistów ranking przedstawia najpopularniejsze serwisy będące liderami pod względem rozpoznawalności, aktywności użytkowników oraz funkcjonalności. Przygotowaliśmy krótki opis, w którym znajdziesz informacje, takie jak charakterystyka platformy czy liczba jej użytkowników. Dzięki...
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów Newspoint, korzystających z panelu służącego do kompleksowego monitoringu mediów, wdrożona została nowa funkcjonalność. Wyszukane publikacje z projektu lub tagu można dodatkowo wyeksportować w formacie .html i otrzymać bezpośrednio e-mailem. Jest to forma bardzo podobna do wysyłanych przez narzędzie alertowych powiadomień.
Monitoring mediów bazuje na słowach kluczowych. Przede wszystkim wyznaczają one tematykę publikacji, których poszukujemy, obserwujemy i otrzymujemy w ramach prowadzonego monitoringu. Jednak to prawidłowe wpisanie dobrze dobranych fraz oraz ich odpowiednia konstrukcja umożliwiają wyszukanie publikacji, które faktycznie nas interesują oraz wyeliminowanie wpisów niedotyczących brandu czy wartościowego nas tematu. Na co warto zwrócić uwagę przy doborze słów kluczowych?...
Newspoint, specjalizujący się w kompleksowym monitoringu mediów, udostępnił funkcjonalność eksportu danych, na podstawie których tworzone są wykresy i statystyki w Panelu. Funkcja ta ma na celu ułatwienie tworzenia własnych alertów ilościowych oraz wyciąganie danych do dedykowanych KPI.
Newspoint, specjalizujący się w monitoringu mediów, udostępnił nowy, rozwinięty moduł analityki influencerów. Jest to w pełni funkcjonalna wyszukiwarka liderów opinii oraz publikowanych przez nich postów i komentarzy. Aktualnie analityka obejmuje aktywności na czterech platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.