„Jak pies z kotem?” Anna Miotk i Michał Kosmulski w wywiadzie dla it-manager.pl
29 lipca 2013, Paulina Pocheć
Anna Miotk, dyrektor ds. Badań i Rozwoju Produktu Newspoint oraz Michał Kosmulski, dyrektor IT ds. Newspoint w rozmowie o relacjach IT i marketingu.
Anna Miotk (dyrektor badań i rozwoju produktu, Newspoint): Mówiąc Twoimi słowami, Michał, to relacje między IT i marketingiem w firmie, są skomplikowane. Osoby z IT tworzą swoje własne, hermetyczne światy, mają swoje specyficzne słownictwo, czy specyficzne żarty. W kontaktach z informatykami jak rzadko z którą grupą zawodową, mam wrażenie, że jestem z innej rzeczywistości. Że w sumie to oni mogliby się obyć bez tych wszystkich, którzy są naokoło – robić sobie fajne aplikacje, chodzić razem na obiady czy na piwo. Czują się dobrze w swoim towarzystwie.
Michał Kosmulski (dyrektor IT, Newspoint): Przede wszystkim, świat IT nie jest wcale jednorodny. Świat marketingu zapewne też. Dlatego od razu zaznaczam, że wszystko co powiem dotyczy mojego punktu widzenia i siłą rzeczy będzie uogólnieniem. Określenie “informatyk” może oznaczać bardzo różne osoby. Mi kojarzy się głównie z pierwszą linią wsparcia użytkowników, a więc osobą, która naprawia drukarki i pokazuje, w którą ikonkę należy kliknąć aby wykonać jakąś akcję w ulubionym programie użytkownika. Sam mam doświadczenia głównie z programistami, którzy niewątpliwie tworzą coś w rodzaju własnej subkultury. Występują też duże różnice między poszczególnymi osobami, np. w poziomie komunikatywności.
(czytaj więcej w serwisie it-manager.pl)