Jak konsumują media Y i Z, czyli jak dotrzeć do młodych?
10 października 2019, Kamil Kalinowski
Jakie są ulubione marki pokolenia Y i Z? Co młodemu pokoleniu ma do zaoferowania telewizja? Czy gaming zastąpi media tradycyjne, a może także social media? Czy polskość ma znaczenie dla pokolenia Y i Z – odpowiedzi na te pytania udzielą prelegenci na konferencji MMP Insight Day „Młoda generacja – gaming, streaming, marki, social media” – już 23 października w Warszawie (MsMermaid, ul. Wioślarska 8). Organizatorem konferencji jest magazyn „Media Marketing Polska” (VFP Communications).
Insight Day to konferencja poświęcona komunikacji z
młodym pokoleniem, czyli osobami urodzonymi
pomiędzy 1995 a 2012 r. Kim są ludzie, którzy nie znali świata bez stałej
łączności i natychmiastowej dostępności informacji? Warto to wiedzieć, bo w
2020 r. będą oni stanowić już 40% wszystkich konsumentów!
– Marketerzy na ogół nie grają w
„Fortnite”, nie korzystają z TikToka i Twitcha, nie używają smartfonów Xiaomi.
Nie fascynują się też elektrycznymi hulajnogami i dronami. Zrozumienie i
dotarcie do pokolenia Y i Z to wyzwanie dla marek, ale także skomplikowane
zadanie dla mediów i twórców treści – mówi Tomasz Wygnański, redaktor
naczelny „MMP”. – Na konferencji MMP
Insight Day chcemy popatrzeć na młodych konsumentów z szerokiej
perspektywy. Chcemy poznać ich pasje, dowiedzieć się, jak spędzają czas, jak
konsumują media i jakie marki wybierają – dodaje Wygnański.
Podczas Insight Day eksperci, którzy przybliżą świat gamingu, opowiedzą o tym, jak streaming zmienia sposób konsumpcji mediów, przedstawią kanały social media używanych przez pokolenie Y i Z. Nie zabraknie case studies marek, które w skuteczny sposób trafiły ze swoim przekazem do młodej generacji.
Gaming jak TV i
jak social media
Piotr Bombol, CEO agencji Gameset,
jeden z prelegentów konferencji, będzie mówił podczas Insight Day o fenomenie
gier i ich wykorzystaniu w marketingu. Na pytanie o najpopularniejsze wśród
młodych gry odpowiada:
– Wydawcy gier niechętnie dzielą się danymi. Z innych źródeł możemy
oszacować, że cztery tytuły: FIFA, Fortnite, League of Legends i Counter Strike
mają po około milionie fanów, którzy śledzą związane z tymi tytułami treści na
YT, Facebooku czy Twitchu. Milion fanów ma prawdopodobnie też Minecrafta, ale
to gra adresowana do młodszych (także dzieci), niestety YouTube nie oferuje
analityki, która pozwalałaby na pomiar tak młodego audytorium.
Jak
gaming powinni traktować marketerzy?
Jest to kolejne medium, które
zajmuje coraz więcej czasu wolnego. Dzieje się to kosztem innych form rozrywki.
Badania pokazują, że gracze oglądają mniej telewizji, a nawet oglądają mniej
niż inni konsumenci seriali na serwisach streamingowych. To dlatego Netflix za
swojego głównego konkurenta uważa grę Fortnite i zamierza dotrzeć do graczy,
tworząc bardziej interaktywny kontent.
ONI TAM BĘDĄ
Do grona prelegentów Insight Day 2019 zaproszeni
zostali eksperci z szeroko pojętego rynku mediów – w tym przedstawicieli
nadawców TV, operatorów VoD, marketerów, agencji mediowych, biur reklamy i firm
badawczych, a wśród nich:
Agnieszka
Jaworska, product
marketing manager, CEE, Facebook, Michał Kot, new business director, IQS, Piotr Bombol, CEO, Gameset, Marta
Zarosa, head of
social audience, Open Mobi, Lucyna Koba, business development director,
Gemius, Justyna Borkowska, kierownik ds. digital marketingu,
Play, Tomasz Przeździecki, associate director, Mediacom, Michał Krajewski, head of music – Poland, Cord, Mateusz Szmigiero, music supervisor, producent muzyczny, DJ,
Cord, Julia Mardeusz, social media manager, Coca-Cola, Alicja Gołębiewska, senior communications planner, MediaCom, Julia Kruk, dyrektor Brand Solutions CEE, Viacom, Kamil Sokołowski, CEO & founder, BrandBuddies, Radek Sączek, creative group head, Tandem Media, Michał Dobrzański, senior menedżer, Dział Analiz i Rozwoju
Produktów, Tandem Media, Joanna Kopeć, media research manager, AGB
Nielsen Media Research.
DLA KOGO INSIGHT DAY
Co roku udział w konferencji „MMP” bierze ok. 250przedstawicieli branży mediowo-reklamowej, a
wśród nich m.in. marketerzy, nadawcy TV, wydawcy internetowi, producenci
kontentu – związani zawodowo z mediami, domami mediowymi, agencjami
reklamowymi, digital, kreatywnymi, studiami produkcyjnymi.
Do udziału w Insight Day zapraszamy również osoby
zainteresowane tematyką mediów, marketingu i reklamy pragnące rozwijać się
zawodowo w tej branży.
KUP BILET – https://insightday.pl/
Szczegółowy plan konferencji – https://insightday.pl/
Konferencję poprowadzi Tomasz Wygnański, redaktor naczelny
magazynu „Media Marketing Polska”, portalu MMPonline oraz serwisu MMP24.