Ekobarometr – piąta edycja badania postaw ekologicznych Polaków
17 kwietnia 2023, Robert Sadowski
Startuje 5. edycja EKObarometru – cyklicznego, ogólnopolskiego badania poświęconego analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. Realizowany jest przez agencję SW Research nieprzerwanie od I kwartału 2020 roku. Newspoint po raz kolejny został patronem medialnym badania.
Pośród badanych zagadnień 5. edycji EKObarometru pojawi się m.in. odniesienie do:
- postaw Polaków w kontekście ekologicznym
- poziomu świadomości Polaków na temat ekologii, zrównoważonego rozwoju i ESG
- zwyczajów zakupowych Polaków w obszarze produktów bio/eko
- percepcji marketingu i reklam ekoproduktów/ekousług
- oceny efektywności popularnych akcji ekologicznych
- zrozumienia i postrzegania pojęcia greenwashingu
- oceny ekologicznych działań firm z perspektywy pracowników
…a także wielu innych kwestii w tym określenia wpływu bieżących wydarzeń i zjawisk na podejście Polaków do ekologii.
Raport podsumowujący najbliższą edycję projektu uwzględni porównania wyników do rezultatów z trzech poprzednich pomiarów i będzie opublikowany w połowie czerwca 2023. Badanie w całości przeprowadzi certyfikowana agencja badawcza – SW Research. Projekt zrealizowany zostanie techniką wywiadów online CAWI z wykorzystaniem autorskiego panelu badawczego SWpanel.pl na próbie 1500 Polaków – gwarantując, że żaden element ekosystemu nie ucierpi w trakcie realizacji badania. 😊
Do kogo skierowany jest EKObarometr?
Raport jest skierowany do osób oraz firm zajmujących się reklamą, marketingiem, projektowaniem produktów i usług, brandingiem, społeczną odpowiedzialnością biznesu, specjalistów organizacji pozarządowych, redakcji ale również do osób zaciekawionych sytuacją społeczną w Polsce oraz wszystkich zainteresowanych kwestiami ekologicznymi.
Zapraszamy do współpracy w charakterze partnerów, komentatorów lub ekspertów, a szczególnie:
- dziennikarzy i redakcje zajmujące się tematyką ekologii
- ekspertów, komentatorów różnych branż
- firmy oraz instytucje, które posiadają w swojej ofercie produkty ekologiczne
- wszystkie podmioty, które w swoich wartościach, polityce lub strategii mają wpisane kwestie ekologiczne czy ESG
wszystkich, którym ta tematyka jest bliska.
Zapraszamy do udziału! Dowiedz się więcej o EKObarometrze.