Jak używać Facebooka, by zyskał Employer Branding
13 marca 2018, Robert Sadowski
Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to wielofunkcyjne narzędzia służące do komunikacji nie tylko pomiędzy znajomymi, ale też tej związanej z działaniami marketingowymi i wizerunkowymi. Nic więc dziwnego, że również firmy-pracodawcy dostrzegają potencjał takich platform jak Facebook w działaniach z zakresu employer brandingu. Co więcej, przy szybkim rozwoju mediów społecznościowym, a co za tym idzie, komunikacji internetowej, działania w tym obszarze stają się już koniecznością.
Facebook dzisiaj to wielofunkcyjna platforma pozwalająca się komunikować, tworzyć całe grupy tematyczne, gdzie można dzielić się swoimi poglądami (i nie tylko), miejsce ogłoszeń, reklam, organizowania eventów i wiele innych. Wszystko to sprawia, że ten największy serwis społecznościowy jest jednym z głównych miejsc komunikacji marketingowej firm oraz świetną platformą dla zarówno dla osób poszukujących z pracy, jak i szukających pracowników. To tu można znaleźć opinie, komentarze czy działania komunikacyjne potencjalnego pracodawcy. Jak zatem budować wizerunek dobrego pracodawcy na Facebooku?
Zespół Newspoint, przy pomocy branżowych ekspertów, przygotował specjalny poradnik, który wyjaśnia, jak używać Facebooka, aby zyskał employer branding. Publikacja składa się z kilku części. W pierwszej przedstawione są najlepsze praktyki – zwięźle i w punkt opisane są wskazówki na temat konkretnych działań. Kolejną część poradnika stanowi podsumowanie możliwości, które daje Facebook w kontekście dbania o wizerunek pracodawcy. W tej części poruszony zostaje temat: Facebook, czy to tani sposób na rekrutację? Na podstawie konkretnych przykładów zaprezentowane są działania firm na polskim rynku. Ostatnia część, Rola social media w HR marketingu, to szczegółowy materiał, opatrzony statystykami, który prezentuje potencjał wykorzystania Facebooku do employer brandingu. Cała publikacja podsumowana jest komentarzami i poradami ekspertów, takich jak Aleksandra Jarośkiewicz (Head of Digital w Connectis), Marcin Fiedziukiewicz (CEO w Jobsquare) i Maciej Sokołowski (Parnter w Attention Markeing).
Poradnik można pobrać za darmo z: https://www.newspoint.pl/PoradnikNewspointJakUzywacFacebooka.pdf