Jak zapewnić bezpieczeństwo e-commerce?

28 czerwca 2021, Robert Sadowski

E-commerce w Polsce przeżywa „boom”, którego wcześniej nie było. Pandemia wymusiła wprowadzenie zmian, które bez tego bodźca zajęłyby kilka lat. Pytanie, które jednak najbardziej nurtowało klientów, to to czy bezpieczeństwo e-commerce jest pewne. W jaki sposób mogą o nie zadbać dostawcy usług?

Bezpieczeństwo e-commerce nie zamyka się wyłącznie w bezpieczeństwie transakcji i uniemożliwieniu przechwytu danych przez źródła zewnętrzne. To szereg działań, które wpływają u klienta na poczucie swobody i pewności zakupu. Przecież już jedną z podstawowych obiekcji jest to, że nie może namacalnie sprawdzić towaru – nie potrzebuje kolejnych, by się wahać. Jak więc z nimi walczyć?

Działania wspierające bezpieczeństwo e-commerce

Otrzymanie towaru

„Boom” na e-commerce początkowo spowodował przerost popytu nad podażą. Niejeden klient musiał mierzyć się z przeciążeniem systemów, znacznie wydłużonym czasem dostawy produktu lub długim oczekiwaniem na realizację nawet najbardziej podstawowych zakupów takich, jak przykładowo spożywcze. Już wcześniej w przypadku zakupów w internecie powstawała wątpliwość odnośnie do tego, czy zamówiony produkt będzie zgodny z opisem i czy w ogóle dotrze. Warto jest więc zadbać o dobre imię marki w internecie i zbić tę obiekcję jakością oferowanych usług.

Bezpieczna forma płatności

To jedna z największych bolączek świadomego konsumenta w e-commerce. Jeden błąd w sieci kosztować może utratę wrażliwych danych na przykład dotyczących konta internetowego, a co za tym idzie w konsekwencji – pieniędzy. Nie ulega wątpliwości, że przez wyższą cenę forma dostawy za pobraniem jest obecnie najmniej popularną. Najczęściej klienci decydują się na opłacenie towaru z poziomu banku lub serwisu transakcyjnego. Warto jest więc wybrać solidnego partnera. Najpopularniejszymi w Polsce są Przelewy24, Tpay czy Blue Media, które błyskawicznie przesyłają pieniądze na konto sprzedawcy, a kupującemu zapewniają bezpieczeństwo transakcji.

Forma dostawy

Ona również odgrywa sporą rolę w kontekście bezpieczeństwa e-commerce. Przede wszystkim liczą się w niej dwa czynniki – bezpieczeństwo oraz szybkość. W dobie paczkomatów i rozwijającej się sieci kurierskiej obiekcja długiego oczekiwania zostaje zbita. Konkurencyjne działanie? Konsument otrzymuje zamówiony towar do trzech dni.

Zwroty

Zakupy internetowe to nie tylko szybka forma pozyskania zakupów. To również ryzyko, którego się nie zmieni. Ubranie może okazać się za małe, a towar jednak nieodpowiedni. Dlatego ważna jest polityka zwrotu. Klarowne zasady, wyjście frontem do klienta i podkreślenie jego ustawowych praw z pewnością przekonają go do wydania pieniędzy.

Więcej w temacie bezpieczeństwo w e-commerce będzie można się dowiedzieć podczas eTradeShow, czyli wydarzenia dedykowanego wszystkim działającym w sektorze. Newspoint został Partnerem wydarzenia. Zapraszamy na nie już 15 września do Warszawy. Więcej informacji na etradeshow.pl.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...