Gorące tematy w sieci. Kobiety vs mężczyźni

11 sierpnia 2016, Paulina Pocheć

Newspoint zbadał opinię internautów na temat problemów i newsów, które przodowały w minionych miesiącach w sieci. Posyłanie sześciolatków do szkół, koniec 6 sezonu „Gry o tron”, plany zmiany ustawy antyaborcyjnej, program 500+, emigranci, frankowicze i premiery nowych modeli smartfonów – to gorące tematy w sieci, które zostały przeanalizowane. Badania przeprowadzono pod kątem kobiety vs mężczyźni.

W zależności od poruszanego tematu rozkład aktywności płci autorów wypowiedzi przybierał inny wymiar. Kobiety były aktywniejsze w dyskusjach dotyczącej tematów społecznych, np. posyłania sześciolatków do szkół.  Natomiast mężczyźni o wiele częściej udzielali się w tematach dotyczących polityki i technologii, np. w dyskusji na temat nowych modeli smartfonów. Procentowy rozkład komentarzy obu płci był podobny w dyskusji dotyczącej aborcji, programu 500+ i „Gry o tron”.

Top serwisy i wydźwięk wypowiedzi

Większość opinii pojawiła się na Facebooku. Internauci często korzystali także z Twittera. Poza portalami społecznościowymi panie chętniej wypowiadały się na forach kobiecych np. wizaż.pl, a mężczyźni na portalach technologicznych np. gsmonline.pl. Zauważyć można, że kobiety w komentarzach częściej odnosiły się do emocji i skutków danej sytuacji, natomiast mężczyźni w tematach społecznych kierowali dyskusję na tory polityczne. Interesujący jest również fakt, że kobiety częściej niż mężczyźni komentowali zakończenie 6. sezonu „Gry o tron”. Damska część internetowej widowni chętnie dzieliła się z innymi informacją, że zaczęła oglądać serial, natomiast mężczyźni wykazywali niezadowolenie z pojawiających się tzw. „spoilerów”. W dyskusji dotyczącej zmiany ustawy antyaborcyjnej mężczyźni zwracali uwagę, że w tej sprawie wypowiadać powinny się głównie kobiety. Panie również wskazywały na fakt, że mają prawo do decyzji. Ciekawą sytuację zaobserwować było można również w dyskusji o telefonach. Panowie pisząc o telefonach głównie dzielili się z informacją, że nie mogą doczekać się aż wypróbują nowe modele. Panie komentując na forum, częściej szukały  pomocy w rozwiązaniu problemów ze sprzętem.

Mężczyźni byli bardziej aktywni

Podsumowując, we wszystkich przeanalizowanych przez Newspoint dyskusjach, kobiety stanowiły blisko 42% komentujących, natomiast mężczyźni około 58%. Kobiety, aby móc przyjąć rolę ekspertów powinny częściej udzielać się w dyskusjach politycznych i technologicznych.

Badanie realizowano od początku marca do końca maja 2016.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...