Jak ugryźć TikToka?

19 maja 2022, Adriana Baranowska

TikTok zdobywa szczyty popularności ostatnich lat. Mimo tego nadal wiele firm, organizacji, podmiotów prywatnych i publicznych nie jest przekonana do platformy. Aplikacje wykorzystujące formę video zdecydowanie różnią się od społeczności, na których króluje przede wszystkim słowo pisane czy obrazek. Strategii prowadzenia profili na Facebooku, Twitterze czy Instagramie nie można przenieść bezpośrednio na TikToka. Co go wyróżnia? Na co warto zwrócić uwagę?

Przede wszystkim rozrywka

Kategoria “rozrywka” jest najpopularniejszą na platformie. Użytkownicy nie skupiają się na ważnych, politycznych czy ekonomicznych publikacjach i wpisach. Nic dziwnego. Sam TikTok określa siebie jako platformę rozrywkową, a wszelkie partnerstwa oznaczane są jako Official Entertainment Partner. Potwierdzają to także dane opublikowane przez statista.com wskazujące na najpopularniejsze kategorie publikacji wyznaczone na podstawie hasztagów.

Oprócz kategorii rozrywka, na kolejnych miejscach znalazły się: taniec, pranki, sport, DIY oraz beauty care. Wszystkie grupy odnoszą się do rekreacji – zabawy, wypoczynku lub hobby. 

TikTok: Najpopularniejsze kategorie na bazie hasztagów
Najpopularniejsze kategorie na bazie hasztagów

Na TikToku wygrywa rozrywka. Aby przyciągnąć odbiorcę publikowane treści muszą być intrygujące, zabawne i możliwie niepowtarzalne. Tylko takie wpisy mają szansę na zdobycie największej liczby wyświetleń. 

Najlepsze wskaźniki zaangażowania

TikTok osiąga najlepsze wskaźniki zaangażowania spośród platform społecznościowych. To najlepszy sposób na udostępnianie treści i zwiększenie popularności oraz rozpoznawalności marki. Potwierdzają to wyniki analizy Upfluence. Według statystyk mikroinfluencerzy osiągnęli wskaźniki zaangażowania na poziomie 17,96% na TikToku, 3,86% na Instagramie i 1,63% na YouTube. Natomiast megainfluencerzy: 4,96% na TikToku, 1,21% na Instagramie i 0,37% na YouTube. Różnice mówią same za siebie.

Czas ma znaczenie

Trendy zawsze wyznaczają zainteresowanie branżowych firm badawczych. Hootsuite, Senior Distribution Producer Elizabeth Morale czy Influencer Marketing Hub wskazały statystycznie najlepsze pory do publikowania na TikToku. Mimo różnic są zgodne, że najlepszą porą do publikacji nagrań na platformie są poranki w dni powszechnie. Jednocześnie w analizach podkreślają, że użytkownicy są aktywni przez całe dnie, więc każda pora może okazać się najlepsza. Pomocne może być korzystanie z opcji TikTok Pro i bieżąca obserwacja zaangażowania i reakcji na wpisy wśród odbiorców.

Konkurencja źródłem inspiracji

Przy początkowym braku doświadczenia na nowej platformie warto skorzystać z inspiracji zaczerpniętych na profilach innych firm i marek z branży. Opłaca się sprawdzić, kiedy publikują wpisy, czy zyskują popularność i ile interakcji osiągają. Konkurencja dzieli tę samą grupę odbiorców, a więc są to także Twoi potencjalni klienci. Nawet jeśli taktyka się nie sprawdzi, będzie to już podstawa do wyciągnięcia wniosków,  dostosowania parametrów i uzyskiwania lepszych wyników.

Marketer na TikToku

Chociaż w branży marketingu TikTok może nie być najłatwiejszą platformą do komunikacji (np. ze względu na konieczność dostosowania treści do oczekiwań odbiorców, tworzenie krótkich, ciekawych filmików czy połączenie przekazywanych treści z zabawą i żartem, przy jednoczesnym dbaniu o wizerunek marki), na pewno staje się coraz bardziej popularny i użyteczny. Śledzenie analiz i bycie na platformie staje się niezbędne w procesie zrozumienia wpływu i generowanego zasięgu treści. 

TikTok to szybkie i skuteczne dotarcie do odbiorców młodszych pokoleń. Platforma umożliwia także otwarcie się na nowe formy komunikacji. Niewątpliwie przekaz video i wszelkiego rodzaju treści ruchome są przyszłością content marketingu.  Takie tendencje są widoczne już od wielu lat. Co więcej, social media jako źródła contentu są nieprześcignione, a video to najbardziej dynamicznie rozwijające się treści online. Widać to także po rozwoju innych platform i ich odpowiedzi na oczekiwania odbiorców. Facebook, Twitter, Instagram czy Snapchat wprowadziły możliwość wgrywania filmików, udostępniania ich oraz streamingu. 

Marketerzy na TikToku mogą oczekiwać większej liczby obserwujących, interakcji i komentarzy niż w innych aplikacjach. To świetna wiadomość dla firm i marek, które chcą budować silne zaangażowanie społeczności i zwiększać świadomość marki.

Mój Tik Tok

Podkreślanie swojej wyjątkowości sprawdza się na każdej platformie społecznościowej. Tym bardziej przy chęci zyskiwania popularności. Interesujące dane, zaskakujące wpisy i nietuzinkowe video to podstawa. Niezbędne są także filmy wysokiej jakości. Warto spersonalizować swojego TikToka oraz wyróżniać się spośród innych z branży. Każdy nowy pomysł może okazać się trafiony i przełożyć się na wyższą oglądalność i większą ilość interakcji.

Algorytm Tik Toka

Mimo że dokładny algorytm nie jest ogólnodostępny, można przypuszczać, że jest on powiązany z interakcjami na wpisy, informacjami przekazywanymi w nagraniach i zaawansowanymi ustawieniami kont. Na tej podstawie wskazać można istotne zmienne. Będą to: wyświetlenia, hasztagi, czas interakcji, a także rodzaj treści.

Ważne są pierwsze sekundy naszego nagrania. Wielu użytkowników będzie wyłącznie scrollować platformę i zatrzymywać “oko” przy nielicznych wpisach. Z tego względu liczy się początek wideo – coś ciekawego, niestandardowego, co przyciągnie uwagę użytkownika. 

Otwórz się na innych

TikTok należy do platform społecznościowych, a więc nie brakuje na nim użytkowników, którzy chętnie wejdą we współpracę. Warto to wykorzystać przy budowaniu zasięgów i dotarcia z treściami do nowych użytkowników. Istotne będzie wzajemne komentowanie nagrań czy ich udostępnianie. Te zasady są zgodne na wszystkich platformach społecznościowych.

Postępująca mobilność uwypukla znaczenie bycia w sieci. To też ważny trend wskazujący na konieczność zmiany sposobu przygotowywania treści. 

***

Więcej o TikToku poczytasz we wcześniejszych wpisach na naszym blogu:

TikTok rządzi?

TikTok dla biznesu – 12 powodów dla których warto tam być



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...