Rok 2020 jest bardzo trudny dla świata sportu. Do zmagań z własnymi rekordami, czasem, przeciwnikami, słabościami, doszedł jeszcze koronawirus i światowa epidemia. Ta ciągła niepewność, czy zawody się odbędą, czy będzie gdzie trenować i czy organizm jest na tyle odporny, by temu wszystkiemu podołać? Nurtujące pytania, czy oby nie jestem zarażony, co wykażą testy, czy konieczna będzie kwarantanna? Problemy natury wytrzymałości psychicznej zrównały się z tymi kondycyjnymi i technicznymi.
Na takim podłożu niepewności zrodził się sukces jednej z najmłodszych gwiazd polskiego sportu – tenisistki Igi Świątek. Iga Świątek w turnieju French Open w meczu finałowym pokonała, rozstawioną z numerem 4 w światowych rankingach, Sofię Kenin 6:4, 6:1. Dzięki temu została pierwszym polskim zwycięzcą turnieju wielkoszlemowego w grze pojedynczej i podkreślmy – mając zaledwie 19 lat. Jej ciężka praca i sukces sportowy zostały zauważone w mediach online. Przekuły się na powstanie 85 382 publikacji w internecie i mediach społecznościowych oraz ponad 900 mln zasięgu w tym roku. A te przełożyły się na ponad 6,5 mln PLN ekwiwalentu reklamowego. Oczywiście największy udział tych wyników przypada na październikowy sukces (59 282 publikacje warte 4,8 mln PLN).
Liczba publikacji na temat Igi Świątek
Udział publikacji w mediach na temat Igi Świątek
Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Igi Świątek
Zasięg publikacji na temat Igi Świątek
W 2020 roku do połowy października o Idze Świątek wspomniano w 85 382 publikacjach w internecie. Najwięcej wpisów opublikowano na Facebooku (52%), portalach (19%), Twitterze (15%) i na YouTube (12%). Materiały te wygenerowały dotarcie (zasięg) na poziomie 970 milionów kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego zebranych publikacji, na podstawie danych monitoringu mediów Newspoint, wyniosła 6,524 miliona zł. Z czego prawie 4,8 mln zł wygenerowały pierwsze 2 tygodnie w miesiącu październik.
Reakcje na publikacje na temat Igi Świątek
Wpisy o Idze Świątek cieszyły się dużą popularnością. Zyskały ponad 4,067 mln polubień, 209 tys. komentarzy i 189 tys. udostępnień.
TOP 10 portali z publikacjami na temat Igi Świątek
Z portali internetowych na temat Igi Świątek najczęściej pisały redakcje sportowe: Sportowefakty.wp.pl (890 publikacji), Microsoft News (643), Sport.interia.pl (610), Sport.se.pl (438) oraz Przegladsportowy.pl (417).
Rozkład publikacji w czasie na temat Igi Świątek
Na przestrzeni całego roku, miesięczna liczba publikacji na temat Igi Świątek w internecie i social media wahała się od 1 500 do 5 000 tysięcy. Sukces październikowy spowodował eksplozję wpisów oraz artykułów i już w połowie października wywindował ją do poziomu prawie 60 000.
Czekamy na kolejne wygrane naszej tenisistki i gratulujemy sukcesu!
Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.
Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...