Funkcje Newspoint, których prawdopodobnie nie znasz
30 lipca 2020, Robert Sadowski
Czasami z jakiegoś produktu korzystamy niemal codziennie, ale nie do końca zdajemy sobie sprawę z jego wszystkich możliwości. A one czasem mogą podnieść komfort naszej pracy lub pozwalają zaoszczędzić dużo czasu. Dlatego dziś prezentujemy kilka nowych, mniej znanych lub nieoczywistych funkcji narzędzia Newspoint, które mogą okazać się przydatne lub po prostu warto o nich wiedzieć.
Tagi
To jedna z tych funkcjonalności, która może pozostać niezauważona. Tagi jednak pozwalają na łatwą kategoryzację (szufladkowanie) publikacji – dzięki temu można oznaczać np. najważniejsze wzmianki, publikacje, do których chcemy nawiązać w naszej komunikacji, lub oznaczyć posty, które powinna zobaczyć konkretna osoba.
Tagi posiadają swoje własne opcje – możemy “przypiąć” (podobnie jak na Facebooku publikacja będzie ukazywała się u góry) te treści, których nie możemy pominąć – co ważne “przypięte” publikacje będą znajdowały się na górze raportów doc/ pdf, a nie jedynie w panelu. Najważniejsze treści zawsze będą na początku.
Możliwość ustawienia tagów uzyskasz po kliknięciu na menu rozwijalne znajdujące się w lewym rogu.
Dzięki widokowi statystyk możemy także generować raporty z tych określonych tagami. Jeśli np. oznaczyliśmy tagiem nasze własne informacje prasowe, to dzięki temu pod koniec roku będzie łatwo tworzyć raport podsumowujący.
Alerty, czyli informacje o wzmiankach prosto na Twojego maila
Są one istotne zawsze, kiedy chcemy mieć rękę na pulsie. Nawet jeśli o marce/ produkcie za który odpowiadamy pisze się tak dużo, że nie ma fizycznej możliwości na bieżąco przeglądać wszystkich wzmianek to warto wybrać dla nas kluczowe źródła lub konteksty (np. najbardziej kryzysogenne, jak n.p. UOKiK ) i dostawać o nich osobne powiadomienia na maila, by być na bieżąco.
Warto zwrócić uwagę, na dodatkowe możliwości, jakie dają nam ustawienia alertów – możemy dostosować szablon i dodać logo oraz dobrać kolorystykę, tak, by była zgodna z paletą kolorów firmy.
Zakładka “Alerty” znajduje się w menu rozwijanym w prawym górnym.
Szybka wyszukiwarka
Masz ustawiony profil, ale interesuje Cię węższy kontekst, np. jak często cytowana była wypowiedź Twojego pracownika? Teraz nie musisz ustawiać nowego konta, ale masz możliwość szybkiego skorzystania z wyszukiwania w konkretnym projekcie – wyniki wyszukiwania nie są trwałe i w ten sposób możemy szybko sprawdzić wiele kontekstów jeden po drugim.
Szybka wyszukiwarka daje możliwość łatwego przejrzenia treści i wyłonienia pierwszych kontekstów dyskusji.
Szybka wyszukiwarka znajduje się w zakładce “Publikacje” w widoku projektu.
Konkurencja
Potrzebujesz często szybkiego, ilościowego porównania liczby wzmianek – nic prostszego.
W panelu istnieje możliwość trwałego zapisu i porównywania ilości wzmianek, ich rozkładu w czasie, udziału w głosie i płci autorów wzmianek.
Raz ustawiona konkurencja będzie zawsze widoczna w projekcie – przynajmniej do czasu zmiany ustawień. Konkurencja to nie muszą być tylko konkurencyjne do Twojej marki. Mogą to być nazwy Twoich produktów, nazwiska influencerów, dziennikarzy, celebrytów, tytuły prasowe, nazwy programów, etc…
Konkurencja znajduje się w zakładce “Statystyki” w widoku projektu.
Klikalne wykresy
Widzisz duży wzrost liczby wpisów danego dnia i zastanawiasz się, czym jest on spowodowany?
Najedź na wybraną datę na wykresie i kliknij lewym przyciskiem myszy. Zostaniesz przeniesiony do listy publikacji z wybranego okresu czasu. Te oczywiście możesz filtrować np. po estymowanym zasięgu lub AVE, tak, by wybrać te najbardziej wartościowe.
Tak samo istnieje możliwość klikania nazw TOP stron lub TOP autorów – panel przeniesie nas do publikacji z danej strony lub autora, które spełniają zadane kryteria wyszukania.
Klikalne wykresy znajdują się w zakładce “Statystyki” w widoku projektu.
Foldery
Masz bardzo rozbudowane konto w panelu Newspoint z wieloma projektami? Z niektórych profili korzystają wybrane osoby a chciałbyś stworzyć podział na branże, języki lub dowolne inne kryterium?
Panel Newspoint oferuje funkcjonalność, która pozwoli na stworzenie dedykowanych folderów i łatwiejsze ich wyszukanie w przyszłości.
Tak pokrótce przedstawia się kilka wybranych i bardzo przydatnych funkcji naszego narzędzia do monitoringu mediów. Jeśli masz dodatkowe pytania – zapraszamy do kontaktu – kontakt@newspoint.pl. Z chęcią pomożemy i wysłuchamy wszystkich uwag.